У травні 2025 р. фармацевтичний ринок продемонстрував позитивні показники розвитку. Обсяги аптечного продажу товарів «аптечного кошика» зросли на 19,4% у гривневому та на 14,2% у доларовому вираженні порівняно з аналогічним періодом минулого року. У натуральному вираженні також фіксується незначне збільшення на 0,9%. Серед основних тенденцій ринку можна відзначити зростання частки зарубіжних товарів, а також рецептурних лікарських засобів у загальній структурі роздрібної реалізації. Також продовжується тенденція до збільшення частки дієтичних добавок у загальній структурі роздрібного ринку, яка за підсумками травня становить майже 12% у гривневому вираженні. У досліджуваний період найвищі темпи зростання відмічаються для антидіабетичних препаратів (А10), обсяги їх аптечного продажу суттєво перевищують показники у травні 2024 р. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському Уряду) у травні 2025 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також доларовому еквіваленті за підсумками травня 2024–2025 рр. із зазначенням темпів приросту / спаду порівняно із аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками травня 2025 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка питомої ваги різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками травня 2023–2025 рр. у грошовому вираженні

Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2025 р. у розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2024–2025 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу у грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2024–2025 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками травня 2024–2025 рр.

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками травня 2023–2025 рр.
Травень, рік | Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2023 | 10 465,3 | 62,9 | 78,7 | 1348,9 | 144,0 | 10,2 | 866,2 | 79,5 | 6,5 | 613,5 | 90,4 | 4,6 | 13 293,9 | 70,8 |
2024 | 12 293,0 | 17,5 | 79,0 | 1624,5 | 20,4 | 10,4 | 962,4 | 11,1 | 6,2 | 683,8 | 11,5 | 4,4 | 15 563,7 | 17,1 |
2025 | 14 432,4 | 17,4 | 77,6 | 2219,8 | 36,6 | 11,9 | 1145,4 | 19,0 | 6,2 | 789,6 | 15,5 | 4,3 | 18 587,1 | 19,4 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2023 | 68,8 | 24,0 | 64,8 | 8,1 | 112,0 | 7,7 | 24,8 | 29,4 | 23,3 | 4,4 | 56,9 | 4,2 | 106,1 | 30,6 |
2024 | 69,0 | 0,4 | 65,0 | 8,9 | 9,7 | 8,4 | 23,9 | –3,6 | 22,5 | 4,4 | –0,7 | 4,2 | 106,2 | 0,1 |
2025 | 67,7 | –2,0 | 63,1 | 9,8 | 10,0 | 9,2 | 25,3 | 6,0 | 23,6 | 4,4 | –0,7 | 4,1 | 107,2 | 0,9 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетингових організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками травня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у травні 2024 р.
Маркетингова організація | 2024 | 2025 |
Фармак (Україна) | 1 | 1 |
Teva (Ізраїль) | 4 | 2 |
Acino (Швейцарія) | 3 | 3 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 6 | 4 |
Дарниця (Україна) | 2 | 5 |
KRKA (Словенія) | 7 | 6 |
Корпорація «Артеріум» (Україна) | 5 | 7 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 8 | 8 |
Кусум Фарм (Україна) | 9 | 9 |
Дельта Медікел (Україна) | 10 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками травня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у травні 2024 р.
Бренд | 2024 | 2025 |
НУРОФЄН | 2 | 1 |
КСАРЕЛТО | 1 | 2 |
ТРИПЛІКСАМ | 5 | 3 |
НАЛБУФІН | 4 | 4 |
НІМЕСИЛ | 3 | 5 |
СИМБІКОРТ | 9 | 6 |
ДЕТРАЛЕКС | 8 | 7 |
СПАЗМАЛГОН | 6 | 8 |
ДЖАРДІНС | 31 | 9 |
СИНУПРЕТ | 11 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ
Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками травня 2025 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у травні 2023–2025 рр.
Дистриб’ютор | 2025 | 2024 | 2023 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 43,5 | 42,4 | 43,7 |
БаДМ (Дніпро) | 41,0 | 42,6 | 39,3 |
Вента (Дніпро) | 3,3 | 2,5 | 3,8 |
Delta Medical Promotions (Швейцарія) | 1,8 | 2,3 | 2,1 |
Долфі-Україна (Дніпро) | 1,5 | 1,0 | 0,7 |
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим