За підсумками жовтня 2025 р., обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» збільшилися на 7% у гривневому та на 6% у доларовому вираженні порівняно з аналогічним періодом минулого року. У натуральному вираженні фіксується зменшення обсягів продажу на 5,6%. Основні тенденції ринку щодо зростання частки рецептурних лікарських засобів та товарів зарубіжного виробництва продовжуються в досліджуваний період. Також триває тенденція до збільшення частки дієтичних добавок у загальній структурі роздрібної реалізації ліків. За підсумками жовтня вона сягнула 12,7% у гривневому вираженні. Серед груп АТС-класифікації 2-го рівня найвищі темпи зростання зафіксовано для антидіабетичних препаратів. У цій публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольної українському Уряду) у жовтні 2025 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також доларовому еквіваленті за підсумками жовтня 2024–2025 рр. із зазначенням темпів зростання / зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2025 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року

Рис. 3. Динаміка питомої ваги різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками жовтня 2023–2025 рр. у грошовому вираженні

Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2025 р. у розрізі категорій товарів

Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2024–2025 рр.

Рис. 6. Структура аптечного продажу лікарських засобів у розрізі рецептурного статусу в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2024–2025 рр.

Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2024–2025 рр.

Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2023–2025 рр.
| Жовтень, рік |
Лікарські засоби | Дієтичні добавки | Медичні вироби | Косметика | Ринок у цілому | |||||||||
| Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
| Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
| 2023 | 11 986,5 | 27,2 | 79,0 | 1660,6 | 59,4 | 11,0 | 967,0 | 27,2 | 6,4 | 553,2 | 36,2 | 3,6 | 15 167,4 | 30,4 |
| 2024 | 14 064,1 | 17,3 | 78,6 | 2078,8 | 25,2 | 11,6 | 1083,3 | 12,0 | 6,1 | 669,0 | 20,9 | 3,7 | 17 895,1 | 18,0 |
| 2025 | 14 752,9 | 4,9 | 77,1 | 2434,1 | 17,1 | 12,7 | 1189,3 | 9,8 | 6,2 | 752,3 | 12,5 | 4,0 | 19 128,6 | 6,9 |
| Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
| 2023 | 74,7 | 8,8 | 66,1 | 9,7 | 44,4 | 8,6 | 24,8 | 13,1 | 21,9 | 3,9 | 24,3 | 3,4 | 113,1 | 12,6 |
| 2024 | 72,2 | –3,4 | 64,6 | 10,7 | 10,1 | 9,6 | 24,8 | 0,0 | 22,1 | 4,1 | 6,4 | 3,7 | 111,8 | –1,2 |
| 2025 | 66,7 | –7,6 | 63,2 | 10,4 | –3,0 | 9,8 | 24,5 | –1,1 | 23,2 | 4,0 | –4,2 | 3,8 | 105,5 | –5,6 |
КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ
Таблиця 2. Топ-10 маркетингових організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками жовтня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в жовтні 2024 р.
| Маркетингова організація | 2024 | 2025 |
| Фармак (Україна) | 1 | 1 |
| Київський вітамінний завод (Україна) | 3 | 2 |
| Acino (Швейцарія) | 5 | 3 |
| KRKA (Словенія) | 7 | 4 |
| Teva (Ізраїль) | 6 | 5 |
| Корпорація «Артеріум» (Україна) | 4 | 6 |
| Дельта Медікел (Україна) | 10 | 7 |
| Berlin-Chemie (Німеччина) | 8 | 8 |
| Дарниця (Україна) | 2 | 9 |
| Кусум Фарм (Україна) | 9 | 10 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2025 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в жовтні 2024 р.
| Бренд | 2024 | 2025 |
| НУРОФЄН | 2 | 1 |
| КСАРЕЛТО | 1 | 2 |
| ТРИПЛІКСАМ | 5 | 3 |
| СИМБІКОРТ | 8 | 4 |
| СИНУПРЕТ | 10 | 5 |
| НІМЕСИЛ | 4 | 6 |
| КОМБІГРИП | 26 | 7 |
| ФОРКСІГА | 15 | 8 |
| ДЖАРДІНС | 30 | 9 |
| СПАЗМАЛГОН | 6 | 10 |
ДИСТРИБУЦІЯ
Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2025 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у жовтні 2023–2024 рр.
| Дистриб’ютор | 2025 | 2024 | 2023 |
| БаДМ (Дніпро) | 45,2 | 41,7 | 42,3 |
| Оптіма-Фарм (Київ) | 40,1 | 43,7 | 42,7 |
| Delta Medical Promotions (Швейцарія) | 2,6 | 1,8 | 2,2 |
| Вента (Дніпро) | 2,2 | 2,7 | 2,8 |
| Долфі-Україна (Дніпро) | 1,6 | 1,3 | 0,9 |
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим