|
У боротьбі з кризою уряд ані на мить не припиняє пошуків нових способів наповнення Державного бюджету: на черзі — ініціатива Міністерства охорони здоров’я щодо запровадження ПДВ на лікарські засоби.
У цьому короткому коментарі ми не ставимо перед собою мети аналізувати доцільність такого кроку, хоча ще у січні цього року ми передбачали подібні ініціативи.
Та й саме не надто профільне у питаннях оподаткування Міністерство охорони здоров’я не готове пояснювати, навіщо вводити ПДВ на лікарські засоби. Натомість наводяться приклади деяких європейських країн (сутність ПДВ у яких, відверто кажучи, докорінно відрізняється від такого ж за назвою податку в Україні), які нібито мають аналогічну практику.
На нашу думку, сьогодні не менш важливим є питання про те, коли така «радісна» зміна може втілитися. І справа тут, в першу чергу, у реальній можливості планування гравцями фармацевтичного ринку України своєї бізнес-діяльності.
Ми звертаємо увагу на те, що згідно з частиною 8 ст. 1 Закону України «Про систему оподаткування» (закон № 1251), зміни і доповнення, які стосуються надання пільг, зміни податків, зборів (обов’язкових платежів), механізму їх сплати, вносяться до закону № 1251, інших законів України про оподаткування (в тому числі і Закону України «Про податок на додану вартість») не пізніше ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року і набувають чинності з початку нового бюджетного року. Винятками з правила є зменшення розміру ставок податків, зборів (обов’язкових платежів) або скасування пільг з оподаткування та інших правил, які призводять до порушення правил конкуренції та створення податкових переваг окремим суб’єктам підприємницької діяльності або фізичним особам.
Очевидно, що запровадження ПДВ стосовно операцій з поставки лікарських засобів не підпадає під категорію «зменшення розміру ставок податку» чи зазначеного «скасування пільг з оподаткування та інших правил, які призводять до порушення правил конкуренції та створення податкових переваг окремим суб’єктам підприємницької діяльності».
Що ж це означає?
Це означає те, що посеред року запроваджувати оподаткування ПДВ операцій з поставок лікарських засобів неможливо. Декларативною підставою такого самообмеження з боку держави є?принцип стабільності податкової системи, який передбачає забезпечення незмінності податків і зборів (обов’язкових платежів) і їх ставок, а також податкових пільг протягом бюджетного року.
Більше того, у сьогоднішній ситуації ПДВ може вводитися виключно у випадку, якщо зміни до Закону України «Про податок на додану вартість» будуть затверджені Верховною Радою до кінця червня 2009 р. При цьому оподаткування ПДВ відповідних операцій може вводитися тільки з 1 січня 2010 р.
Проте, як нам видається, шансів на такий розвиток подій мало. Тож наступні півтора роки фармацевтична спільнота має шанси не хвилюватися. Принаймні з цього приводу.
Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим