За підсумками червня 2025 р. обсяги аптечного продажу товарів «аптечного кошика» зросли на 20,7% у гривневому та на 17,5% у доларовому вираженні порівняно з аналогічним періодом минулого року. У натуральному вираженні також фіксується зростання на 1,6%. У досліджуваний період продовжуються основні тенденції ринку щодо зростання частки зарубіжних товарів, а також рецептурних лікарських засобів у загальній структурі роздрібної реалізації. Також збільшується частка дієтичних добавок у загальній структурі аптечного продажу товарів «аптечного кошика», яка за підсумками червня становить майже 12% у гривневому вираженні. Найвищі темпи зростання у червні 2025 р. відмічаються для антидіабетичних препаратів (АТС-група — А10) та антигіпертензивних препаратів (С09), обсяги їх аптечного продажу суттєво перевищують показники за аналогічний період 2024 р. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському Уряду) у червні 2025 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також доларовому еквіваленті за підсумками червня 2024–2025 рр. із зазначенням темпів приросту / спаду порівняно із аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками червня 2025 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка питомої ваги різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками червня 2023–2025 рр. у грошовому вираженні

Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками червня 2025 р. у розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками червня 2024–2025 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу у грошовому і натуральному вираженні за підсумками червня 2024–2025 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками червня 2024–2025 рр.

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками червня 2023–2025 рр.
| Червень, рік |
Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
| Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
| Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
| 2023 | 9966,6 | 61,5 | 78,9 | 1277,3 | 130,8 | 10,1 | 825,5 | 68,8 | 6,5 | 568,0 | 73,1 | 4,5 | 12 637,4 | 67,6 |
| 2024 | 11 044,1 | 10,8 | 78,6 | 1460,2 | 14,3 | 10,4 | 873,1 | 5,8 | 6,2 | 666,2 | 17,3 | 4,8 | 14 043,6 | 11,1 |
| 2025 | 13 095,4 | 18,6 | 77,3 | 1984,0 | 35,9 | 11,7 | 1054,6 | 20,8 | 6,2 | 812,5 | 22,0 | 4,8 | 16 946,5 | 20,7 |
| Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
| 2023 | 66,5 | 27,0 | 65,1 | 7,7 | 100,8 | 7,6 | 23,7 | 22,8 | 23,2 | 4,2 | 42,0 | 4,1 | 102,1 | 30,2 |
| 2024 | 62,3 | –6,4 | 64,2 | 7,9 | 2,5 | 8,2 | 22,4 | –5,4 | 23,1 | 4,3 | 3,5 | 4,5 | 96,9 | –5,1 |
| 2025 | 61,9 | –0,6 | 62,8 | 8,8 | 11,7 | 9,0 | 23,3 | 3,7 | 23,6 | 4,5 | 3,8 | 4,6 | 98,5 | 1,6 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетингових організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками червня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у червні 2024 р.
| Маркетингова організація | 2024 | 2025 |
| Фармак (Україна) | 1 | 1 |
| Teva (Ізраїль) | 6 | 2 |
| Acino (Швейцарія) | 3 | 3 |
| Київський вітамінний завод (Україна) | 4 | 4 |
| Дарниця (Україна) | 2 | 5 |
| KRKA (Словенія) | 7 | 6 |
| Корпорація «Артеріум» (Україна) | 5 | 7 |
| Berlin-Chemie (Німеччина) | 8 | 8 |
| Дельта Медікел (Україна) | 10 | 9 |
| Кусум Фарм (Україна) | 9 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками червня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у червні 2024 р.
| Бренд | 2024 | 2025 |
| КСАРЕЛТО | 1 | 1 |
| НУРОФЄН | 3 | 2 |
| ТРИПЛІКСАМ | 6 | 3 |
| ДЕТРАЛЕКС | 5 | 4 |
| НІМЕСИЛ | 4 | 5 |
| НАЛБУФІН | 2 | 6 |
| СИМБІКОРТ | 9 | 7 |
| СПАЗМАЛГОН | 7 | 8 |
| ДЖАРДІНС | 25 | 9 |
| СІНДЖАРДІ | 18 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ
Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками червня 2025 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у червні 2023–2025 рр.
| Дистриб’ютор | 2025 | 2024 | 2023 |
| БаДМ (Дніпро) | 44,2 | 42,5 | 40,3 |
| Оптіма-Фарм (Київ) | 39,5 | 42,9 | 43,4 |
| Вента (Дніпро) | 3,4 | 2,7 | 3,7 |
| Delta Medical Promotions (Швейцарія) | 2,6 | 2,1 | 2,2 |
| Аметрін (Україна) | 1,2 | 1,4 | 1,2 |
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим