Колегія Рахункової палати розглянула результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на забезпечення діяльності МОЗ України і зробила висновок, що протягом 2013–2014 рр. Міністерство не забезпечило належного виконання завдань і заходів, визначених бюджетною програмою «Керівництво та управління у сфері охорони здоров’я» та положенням про МОЗ, а отже, і ефективного використання коштів державного бюджету, які на це виділялися.
Як засвідчив аудит, на результативності діяльності Міністерства негативно позначився ряд факторів. Передусім, це постійні зміни керівництва та організаційної структури його апарату. Упродовж останніх 2 років тричі відбувалося призначення на посади міністра та його заступників, а оновлену структуру МОЗ України затверджували 5 разів, що спричинило значну плинність кадрів і необхідність постійного перезатвердження штатних розписів, положень про структурні підрозділи та посадових інструкцій працівників.
Повноті виконання покладених на МОЗ України завдань не сприяло також неналежне фінансове забезпечення його діяльності. Потребу Міністерства в коштах на здійснення поточних видатків було задоволено менше ніж на 40%. За таких умов відомство запровадило сталу практику зміцнення своєї матеріально-технічної бази за рахунок залучення коштів підвідомчих підприємств, установ та організацій, а також власних коштів працівників. За останніх 2 роки вартість наданої МОЗ України у тимчасове користування комп’ютерної і офісної техніки та меблів підвищилася до 1,1 млн грн. або в 1,2 раза. У той же час Міністерство надало в користування підвідомчим установам 833 м2 приміщень власної адміністративної будівлі без укладання договорів оренди, у результаті чого державний бюджет втратив близько 4,5 млн грн. внаслідок неотримання орендної плати та несплати вартості спожитих ними комунальних послуг.
Встановлені аудитом ці та інші недоліки значною мірою зумовлені відсутністю дієвого внутрішнього аудиту в системі МОЗ України. Упродовж 2013–2014 рр. відділом внутрішнього аудиту перевірки діяльності апарату Міністерства не проводилися. Разом з тим перевірки на підвідомчих підприємствах були малорезультативними, оскільки на основі наданих за їхніми результатами рекомендацій дієвих управлінських рішень керівництвом не було прийнято.
Потребує вдосконалення нормативно-правове забезпечення діяльності. Зокрема, необхідно розробити порядок спрямування і координації зазначеним Міністерством діяльності підрозділів охорони здоров’я місцевих державних адміністрацій з метою створення єдиної системи управління у сфері охорони здоров’я.
За результатами аудиту Колегія Рахункової палати рекомендувала Уряду та МОЗ вжити відповідних заходів щодо усунення виявлених недоліків та недопущення їх у подальшій діяльності Міністерства.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим