Фармацевтичний всесвiт
Сiм зiрок сузiр’я Маркетавра

28 Липня 2011 11:05 Поділитися
Давним-давно в далекій галактиці, де у багатьох планет по кілька сонць, а багато планет взагалі не знають ночі, зародилася древня цивілізація маркетаврів. Вони були дуже допитливими, постійно аналізували середовище і виявляли потреби. Знаючи потреби, вони відносно швидко створювали необхідні ринкові пропозиції, реалізовували цікаві та успішні проекти. У різні часи найкращі маркетаври ставали вождями цивілізації, навіки накресливши свої імена на скрижалях маркетингового буття: Ф. Котлер, П. Друкер, Д. Траут. Міжзоряні і міжгалактичні ескадри кораблів несли просторами космосу світло священних знань, нові технології, унікальні стратегії.

Фармацевтичний всесвiт Сiм зiрок сузiр’я Маркетавра

Зоряна легенда

Одного разу передовий загін маркетаврів вийшов з гіперпростору в невідомій галактиці. Вона була наповнена гарними різнокольоровими світилами, навколо яких оберталися планети. Вибравши сприятливу зоряну систему, маркетаври вирішили заснувати колонію. Подружившись з жителями однієї з планет, вони дізналися, що ті називають свою галактику Чумацький Шлях. Вирушаючи у далекі подорожі на південь за субстанціями, чумаки орієнтую­ться по зірках — звідси й назва. Побудувавши на планеті базу, маркетаври навчили місцевих жителів аналізувати ринок, виявляти потреби і створювати унікальні торгові пропозиції, вимірювати відстань до зірок, а також подарували аборигенам екселевський календар. Крім того, вони передали їм найцінніше — секрет створення позиціонування і навіть навички креативності. Встигнувши зробити головне, загін маркетаврів покинув планету — їх чекали нові звершення в далекій галактиці під назвою Мобілланові Хмари. Тепер там, де колись у безодні неба блиснули на прощання і зникли кораблі, якими керували гуру маркетингу, сяють сім прекрасних зірок — сузір’я Маркетавра.

Аналайз та Форекаст

Перше світило сузір’я, яке піднімається над горизонтом за дві години до світанку, називається Аналайз — на честь маркетингового аналізу. Маркетологи і бренд-менеджери, досягнувши цієї зірки, ведуть свої кораблі акуратно — в планетарній системі повно космічного пилу, комет і астероїдів. Для маневрування в системі Аналайз потрібно витрачати багато палива. Тому завбачливі капітани намагаються якомога ближче підійти до планети-гіганта — Норіону — щоб, використовуючи його потужну гравітацію і цінні дані моніторингу продажу, розігнати корабель для подальшого польоту у відкритому космосі. На світліючому небі Аналайз горить яскравою зеленою цяткою, його рівномірне мерехтіння нагадує про те, що все в нашому житті так чи інакше починається з аналізу.
Друге світило на нашому шляху — це подвійна зірка Форекаст. Форекаст складається з двох зірок: блакитної гарячої яскравої Оптими і жовтої Песіми. Як ви вже здогадалися, Оптима і Песіма названі на честь різних сценаріїв прогнозування продажу. Астронавти повинні ретельно прорахувати курс, щоб не підійти дуже близько до гарячої Оптими і одночасно використовувати енергію обох зірок для маневру. Від отриманої енергії в цій зоряній системі залежить запас потужності для досягнення наступної зірки.

Прома і Трейнгул

Третя і найбільш велика зірка в сузір’ї Маркетавра — це помаранчева Прома. Навколо неї по витягнутих орбітах обертаються дві планети: Стратегія і Тактика. У зоряній системі Прома знаходиться найбільша науково-дослідна та виробнича база, працюють сотні маркетологів і продакт-менеджерів. Тут формуються маркетингові бюджети, плануються лончі та промоційні кампанії. Космічні кораблі продакт-менеджерів швартуються до вантажних і пасажирських платформ, розвантажуються, завантажуються, проходять профілактику та ремонт. На великій планеті Стратегія створюються і захищаю­ться маркетинг-плани, а на маленькій планеті Тактика компактно складаються свіжовидрукувані кампейн-буки, промоматеріали і сувенірна продукція. На супутниках планет будуються бази рекламних агентств. Їх менеджери на вертких флаєрах облітають один за одним громіздкі крейсери фармкомпаній і проводять для вищого офіцерського складу яскраві креативні презентації. Все рухається і розвивається. Але довго затримуватися в системі Прома не можна, час іде — потрібно тренувати пілотів і починати новий цикл освоєння галактики. Наступна зупинка на нашому міжзоряному курсі — продуктовий тренінг для медичних представників.

Коли рекрутовано нових пілотів, для них настає час пройти ретельну підготовку перед небезпечними місіями з освоєння далекого космосу. Трейнгул — червоний карлик, навколо якого обертається багато маленьких планет. Пілотів тренують літати вдень і вночі в атмосферах планет, маневрувати в складних космоумовах, стріляти з лазерної зброї. Особливе місце в програмі підготовки медичних представників посідає вивчення тактики переговорів з представниками позаземних цивілізацій: лорікусами, хірургіа­нами, терапоїдами, неврійцями тощо. Назва зірки говорить нам також і про те, що на тренінгах люди не тільки вчаться і тренуються, але можуть і гульнути (рисунок).

Рисунок.
Аналогія розвитку продакт-менеджера з курсом руху корабля на зоряній карті сузiр’я Маркетавра
Аналогія розвитку продакт-менеджера з курсом руху корабля на зоряній карті сузір’я Маркетавра

Плано-Фактус

Плано-Фактус — це така ж подвійна зірка як і Форекаст, тільки складається з червоного гіганта і помаранчевого карлика. У цій системі немає планет, але навколо зірок обертається величезна хмара газу і пилу, утворюючи рожеву туманність. Зірки періодично захоплюють речовину з хмари, нарощуючи масу і звільняючи в туманності проходи для кораблів, які прагнуть вийти у відкритий космос. Невидимі гравітаційні нитки малюють у чорній порожнечі ніжно-рожеві рукава, барвисті графіки, мерехтливі гістограми і химерні секторні діаграми. Зачаровані цією красою, продакт-менеджери можуть присвятити роки вивченню закономірностей взаємодій суб’єктів ринку. Небагатьом з них вдається вирватися з казкового полону різнокольорових темплейтів та повести корабель далі — до нових відкриттів і звершень.

Ексель N 13

Назву цій блакитній зірці дав один мій знайомий продакт-менеджер, пояснивши свою ідею так: «Ну, увічнити Ексель потрібно було по-любому, це ж наше всьо! А N 13 — моя улюблена ячейка. Коли приходить зарплатна відомість — саме в N 13 забито чисту суму за місяць». З боку Комітету NASA з найменувань космічних тіл заперечень не було.

Персонiя

Сьома зірка сузір’я Маркетавра має звучну назву — Персонія. Її маса на 20% більше такої Сонця. Навколо неї обертається півтора десятки планет. Діставшись до цього світила, капітан корабля захоплюється красою його різнобарвних світів. Перша планета знаходиться поблизу зірки — і тому постійно розпечена. Друга і третя мають вологі, але токсичні атмосфери. На четвертій планеті спекотно, мало води, але біля полюсів ідуть дощі й під густими хмарами приховано буйство життя. П’ята планета вкрита океанами, на материках і островах процвітають рослини і проживають тварини. На шостій теж достатньо вологи, а через невелику силу тяжіння еволюція нагородила місцевих мешканців гігантськими розмірами і химерними формами. Сьома планета відрізняється помірним кліматом, влітку не жарко, взимку не холодно, багато гір, озер, лісів. Восьма майже повністю являється кам’янистою пустелею. Решта планет — це газові гіганти або тверді кулі зі скель і льоду.

Опинившись в системі Персонія, піонери космосу розмірковують над тим, на якій планеті їм краще приземлитися. Екіпажі збираються на головному кораблі. Майже відразу формується перша команда колоністів — активна, агресивна, амбіційна. Ці люди твердо вирішили висадитися на восьмій планеті, тому що, незважаючи на суворі умови, на них чекає чудова винагорода: в глибині скелястих порід вони знайдуть цінні метали та інші корисні копалини. Вони будуть бурити, розколювати і підривати гори, щоб дістатися до мети, працювати, не розгинаючи спин, засинатимуть і прокидатимуться з думкою про омріяний успіх. Свою планету вони назвуть Бонус.

Друга команда першопрохідців відправиться на четверту планету. Вони облаштуються на одному з полюсів, матимуть змогу здобувати собі їжу і необхідну енергію. Їх плани не дуже амбітні, однак вони знають, чого хочуть — стабільності та передбачуваності. Для своєї планети вони придумали назву заздалегідь — Стабілія.

Авантюристи наступної команди, обвішані зброєю, висадяться на шостій планеті. Серед гігантських лісів, у тіні велетенської трави, під дзижчання величезних, розміром з корову, літаючих істот, будуть вони будувати своє майбутнє. Завдяки кмітливості й ініціативності незабаром заповзятливі колоністи навчаться приручати місцевих тварюк, організують збір і промислову заготівлю їстівних личинок, почнуть вирощувати мегакапусту і гіперцибулю. Розвиваючи комерцію і вдосконалюючи навички продажу, вони забудуть хоч якось назвати свій світ, тому для мешканців інших світів і для космічних довідників приживеться просте найменування — Планета № 6.

Більшість астронавтів вирішили влаштуватися на п’ятій планеті. Кілька команд колоністів розлетілися по різних материках блакитної кулі, щоб розпочати нове життя. З часом їх бази стануть містами з розвиненою інфраструктурою. За незначний за мірками всесвіту термін квітучий світ буде вкрито густою мережею доріг, засяють під сонцем хмарочоси зі скла і бетону, затремтять у повітрі помаранчеві смолоскипи нафтогазових корпорацій. Назва цієї планети виникла якось само по собі і швидко прижилася — EBITDA.

Лише кілька першопрохідців, відчувши дивне тепло під серцем, згуртуються в останній команді. Вони оберуть планету лісів і озер, де кожна нерівність горизонту — це неповторний штрих природи, де кожен край обриву або вигин річки — це ієрогліф вічного життя. Під колючими лапами дерев, що нагадують сосни, вони побудують табір. Перед світанком вони виходитимуть полювати на ведмелося, а здобуте м’ясо потім смажитимуть на багатті. З льодовика вони будуть приносити лід для зберігання продуктів. Водяний млин, який вони побудують біля водоспаду, молотитиме зерна злаків, а в глиняних тандирах вони пектимуть хліб. Наодинці з природою ці колоністи знайдуть себе і відродять маркетинг. Згадуючи довгу історію своїх мандрів по космосу, люди назвуть планету лісів і озер просто — Істина. Як капітан зорельоту веде свій екіпаж від сонця до сонця, від планети до планети, так і продакт-менеджер йде життєвим шляхом. Спочатку він аналітик і невпевнений планувальник, потім з плином часу починає впевнено прогнозувати і планувати стратегічно, набуває навиків роботи в аналітичних програмах, розуміє музику екселя і віртуозно різьбить діаграми. Пройшовши тренінги, продакт-менеджер поступово впроваджує свої знання в практику. Він навчається визначати пріоритети і оптимально використовувати ресурси. З продакт-менеджера вмілого він перевтілюється на продакт-менеджера розумного. І тільки тоді доля пропонує йому по-справжньому серйозне випробування: можливість, залишаючись розумним і продуктивним, стати Продакт-Менеджером-Особистістю. І якщо вдається цього досягти, то слова «лідер», «команда», «єдиний напрямок», «спільні цілі», «амбітні завдання», «самодостатні проекти» наповнюються життєвою енергією і змістом. Маркетинг отримує душу.

Сьома зірка в сузір’ї Маркетавра — Персонія — надає астронавтам вибір. Кожен вільний обирати свій шлях і свою планету. Кожен капітан корабля і кожен продакт-менеджер знає, що для людини в бізнесі найскладніше — це бути собою. А найважливіше — бути людиною.

Сергій Коноваленко