На що звернути увагу аптечним закладам, укладаючи договір з МІС?

Деколи у фармацевтичних працівників виникають труднощі з реєстрацією в електронній системі охорони здоров’я (далі — ЕСОЗ) або оновленням пароля, або ж інші питання, пов’язані з роботою в системі. У всіх цих випадках аптечні заклади можуть звертатися до медичних інформаційних систем (далі — МІС), які їх обслуговують, адже підтримка, консультування та навчання медичних і фармацевтичних працівників роботі в ЕСОЗ входить до послуг, які МІС надає закладам охорони здоров’я. Як визначитися із переліком необхідних послуг від МІС та де це можна переглянути, нагадали в ДП «Електронне здоров’я».

Ліцензіати, які провадять господарську діяльність з роздрібної реалізації ліків, мають зареєструватися в Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я центральної бази даних ЕСОЗ та забезпечити роботу з такою системою, управління медичною інформацією та використання інших функціо­нальних можливостей зазначеної системи, які визначені законодавством обов’язковими в процесі провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі препаратами. Відповідні вимоги прописані Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів).

У ДП «Електронне здоров’я» нагадали, що медичні заклади та аптеки можуть працювати з ЕСОЗ лише через МІС, які відповідають технічним вимогам держави та підключені до цент­ральної бази даних ЕСОЗ. З переліком таких МІС можна ознайомитися за посиланням.

МІС — це рішення для автоматизації галузі охорони здоров’я, адже саме завдяки їм відбувається обмін інформацією між медичними та аптечними закладами з центральною базою даних ЕСОЗ.

Перш ніж працювати з МІС, заклади охорони здоров’я вивчають, які саме функціональності для взаємодії з ЕСОЗ пропонує МІС і чи покриває обсяг цих функціональностей потреби закладу. Перевірити, чи має МІС відповідні функції, можна на спеціальному дашборді ДП «Електронне здоров’я» «Статуси тестування функціоналу МІС».

Коли аптека визначається з МІС, яка найбільше покриває потреби закладу, то зобов’язана укласти відповідний договір про умови співпраці. Саме договір є інструментом взаємодії аптечного закладу з оператором МІС і передбачає обсяг та якість послуг, які МІС зобов’язана надавати аптечному закладу. Зокрема, у такому договорі може обумовлюватися режим роботи служби підтримки, доступність такої підтримки у вихідні, також передбачається консультування та навчання працівників і відповіді на всі питання чи проблеми, пов’язані з роботою в ЕСОЗ.

Чому договір з МІС важливий: рекомендації для аптечних закладів

Задля належної співпраці між аптечними закладами і МІС у договорі варто передбачити, зокрема, такі умови.

Забезпечення безперебійної роботи МІС

Договір повинен передбачати, що МІС має забезпечувати доступ до її функціональних можливостей та центральної бази даних ЕСОЗ у режимі 24/7. При цьому планова недоступність (час, протягом якого функціональні можливості онлайн-сервісу МІС можуть бути недоступні) має становити не більше, ніж 4% часу звітного періоду.

Забезпечення навчальними матеріалами

Передбачте в договорі, що оператор МІС має розробити та забезпечити вас постійним доступом до інструкцій та навчальних матеріалів, що пояснюють, як користуватися функціо­нальними можливостями МІС, наприклад, покрокова інструкція, як виписати е-рецепт або як зареєструвати пацієнта в ЕСОЗ.

Робота служби підтримки МІС

У договорі має бути визначено, як, у який термін та в якому режимі роботи служба підтримки МІС надає консультації та допомагає розв’язати проблеми, запити, пов’язані з роботою МІС та ЕСОЗ.

Вчасне повідомлення про інциденти та помилки в роботі МІС

Проблеми можуть виникати як у роботі МІС, так і центральної бази даних ЕСОЗ. Так, щодо проблем у роботі цент­ральної бази даних ЕСОЗ ДП «Електронне здоров’я» інформує користувачів шляхом публікації повідомлень через сторінку моніторингу працездатності центральної бази даних ЕСОЗ.

Тому для розуміння, як працює ваша МІС, рекомендується передбачити порядок інформування вас як замовника послуг щодо проблем саме в роботі МІС.

Дотримання термінів реагування на збої

Для усіх МІС, які підключені до центральної бази даних ЕСОЗ, держава висуває вимоги щодо того, як швидко збої та проблеми мають бути усунені. Так, відповідно до умов договору між МІС та державою, зазначено, що збої мають бути виправлені в термін від 4 год до 3 діб залежно від складності такого збою. Ці та інші умови, які держава висуває до МІС, можна також передбачити у вашому з МІС договорі.

Забезпечення доступу до функціональності ЕСОЗ

Усі можливості ЕСОЗ поділені на функціональні частини, на які тестуються та підключаються МІС. Ви як замовник можете передбачати, яка функціональність необхідна саме вам, тому рекомендуємо передбачити перелік такої функціональності як складову закупівлі та договору відповідно.

На момент укладення договору МІС має бути протестована на таку функціональність та мати позитивний висновок за результатами тестувань. Перевірити, чи протестована МІС, яка подала вам пропозиції, можна на дашборді ДП «Електронне здоров’я» «Статуси тестування функціоналу МІС».

Оновлення функціональних можливостей МІС відповідно до розвитку ЕСОЗ

Врахуйте, що ЕСОЗ постійно розвивається, змінює наявну функціональність та створює нові. Тому в договорі, який ви укладаєте з МІС, має бути однозначно передбачено умови, за яких МІС надає оновлення програмного забезпечення, щоб ваш заклад міг отримати всі можливості, які передбачає електронна система охорони здоров’я.

Забезпечення відповідальності за порушення договору

Якщо ви передбачили певні умови послуг та їх якості (зокрема, які ми навели вище) з МІС, яка є важливою складовою вашої діяльності, рекомендуємо передбачити певну відповідальність за порушення таких умов. Наприклад, санкціями за порушення умов договору може бути зниження вартості надання послуг або штрафи тощо.

Рекомендації, наведені вище, допоможуть вам зорієнтуватися, на які моменти варто звернути увагу, укладаючи договір з МІС. У ДП «Електронне здоров’я» рекомендують аптекам уважно ознайомлюватися із переліком функціональностей для взаємодії з ЕСОЗ та додатковими сервісами для організації роботи в закладі, які зазначені в договорі.

«Якщо ви потребуєте додаткових можливостей, обов’язково обговоріть це з операторами МІС, перш ніж укласти договір. Комфортна та ефективна робота в ЕСОЗ починається з моменту визначення необхідних потреб закладу та вибору МІС, яка найкраще покриває ці потреби», — зазначають у ДП «Електронне здоров’я».

Нагадаємо, що в разі відпуску лікарських засобів за елект­ронними рецептами ліцензіат забезпечує в обов’язковому порядку внесення інформації щодо відпущених препаратів до Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів центральної бази даних ЕСОЗ. Водночас такі вимоги не застосовуються на період дії воєнного стану та протягом 3 міс з дня його припинення або скасування до ліцензіатів, які провадять господарську діяльність через аптеки та їх структурні підрозділи, що розміщені в межах територій територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні). Перелік таких територій визначено наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 р. № 309.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті