Нова форма виставки чи черговий конгрес?

Міжнародний медико-фармацевтичний конгрес, який планується провести в Києві 16–19 лютого 2004 р., уже викликав неоднозначну реакцію з боку фахівців та учасників фармацевтичного ринку. З одного боку, існує пряма зацікавленість і бажання взяти участь у цьому заході, з іншого — недовіра: а чи не стане це ще однією черговою науковою конференцією або виставкою фармацевтичних компаній?

Протягом останніх декількох років ми маємо можливість спостерігати розвиток двох тенденцій, що стосуються просування лікарських засобів і фармацевтичного бізнесу в нашій країні. Одна з тенденцій полягає у підвищеному інтересі лікарів і фармацевтів до різних конференцій, семінарів і симпозіумів, у рамках яких вони отримують інформацію, що дає їм змогу вдосконалюватися професійно.

Подібних заходів в Україні проводиться досить багато. Більшість із них проходять відповідно до Реєстру симпозіумів і науково-практичних конференцій, який щороку затверджується МОЗ України, частина — організується в рамках професійних асоціацій, наукових товариств чи з ініціативи фармацевтичних компаній.

Особливість цих заходів полягає в досить вузькій спеціалізації та обговоренні кола питань, що стосуються даної медичної спеціальності, або навіть однієї проблеми в рамках тієї чи іншої спеціальності. Це, безумовно, дозволяє більш глибоко вникнути в обговорювані питання, однак водночас створює ситуацію деякої ізоляції лікарів однієї медичної спеціальності від їхніх колег, які спеціалізуються в іншій галузі. А тим часом усе більше медичних проблем потребують комплексного вирішення, спільних дій лікарів різних спеціальностей, фармакологів і представників фармацевтичного бізнесу, які могли б забезпечити хворого необхідними лікарськими засобами.

Іншою тенденцією, що спостерігається протягом декількох років, є певне ослаблення інтересу до традиційних спеціалізованих виставок, особливо з боку зарубіжних фармацевтичних компаній. Якщо згадати, що ще близько 5–6 років тому в Україні щороку проводилося кілька виставок, які збирали значну кількість експонентів і відвідувачів, то на цей час ситуація змінилася. Організатор Міжнародного медико-фармацевтичного конгресу — компанія «MCI» (українська компанія, що спеціалізується на проведенні заходів щодо інтерактивного спілкування, партнер відомої компанії «Reed Exhibitions Companies») причину цього явища бачить у статичності традиційних виставок, відсутності інтерактивного спілкування між учасниками і недостатньо чіткій політиці під час формування цільової аудиторії відвідувачів виставок.

Наочним прикладом успішного та сучасного об’єднання наукового симпозіуму і виставки фармацевтичної продукції є конгрес «Людина і ліки», який вже впродовж 10 років проводиться в Москві і незмінно збирає численну аудиторію, кількість якої за цей час збільшилася практично в 10 разів. Саме цей захід є взірцем для організаторів українського Міжнародного медико-фармацевтичного конгресу. Взагалі практика проведення медико-фармацевтичних конгресів добре зарекомендувала себе у світі як одна з найактуальніших форм інтерактивного спілкування тих, хто має відношення до різних сфер охорони здоров’я.

На відміну від традиційних науково-практичних конференцій конгрес об’єднує представників різних спеціальностей і включає кілька наукових напрямків. Для першого українського Міжнародного медико-фармацевтичного конгресу як пріоритетні заплановано такі тематичні напрямки:

· «Стратегія і тактика застосування лікарських засобів при патологіях серцево-судинної системи в XXI столітті»;

· «Раціональна антибіотикотерапія при запальних захворюваннях ЛОР-органів»;

· «Препарати рослинного походження в лікуванні запальних захворювань ЛОР-органів»;

· «Раціональна антибіотикотерапія пульмонологічних захворювань»;

· «Сучасні підходи до лікування бронхіальної астми»;

· «Клінічна фармакотерапія ендокринних захворювань та їх ускладнень»;

· «Використання препаратів нового покоління в схемах лікування пацієнтів з онкологічними захворюваннями»;

· «Сучасна концепція антидотної терапії при гострих отруєннях»;

· «Вимоги Державної Фармакопеї України до якості лікарських засобів» тощо.

Кожний з напрямків курирує профільний інститут або головна установа. Організатори конгресу основний акцент роблять на тому, щоб доповіді, подані в рамках конгресу, носили не рекламний, а науково-освітній та прикладний характер і містили б у собі інформацію, необхідну медичним фахівцям в їхній повсякденній роботі.

Відомо, що конгреси «Людина і ліки» популярні насамперед завдяки високому рівню доповідей і відсутності комерціалізації, «заангажованості». Участь фармацевтичних компаній у науковій програмі таких конгресів полягає в тому, щоб запросити для виступу авторитетного вченого, можливо, який працює в одному з науково-дослідних центрів тієї чи іншої компанії.

Сприяння фармацевтичної компанії організації виступу відомого вченого може істотно зміцнити її імідж в очах медичної громадськості. У рамках підготовки до конгресу буде створено незалежну комісію з рецензування доповідей, що заявлені в науковій програмі конгресу. Критеріями добору доповідей будуть актуальна тематика, новизна підходів до лікування того чи іншого захворювання, опис ефективних і прогресивних схем лікування, відсутність реклами конкретних продуктів. Крім вітчизняних учених, до участі в конгресі планується запросити зарубіжних фахівців.

Цікаво, що організатори конгресу нададуть можливість виступити не тільки відомим ученим, знаним фахівцям своєї справи, але й молодим: студентам та аспірантам. Серед останніх планується провести конкурс на кращу наукову розробку. Після рецензування комісією дві кращі з доповідей — студентів чи аспірантів — будуть включені в наукову програму конгресу, а переможець конкурсу отримає грошову премію.

Не залишаться без уваги і представники аптечного бізнесу. На них очікує спеціальна програма, що враховує інтереси виробників лікарських засобів, дистриб’юторів, керівників аптечних закладів та аптечних мереж, фармацевтів і провізорів першого столу. Організатори конгресу основний акцент планують зробити на нових технологіях і юридичних аспектах розвитку аптечного бізнесу в нашій країні. У рамках конгресу функціонуватиме виставка «Аптека-2004», на якій будуть експонуватися вироби, що мають безпосереднє відношення до фармації.

Чи буде участь у такій виставці цікавою для фармацевтичних компаній і гостей конгресу? Організатори вважають, що все залежить від того, наскільки грамотно буде організовано роботу стенда. Щоб виставка була результативною, необхідно залучити її гостей до спілкування, і в цьому організатори конгресу можуть надати методичну допомогу.

Як ми вже згадали, однією з основних відмінностей Міжнародного медико-фармацевтичного конгресу від наукових медичних конференцій є його різноспрямованість і багатоплановість. Іншою істотною відмітною рисою може бути залучення у процес всіх учасників: доповідачів, експонентів, відвідувачів. Власне, передбачається, що «відвідувачів» у звичному розумінні цього слова на конгресі не буде.

Цей захід розрахований не на випадкових відвідувачів, а на фахівців медичної галузі та представників фармацевтичного бізнесу, що виявляють зацікавленість в отриманні нової інформації, відкриті для такої інформації і готові використовувати її в своїй роботі. Зі свого боку, організаторам конгресу також доведеться докласти чимало зусиль для того, щоб доповіді викликали непідробний інтерес.

Вікторія Матвєєва

На правах реклами

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті