Юридичний коментар: заяви, які викликають ПоДиВ

Василь Князевич, міністр охорони здоров’я України, ініціює обговорення змін до Закону України «Про податок на додану вартість» щодо оподаткування лікарських засобів і виробів медичного призначення (www.apteka.ua). Ця новина викликала багато суперечок з боку гравців фармацевтичного ринку, а також пересічних громадян. Пропонуємо ващій увазі юридичний коментар щодо можливості запровадження ПДВ на лікарські засоби партнера, адвоката Адвокатської фірми «Паритет» Бориса Даневича та юриста Адвокатської фірми «Паритет» Катерини Галенко.

адвокат Адвокатської фірми «Паритет» Борис ДаневичУ боротьбі з кризою уряд ані на мить не припиняє пошуків нових способів наповнення Державного бюджету: на черзі — ініціатива Міністерства охорони здоров’я щодо запровадження ПДВ на лікарські засоби.

У цьому короткому коментарі ми не ставимо перед собою мети аналізувати доцільність такого кроку, хоча ще у січні цього року ми передбачали подібні ініціативи.
Та й саме не надто профільне у питаннях оподаткування Міністерство охорони здоров’я не готове пояснювати, навіщо вводити ПДВ на лікарські засоби. Натомість наводяться приклади деяких європейських країн (сутність ПДВ у яких, відверто кажучи, докорінно відрізняється від такого ж за назвою податку в Украї­ні), які нібито мають аналогічну практику.
На нашу думку, сьогодні не менш важливим є питання про те, коли така «радісна» зміна може втілитися. І справа тут, в першу чергу, у реальній можливості планування гравцями фармацевтичного ринку України своєї бізнес-діяльності.

юрист Адвокатської фірми «Паритет» Катерина ГаленкоМи звертаємо увагу на те, що згідно з частиною 8 ст. 1 Закону України «Про систему оподаткування» (закон № 1251), зміни і доповнен­ня, які стосуються надання пільг, зміни податків, зборів (обов’язкових платежів), механізму їх сплати, вносяться до закону № 1251, інших законів України про оподаткування (в тому числі і Закону України «Про податок на додану вартість») не пізніше ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року і набувають чинності з початку нового бюджетного року. Винятками з правила є зменшення розміру ставок податків, зборів (обов’язкових платежів) або скасування пільг з оподаткування та інших правил, які призводять до порушення правил конкуренції та створення податкових переваг окремим суб’єктам підприємницької діяльності або фізичним особам.

Очевидно, що запровадження ПДВ стосовно операцій з поставки лікарських засобів не підпадає під категорію «зменшення розміру ставок податку» чи зазначеного «скасування пільг з оподаткування та інших правил, які призводять до порушення правил конкуренції та створення податкових переваг окремим суб’єктам підприємницької діяльності».

Що ж це означає?

Це означає те, що посеред року запроваджувати оподаткування ПДВ операцій з поставок лікарських засобів неможливо. Декларативною підставою такого самообмеження з боку держави є?принцип стабільності податкової системи, який передбачає забезпечення незмінності податків і зборів (обов’язкових платежів) і їх ставок, а також податкових пільг протягом бюджетного року.

Більше того, у сьогоднішній ситуації ПДВ може вводитися виключно у випадку, якщо зміни до Закону України «Про податок на додану вартість» будуть затверджені Верховною Радою до кінця червня 2009 р. При цьому оподаткування ПДВ відповідних операцій може вводитися тільки з 1 січня 2010 р.

Проте, як нам видається, шансів на такий розвиток подій мало. Тож наступні півтора роки фармацевтична спільнота має шанси не хвилюватися. Принаймні з цього приводу.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*