|
Протягом останніх декількох років ми маємо можливість спостерігати розвиток двох тенденцій, що стосуються просування лікарських засобів і фармацевтичного бізнесу в нашій країні. Одна з тенденцій полягає у підвищеному інтересі лікарів і фармацевтів до різних конференцій, семінарів і симпозіумів, у рамках яких вони отримують інформацію, що дає їм змогу вдосконалюватися професійно.
Подібних заходів в Україні проводиться досить багато. Більшість із них проходять відповідно до Реєстру симпозіумів і науково-практичних конференцій, який щороку затверджується МОЗ України, частина — організується в рамках професійних асоціацій, наукових товариств чи з ініціативи фармацевтичних компаній.
Особливість цих заходів полягає в досить вузькій спеціалізації та обговоренні кола питань, що стосуються даної медичної спеціальності, або навіть однієї проблеми в рамках тієї чи іншої спеціальності. Це, безумовно, дозволяє більш глибоко вникнути в обговорювані питання, однак водночас створює ситуацію деякої ізоляції лікарів однієї медичної спеціальності від їхніх колег, які спеціалізуються в іншій галузі. А тим часом усе більше медичних проблем потребують комплексного вирішення, спільних дій лікарів різних спеціальностей, фармакологів і представників фармацевтичного бізнесу, які могли б забезпечити хворого необхідними лікарськими засобами.
Іншою тенденцією, що спостерігається протягом декількох років, є певне ослаблення інтересу до традиційних спеціалізованих виставок, особливо з боку зарубіжних фармацевтичних компаній. Якщо згадати, що ще близько 5–6 років тому в Україні щороку проводилося кілька виставок, які збирали значну кількість експонентів і відвідувачів, то на цей час ситуація змінилася. Організатор Міжнародного медико-фармацевтичного конгресу — компанія «MCI» (українська компанія, що спеціалізується на проведенні заходів щодо інтерактивного спілкування, партнер відомої компанії «Reed Exhibitions Companies») причину цього явища бачить у статичності традиційних виставок, відсутності інтерактивного спілкування між учасниками і недостатньо чіткій політиці під час формування цільової аудиторії відвідувачів виставок.
Наочним прикладом успішного та сучасного об’єднання наукового симпозіуму і виставки фармацевтичної продукції є конгрес «Людина і ліки», який вже впродовж 10 років проводиться в Москві і незмінно збирає численну аудиторію, кількість якої за цей час збільшилася практично в 10 разів. Саме цей захід є взірцем для організаторів українського Міжнародного медико-фармацевтичного конгресу. Взагалі практика проведення медико-фармацевтичних конгресів добре зарекомендувала себе у світі як одна з найактуальніших форм інтерактивного спілкування тих, хто має відношення до різних сфер охорони здоров’я.
На відміну від традиційних науково-практичних конференцій конгрес об’єднує представників різних спеціальностей і включає кілька наукових напрямків. Для першого українського Міжнародного медико-фармацевтичного конгресу як пріоритетні заплановано такі тематичні напрямки:
· «Стратегія і тактика застосування лікарських засобів при патологіях серцево-судинної системи в XXI столітті»;
· «Раціональна антибіотикотерапія при запальних захворюваннях ЛОР-органів»;
· «Препарати рослинного походження в лікуванні запальних захворювань ЛОР-органів»;
· «Раціональна антибіотикотерапія пульмонологічних захворювань»;
· «Сучасні підходи до лікування бронхіальної астми»;
· «Клінічна фармакотерапія ендокринних захворювань та їх ускладнень»;
· «Використання препаратів нового покоління в схемах лікування пацієнтів з онкологічними захворюваннями»;
· «Сучасна концепція антидотної терапії при гострих отруєннях»;
· «Вимоги Державної Фармакопеї України до якості лікарських засобів» тощо.
Кожний з напрямків курирує профільний інститут або головна установа. Організатори конгресу основний акцент роблять на тому, щоб доповіді, подані в рамках конгресу, носили не рекламний, а науково-освітній та прикладний характер і містили б у собі інформацію, необхідну медичним фахівцям в їхній повсякденній роботі.
Відомо, що конгреси «Людина і ліки» популярні насамперед завдяки високому рівню доповідей і відсутності комерціалізації, «заангажованості». Участь фармацевтичних компаній у науковій програмі таких конгресів полягає в тому, щоб запросити для виступу авторитетного вченого, можливо, який працює в одному з науково-дослідних центрів тієї чи іншої компанії.
Сприяння фармацевтичної компанії організації виступу відомого вченого може істотно зміцнити її імідж в очах медичної громадськості. У рамках підготовки до конгресу буде створено незалежну комісію з рецензування доповідей, що заявлені в науковій програмі конгресу. Критеріями добору доповідей будуть актуальна тематика, новизна підходів до лікування того чи іншого захворювання, опис ефективних і прогресивних схем лікування, відсутність реклами конкретних продуктів. Крім вітчизняних учених, до участі в конгресі планується запросити зарубіжних фахівців.
Цікаво, що організатори конгресу нададуть можливість виступити не тільки відомим ученим, знаним фахівцям своєї справи, але й молодим: студентам та аспірантам. Серед останніх планується провести конкурс на кращу наукову розробку. Після рецензування комісією дві кращі з доповідей — студентів чи аспірантів — будуть включені в наукову програму конгресу, а переможець конкурсу отримає грошову премію.
Не залишаться без уваги і представники аптечного бізнесу. На них очікує спеціальна програма, що враховує інтереси виробників лікарських засобів, дистриб’юторів, керівників аптечних закладів та аптечних мереж, фармацевтів і провізорів першого столу. Організатори конгресу основний акцент планують зробити на нових технологіях і юридичних аспектах розвитку аптечного бізнесу в нашій країні. У рамках конгресу функціонуватиме виставка «Аптека-2004», на якій будуть експонуватися вироби, що мають безпосереднє відношення до фармації.
Чи буде участь у такій виставці цікавою для фармацевтичних компаній і гостей конгресу? Організатори вважають, що все залежить від того, наскільки грамотно буде організовано роботу стенда. Щоб виставка була результативною, необхідно залучити її гостей до спілкування, і в цьому організатори конгресу можуть надати методичну допомогу.
Як ми вже згадали, однією з основних відмінностей Міжнародного медико-фармацевтичного конгресу від наукових медичних конференцій є його різноспрямованість і багатоплановість. Іншою істотною відмітною рисою може бути залучення у процес всіх учасників: доповідачів, експонентів, відвідувачів. Власне, передбачається, що «відвідувачів» у звичному розумінні цього слова на конгресі не буде.
Цей захід розрахований не на випадкових відвідувачів, а на фахівців медичної галузі та представників фармацевтичного бізнесу, що виявляють зацікавленість в отриманні нової інформації, відкриті для такої інформації і готові використовувати її в своїй роботі. Зі свого боку, організаторам конгресу також доведеться докласти чимало зусиль для того, щоб доповіді викликали непідробний інтерес.
Вікторія Матвєєва
На правах реклами
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим