На 43-му тижні 2024 р. темпи зростання обсягів аптечного продажу лікарських засобів у грошовому вираженні прискорилися і становлять +21% порівняно з аналогічним тижнем минулого року, а у натуральному обсяги продажу сягнули минулорічних показників (рис. 1).
Однак поденна динаміка обсягів аптечного продажу препаратів свідчить, що на початку 44-го тижня темпи зростання в грошовому вираженні сповільнилися, а у натуральному знов фіксується спад. Станом на 29.10.2024 р. зростання в гривневому вираженні становить +14,8%, а у натуральному фіксується спад на −4,9% порівняно із аналогічним днем (з урахуванням відповідної доби тижня) минулого року (рис. 2).
У розрізі АТС-груп 2-го рівня відмічається збільшення частки споживання препаратів R01 «Засоби, що застосовуються при захворюваннях порожнини носа» та антибіотиків у загальній структурі споживання ліків. Також значними темпами збільшується частка споживання лікарських засобів групи R05 «Засоби, що застосовуються у разі кашлю та застудних захворювань», але поки що ця група не входить до топ-5 (рис. 3).
Ціни продовжують поступово підвищуватися. Загалом з початку року середній показник підвищення цін на топ-10 товарних позицій лікарських засобів (Stock Keeping Unit — SKU) за обсягами аптечного продажу у 2024 р. станом на 29.10.2024 р. становить 12% порівняно із цінами на початку року, що зіставно з рівнем інфляції (рис. 4).
Основним фактором зростання ринку в грошовому вираженні залишається інфляційна складова, яка відображає зміну обсягів аптечного продажу лікарських засобів у грошовому вираженні за рахунок зміни ціни. На 43-му тижні її внесок оцінюється у 15%. Втім на 43-му тижні також значний внесок у розвиток ринку вніс індекс заміщення, який відображає зростання ринку в грошовому вираженні за рахунок зростання фізичного споживання та перерозподілу споживання у бік більш дорогих препаратів. Позитивно на розвиток ринку впливає і виведення на ринок нових ліків, але їх внесок не такий суттєвий та становить близько 2% (рис. 5).
*Сортування за обсягами продажу з 1.01.2024 р.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим