У серпні 2025 р. обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» збільшилися на 7,5% у гривневому та на 6,8% у доларовому вираженні порівняно з аналогічним періодом минулого року. У натуральному вираженні фіксується зниження на 7%. Зменшення споживання у натуральному вираженні та відносно невисокі темпи зростання в грошовому вираженні значною мірою пов’язані із високою базою порівняння, адже минулого року в цей період фіксувалася більш значна хвиля захворюваності на COVID-19, ніж цього року. Це також підтверджується зменшенням споживання анальгетиків та антибіотиків. Щодо структури ринку, то у досліджуваний період тривають основні тенденції ринку щодо зростання частки рецептурних лікарських засобів та товарів зарубіжного виробництва. Також продовжує збільшуватися частка дієтичних добавок у загальній структурі аптечного продажу товарів «аптечного кошика». За підсумками серпня вона становить 12% у гривневому вираженні. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському Уряду) у серпні 2025 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також доларовому еквіваленті за підсумками серпня 2024–2025 рр. із зазначенням темпів зростання / зниження порівняно із аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками серпня 2025 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка питомої ваги різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками серпня 2023–2025 рр. у грошовому вираженні

Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2025 р. у розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2024–2025 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2024–2025 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками серпня 2024–2025 рр.

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками серпня 2023–2025 рр.
Серпень, рік |
Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2023 | 10 354,4 | 34,4 | 79,1 | 1332,8 | 72,3 | 10,2 | 844,0 | 37,7 | 6,5 | 553,8 | 60,1 | 4,2 | 13 085,0 | 38,6 |
2024 | 12 841,7 | 24,0 | 79,0 | 1746,4 | 31,0 | 10,7 | 1000,6 | 18,5 | 6,2 | 667,7 | 20,6 | 4,1 | 16 256,4 | 24,2 |
2025 | 13 454,4 | 4,8 | 77,0 | 2091,5 | 19,8 | 12,0 | 1131,0 | 13,0 | 6,5 | 791,0 | 18,5 | 4,5 | 17 467,9 | 7,5 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2023 | 68,4 | 11,4 | 65,7 | 8,2 | 57,2 | 7,9 | 23,5 | 17,7 | 22,5 | 4,1 | 39,8 | 3,9 | 104,2 | 16,4 |
2024 | 71,5 | 4,5 | 65,9 | 9,3 | 13,9 | 8,6 | 23,4 | –0,3 | 21,5 | 4,3 | 5,5 | 4,0 | 108,6 | 4,2 |
2025 | 64,2 | -10,3 | 63,5 | 9,2 | –1,4 | 9,1 | 23,4 | –0,1 | 23,2 | 4,3 | –0,7 | 4,2 | 101,0 | –7,0 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетингових організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками серпня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у серпні 2024 р.
Маркетингова організація | 2024 | 2025 |
Фармак (Україна) | 1 | 1 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 3 | 2 |
Teva (Израїль) | 4 | 3 |
Acino (Швейцарія) | 5 | 4 |
KRKA (Словенія) | 8 | 5 |
Корпорація «Артеріум» (Україна) | 6 | 6 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 7 | 7 |
Дельта Медікел (Україна) | 10 | 8 |
Дарниця (Україна) | 2 | 9 |
Кусум Фарм (Україна) | 9 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками серпня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу у серпні 2024 р.
Бренд | 2024 | 2025 |
НУРОФЄН | 1 | 1 |
КСАРЕЛТО | 3 | 2 |
НІМЕСИЛ | 2 | 3 |
ТРИПЛІКСАМ | 7 | 4 |
ДЕТРАЛЕКС | 8 | 5 |
СПАЗМАЛГОН | 5 | 6 |
СИМБІКОРТ | 9 | 7 |
ДЖАРДІНС | 31 | 8 |
СІНДЖАРДІ | 18 | 9 |
ФОРКСІГА | 15 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ
Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками серпня 2025 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у серпні 2023–2025 рр.
Дистриб’ютор | 2025 | 2024 | 2023 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 42,9 | 44,3 | 44,5 |
БаДМ (Дніпро) | 41,7 | 42,3 | 41,3 |
Вента (Дніпро) | 3,3 | 2,6 | 2,7 |
Delta Medical Promotions (Швейцарія) | 2,6 | 2,1 | 2,0 |
Долфі-Україна (Дніпро) | 1,7 | 1,0 | 0,8 |
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим