Потрібно оновитися: аналіз індексу свіжості фармкомпаній 2024 р.

06 Серпня 2024 2:26 Поділитися

Фармацевтичні компанії мають постійно знаходитись у пошуку нових методів лікування, щоб забезпечити зростання доходу тоді, коли термін дії патентного захисту оригінальних препаратів, що вже давно присутні на ринку, наближається до завершення. Один з головних викликів великих фармкомпаній, які мають у своєму продуктовому портфелі блокбастери, пов’язаний з тим, що зрештою наближається час втрати ексклюзивності та конкуренція з боку генериків або біосимілярів.

Аналітична компанія Evaluate проаналізувала когорту 10 найбільших фармкомпаній за обсягами продажу рецептурних та безрецептурних препаратів станом на 2023 р.* Деякі з них мають велику частку доходу за рахунок продажу препаратів, які знаходяться на ринку більше 10 років. Так, один з найпродаваніших серед рецептурних лікарських засобів у світі препарат Humira (адалімумаб), лонч якого відбувся понад 2 десятиліття тому, стикнувся з конкуренцією з боку біосимілярів минулого року. Це зумовило зменшення обсягів його продажу з більш ніж 21 млрд дол. США у 2022 р. до 14,4 млрд дол. у 2023 р. За даними аналітиків, препарат акумулював чверть доходу компанії AbbVie. Як очікується, обсяги його продажу значно скоротяться до 2028 р. Втім, цю прогалину в доходах компанії потенційно можуть компенсувати нещодавно виведені на ринок препарати Skyrizi (ризанкизумаб) і Rinvoq (упадацитиніб). За прогнозами, їх річні обсяги продажу у 2028 р. можуть досягти 17,9 та 10,6 млрд дол. відповідно.

Обсяги світового продажу препарату Keytruda (пембролізумаб), який акумулює левову частку доходу компанії Merck & Co., як очікується, може досягнути піку в 2027 р. на позначці 31,4 млрд дол. Як зазначають аналітики, наразі 41% загального доходу компанії від продажу препаратів формують продукти, які знаходяться на ринку більше 10 років, а до 2028 р. цей показник може підвищитися до 80%. Поки невідомо про транзакції, які могли б суттєво трансформувати ситуацію, але, ймовірно, найближчими роками можна очікувати укладання важливих угод.

Одним з «найстаріших» блокбастерів в огляді аналітиків є вакцина проти грипу Fluzone. Її лонч відбувся у 1981 р. Однак слід зазначити, що склад вакцини оновлюється щоосені, щоб сформувати захист від поточних штамів вірусу.  За підсумками 2023 р. обсяги продажу вакцини становили 2,9 млрд дол. Вона стала другим продуктом за обсягами продажу компанії Sanofi.

Два бестселери компанії Bristol Myers Squibb — Eliquis (апіксабан) та Opdivo (ніволумаб) — знаходяться на ринку 11 та 10 років відповідно. Очікується, що обсяги продажу першого препарату досягнуть найвищої точки в 2025 р., а другого — двома роками пізніше. Нещодавно компанія здійснила декілька угод зі злиття і поглинання (M&A-угод). Зокрема, придбання Karuna Therapeutics стало однією з найбільших транзакцій 2023 р. у сфері фармації. Сума угоди оцінюється у 14 млрд дол. (330 дол. за акцію) та дозволить отримати перспективний кандидат у препарати для лікування шизофренії KarTX (ксаномелін-троспіум). А завдяки придбанню Mirati Therapeutics портфель поповниться таким активом, як препарат для терапії раку легені Krazati (адагразиб). Очікується, що стратегія укладання вигідних M&A-угод може допомогти не лише зберегти, але й примножити доходи компанії у майбутньому.

За матеріалами www.evaluate.com

*AbbVie, Sanofi, Merck&Co, Jonson&Jonson, Roche, GSK, Novartis, AstraZeneca, Rristol Myers Squibb, Pfizer.

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті