За підсумками листопада 2025 р., обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» збільшилися на 0,6% у гривневому вираженні порівняно з аналогічним періодом минулого року. Водночас у доларовому еквіваленті фіксується їх зменшення на 1,2%. Зменшення обсягів продажу на 8,3% відмічено і в натуральному вираженні. Варто відзначити, що в листопаді 2025 р. вперше після спаду унаслідок повномасштабного вторгнення (у 2022 р.) зафіксовано скорочення обсягів продажу лікарських засобів у гривневому вираженні відносно показників попереднього року. Загалом же у досліджуваний період продовжуються основні тенденції ринку щодо зростання частки рецептурних лікарських засобів та товарів зарубіжного виробництва. Також триває тенденція до збільшення частки дієтичних добавок у загальній структурі роздрібної реалізації ліків. За підсумками листопада 2025 р., вона сягнула 13,1% у гривневому вираженні. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському Уряду) у листопаді 2025 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також доларовому еквіваленті за підсумками листопада 2024–2025 рр. із зазначенням темпів зростання / зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками листопада 2025 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка питомої ваги різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками листопада 2023–2025 рр. у грошовому вираженні

Рис. 4. Структура роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2025 р. у розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2024–2025 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу в грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2024–2025 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками листопада 2024–2025 рр.

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками листопада 2023–2025 рр.
| Листопад, рік |
Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
| Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
| Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
| 2023 | 11 695,3 | 22,8 | 78,6 | 1680,0 | 60,0 | 11,3 | 936,3 | 25,0 | 6,3 | 558,6 | 37,8 | 3,8 | 14 870,2 | 26,8 |
| 2024 | 14 216,2 | 21,6 | 78,3 | 2142,4 | 27,5 | 11,8 | 1075,5 | 14,9 | 5,9 | 715,5 | 28,1 | 4,0 | 18 149,6 | 22,1 |
| 2025 | 13 998,5 | –1,5 | 76,6 | 2390,7 | 11,6 | 13,1 | 1131,9 | 5,2 | 6,2 | 743,0 | 3,9 | 4,1 | 18 264,0 | 0,6 |
| Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
| 2023 | 72,1 | 7,5 | 65,7 | 9,8 | 48,5 | 8,9 | 24,1 | 13,6 | 21,9 | 3,9 | 24,7 | 3,5 | 109,8 | 12,1 |
| 2024 | 71,6 | –0,7 | 64,8 | 10,5 | 7,6 | 9,5 | 24,2 | 0,3 | 21,8 | 4,3 | 10,8 | 3,9 | 110,5 | 0,6 |
| 2025 | 63,3 | –11,6 | 62,4 | 10,1 | –3,5 | 10,0 | 24,1 | –0,3 | 23,8 | 3,9 | –9,9 | 3,8 | 101,4 | –8,3 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетингових організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками листопада 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в листопаді 2024 р.
| Маркетингова організація | 2024 | 2025 |
| Фармак (Україна) | 1 | 1 |
| Київський вітамінний завод (Україна) | 3 | 2 |
| Acino (Швейцарія) | 5 | 3 |
| KRKA (Словенія) | 7 | 4 |
| Teva (Ізраїль) | 6 | 5 |
| Корпорація «Артеріум» (Україна) | 4 | 6 |
| Berlin-Chemie (Німеччина) | 8 | 7 |
| Дельта Медікел (Україна) | 10 | 8 |
| Дарниця (Україна) | 2 | 9 |
| Кусум Фарм (Україна) | 9 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками листопада 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в жовтні 2024 р.
| Бренд | 2024 | 2025 |
| НУРОФЄН | 2 | 1 |
| КСАРЕЛТО | 1 | 2 |
| ТРИПЛІКСАМ | 5 | 3 |
| СИМБІКОРТ | 8 | 4 |
| ФОРКСІГА | 13 | 5 |
| КОМБІГРИП | 11 | 6 |
| НІМЕСИЛ | 4 | 7 |
| ДЖАРДІНС | 29 | 8 |
| КІТРУДА | 36 | 9 |
| СПАЗМАЛГОН | 6 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ
Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками листопада 2025 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у жовтні 2023–2024 рр.
| Дистриб’ютор | 2025 | 2024 | 2023 |
| БаДМ (Дніпро) | 48,0 | 39,4 | 40,3 |
| Оптіма-Фарм (Київ) | 37,9 | 45,8 | 44,7 |
| Delta Medical Promotions (Швейцарія) | 2,6 | 2,1 | 2,7 |
| Вента (Дніпро) | 1,8 | 2,9 | 2,6 |
| Долфі-Україна (Дніпро) | 1,5 | 1,4 | 0,8 |
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим