Краще один раз побачити, ніж сто разів почути

Працівників «Фармацевтичної фірми «Дарниця» вже не дивують часті відвідини підприємства офіційними та неофіційними делегаціями. Екскурсії на «Дарницю» стали доброю традицією — все більше спеціалістів та партнерів по бізнесу можуть особисто ознайомитися з виробництвом лікарських засобів «по-дарницьки». Звичайно запрошують на відвідини, коли є що показати або є чим здивувати. Сповідуючи відкритість, «Фармацевтична фірма «Дарниця» з гордістю демонструє гостям свої здобутки, адже за короткий час звичайне фармацевтичне підприємство радянських часів перетворилося на сучасного виробника ліків.

Нещодавно «Фармацевтична фірма «Дарниця» влаштувала серію екскурсій на підприємство для завідуючих аптеками та керівного складу київського аптечного об’єднання «Фармація».

— Сьогодні «Фармацевтична фірма «Дарниця» — це, насправді, виробник ліків № 1 як за обсягами виготовленої продукції, так і за її асортиментом. Це одне з перших українських фармацевтичних підприємств, яке активно впроваджує інноваційні та сучасні технології і метою якого є приведення виробництва у відповідність до вимог GMP. Дуже приємно, що «Фармацевтична фірма «Дарниця» запросила багаточисельну делегацію — керівників аптечних підприємств, які входять до АО «Фармація», а також представників дирекції АО «Фармація», всього близько 150 чоловік.

Володимир
РУДЕНКО

Генеральний директор
АО «Фармація» КДМА

Ми були приємно здивовані тим, що побачили на «Фармацевтичній фірмі «Дарниця». Перш за все вражає ідеальний порядок, який панує як у виробничих приміщеннях, так і в організації роботи. Такий високий рівень виробництва, набутий досвід заслуговують на увагу, вивчення і поширення серед підприємств галузі.

Нам як безпосереднім партнерам з реалізації ліків, що їх виробляє «Фармацевтична фірма «Дарниця», приємно усвідомлювати, що сьогодні в Україні є підприємства, які наближаються до європейського рівня виробництва лікарських засобів. Багато кому з членів нашої делегації довелося побувати на фармацевтичних заводах за кордоном, тому їм було цікаво порівняти те, що вони бачили там, і те, що побачили сьогодні. Слід зазначити, що умови виробництва на «Фармацевтичній фірмі «Дарниця» впритул наблизилися до умов належної виробничої практики і незабаром підприємство зможе отримати сертифікат GMP.

Свого часу, близько 20 років тому, закінчивши фармацевтичний факультет медичного інституту, я проходив виробничу практику на «Фармацевтичній фірмі «Дарниця», тому маю змогу порівняти сьогоднішній рівень фірми і тодішній стан підприємства. Застаріле обладнання цехів замінене найсучаснішим, створено новий цех з виробництва м’яких лікарських форм, тобто сьогодні — це сучасне підприємство з високим рівнем культури виробництва.

Насправді, приємно працювати з виробником, який опікується інтересами пацієнтів, ділових партнерів, виготовляє препарати, які не залежуються на складах і полицях аптек, а користуються постійним попитом на ринку. Я думаю, що у такого виробника, як «Фармацевтична фірма «Дарниця», є всі можливості й надалі зміцнювати свої позиції на фармацевтичному ринку України, тим більше, що фірма постійно збільшує обсяги виробництва лікарських засобів. Не тільки як директор аптечного об’єднання, але й як пересічний громадянин можу сказати, що є довіра до вітчизняного виробника, є довіра до вітчизняної фармацевтичної продукції. На сьогоднішній день, коли купівельна спроможність наших громадян не така велика, як у розвинених країнах Європи, співвідношення ціна/якість відіграє вирішальну роль у лікувальному процесі.

В Україні зареєстровано більше 7000 лікарських засобів, на жаль, серед них частка української продукції незначна — близько 1500 найменувань. Отже, поле діяльності для вітчизняних виробників дуже велике, хоча немає жодної країни, яка б на 100% забезпечувала свої потреби у лікарських засобах за рахунок власного виробництва. На мою думку, це буде корисно як для наших співвітчизників, так і для всієї країни. Що ж до «Фармацевтичної фірми «Дарниця», то за останній час асортимент продукції підприємства значно розширився за рахунок нових лікарських засобів. Відповідно збільшилась і частка продукції фірми у загальному товарообігу АО «Фармація», в минулому році вона склала близько 10%. Думаю, що це завдяки тому, що з’явилися препарати, які користуються заслуженим попитом у кінцевих споживачів і в лікувально-профілактичних закладах.

На жаль, не всі фармацевтичні підприємства, навіть столичні, можуть похвалитися своїми досягненнями в виробництві лікарських засобів. На мою думку, колектив «Фармацевтичної фірми «Дарниця», від директора до рядових працівників, мають право пишатися результатами своєї роботи і тим, що працюють на такому сучасному підприємстві.

Хочу побажати «Фармацевтичній фірмі «Дарниця» прискорення темпів модернізації, збільшення обсягів виробництва і розширення асортименту лікарських засобів, успіхів та усіляких гараздів. «Дарниця» — це фірма, якою Україна може пишатися.


Світлана БОЄЧКО

Завідуюча комунальним підприємством
Аптека № 16 АО «Фармація»

— Перш за все хочу подякувати керівництву «Фармацевтичної фірми «Дарниця» за надану можливість ознайомитися з умовами, в яких народжуються ті самі лікарські засоби, які добре відомі і користуються попитом на вітчизняному фармацевтичному ринку. На мою думку, такі екскурсії варто організувати не лише для керівного складу, але й для всіх працівників аптек, а можливо, і для лікарів. Мені та моїм колегам багато розповідали про організацію виробництва на «Фармацевтичній фірмі «Дарниця», сучасне обладнання виробничих ліній, допоміжну інфраструктуру. Але, звичайно, власні враження від побаченого не можна порівняти з тим, що довелося почути раніше. Екскурсія дала змогу пересвідчитись, що «Український виробник ліків № 1» — це не просто рекламний лозунг, а результат важкої та копіткої праці всього колективу, який впевнено лідирує на вітчизняному фармацевтичному ринку.

Продукцію фірми наша аптека реалізує давно, але хочу зазначити, що за останні кілька років обсяг її реалізації значно збільшився. Це обумовлено кількома факторами, серед яких важко визначити головний. По-перше, що найважливіше для споживачів, ціна лікарських засобів «Фармацевтичної фірми «Дарниця» тривалий час утримується на стабільно низькому рівні (порівняно з імпортними лікарськими засобами). По-друге, значно розширився асортимент, з’явилися нові лікарські форми. Крім того, поліпшилися дизайн і якість упаковки лікарських засобів, вони привабливі, легко запам’ятовуються та впізнаються відвідувачами аптеки. І, по-третє, завдяки рекламній підтримці торгової марки логотип та слово «Дарниця» у свідомості споживачів сприймаються як синонім якості та довіри.

Варто сказати, що останнім часом в загальному обсязі реалізації збільшилась частка рецептурних препаратів «Фармацевтичної фірми «Дарниця». Лікарі пересвідчились, що «дарницькі» препарати ефективні і все частіше призначають їх своїм пацієнтам. А часто буває й так, що відвідувачі аптеки запитують саме препарати «Фармацевтичної фірми «Дарниця».

Досить поширена думка про те, що попит на вітчизняні ліки зумовлений низькою купівельною спроможністю населення. Почасти це так, але наші спостереження свідчать про те, що навіть люди з середнім достатком все частіше купують препарати вітчизняного виробництва. Дуже приємно, що наші заводи цілеспрямовано працюють над тим, щоб поліпшити якість лікарських засобів і завоювати довіру у споживачів. На мою думку, лідером в цьому процесі є «Фармацевтична фірма «Дарниця».

Микола ЛОСІК

Завідуючий комунальним підприємством
Аптека № 46 АО «Фармація»

— Запрошення відвідати «Фармацевтичну фірму «Дарниця» прийняв з вдячністю, тому що це підприємство я неодноразово відвідував, коли на початку дев’яностих років обіймав посаду заступника завідувача аптечної бази Київського АО «Фармація». За родом своєї діяльності я був добре обізнаний зі структурою виробництва, його оснащенням та асортиментом продукції. Те, що довелося побачити на сучасній «Дарниці», — приємно вражує.

За досить короткий час колектив заводу без залучення зовнішніх інвестицій, тільки за рахунок власного прибутку зміг здійснити локальну «революцію» — створити сучасне виробництво, наближене до умов GMP. Це вже приклад для наслідування та окремого аналізу. На мою думку, найголовніше те, що дарничани чітко усвідомлюють своє призначення — забезпечити своїх співвітчизників якісними, ефективними, безпечними та доступними за ціною лікарськими засобами і роблять для цього все можливе.

Впевнений, що «Фармацевтична фірма «Дарниця» не зупиниться на досягнутому, попереду ще багато роботи. Можна і далі вдосконалювати дизайн зовнішніх упаковок, надати їм більше індивідуальних рис. «Фармацевтична фірма «Дарниця» створила сучасну допоміжну інфраструктуру для забезпечення життєдіяльності виробництва — побудувала парогенераторну і теплову станції, систему отримання води питної якості, систему підготовки знесоленої води, систему очищення стічних вод, які відповідають всім вимогам, що ставляться до сучасного фармацевтичного виробництва. На мій погляд, маючи таку базу, варто подумати про будівництво «під ключ» нового цеху, який буде відповідати вимогам GMP. Такий цех міг би стати свого роду локомотивом, за яким буде впевнено рухатись вперед вся фірма.

За останні роки підвищилася активність вітчизняних виробників у просуванні своєї продукції на ринок. Вони вже перестали бути тільки виробниками лікарських засобів і, поступово переймаючи досвід своїх зарубіжних колег, вивчають потреби ринку з тим, щоб якомога повніше задовольняти запити споживачів. «Фармацевтична фірма «Дарниця» чітко реагує на потреби ринку, щороку освоює випуск нових лікарських засобів, проводить інформаційну роботу серед провізорів та лікарів. Все це дає свої результати — недарма завод займає провідні позиції на українському фармацевтичному ринку.

Микола Черкаський
Фото Євгена Кривші

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті