Юридична консультація щодо переоформлення ліцензії ФОП при зміні місця проживання

До редакції «Щотижневика АПТЕКА» надійшло запитання, яке стосується переоформлення ліцензії. Із листа читачки стає зрозумілим, що вона є фізичною особою — підприємцем (ФОП), яка змінила місце проживання і в 10-денний термін не переоформила ліцензію. Окрім цього, у виписці з Єдиного державного реєстру залишилася стара адреса. Вона цікавиться, яка санкція передбачена за неподання у встановлений строк необхідних документів для переоформлення ліцензії, який їх перелік, а також, оригіналами вони мають бути чи копіями, і якщо копіями, то завіреними чи звичайними.

Згідно зі ст. 16 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» у разі виникнення підстав для переоформлення ліцензії ліцензіат зобов’язаний протягом 10 робочих днів подати до органу ліцензування заяву про переоформлення ліцензії разом із ліцензією, що підлягає переоформленню, та відповідними документами або їх нотаріально засвідченими копіями, які підтверджують зазначені зміни.

Не переоформлена у встановлений строк ліцензія є недійсною.

Ст. 17 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» передбачає, що ліцензіат зобов’язаний повідомляти орган ліцензування про всі зміни даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії. У разі виникнення таких змін ліцензіат зобов’язаний протягом 10 робочих днів подати до органу ліцензування відповідне повідомлення в письмовій формі разом із документами або їх нотаріально засвідченими копіями, які підтверджують зазначені зміни.

Виписка з Єдиного державного реєстру містить дані про місце проживання ФОП і є одним із документів, необхідних для подання до органу ліцензування для переоформлення ліцензії. Відповідно до ст. 45 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», зміни до відомостей про ФОП, які містяться в Єдиному державному реєстрі, підлягають державній реєстрації. Тому ФОП має подати державному реєстратору особисто (або надіслати поштою з описом вкладення) такі документи:

  • заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до відомостей про ФОП (бланк такої картки можна знайти на офіційному сайті Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва — http://www.dkrp.gov.ua);
  • документ, що підтверджує сплату реєстраційного збору за державну реєстрацію змін до відомостей про ФОП;
  • копію довідки про зміну реєстраційного номера облікової картки платника податків.

Згідно з частиною 4 ст. 45 згаданого вище закону, якщо документи для проведення державної реєстрації змін до відомостей про ФОП подаються особисто, державному реєстратору додатково пред’являється паспорт.

Отже, для переоформлення ліцензії у зв’язку зі зміною місця проживання ФОП спочатку потрібно подати необхідні документи для внесення відповідних змін до Єдиного державного реєстру.

До переліку документів, необхідних для переоформлення ліцензії ФОП, входять:

  • заява про переоформлення ліцензії разом із ліцензією;
  • виписка з Єдиного державного реєстру з новою адресою проживання ФОП;
  • паспорт із зазначенням нової адреси проживання ФОП;
  • документ про внесення плати за пере­оформлення ліцензії;

Усі ці документи мають бути або оригіналами, або нотаріально завіреними копіями.

Зазначимо, що раніше відповідно до ст. 21 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» однією з підстав для анулювання ліцензії був акт про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії. Нині цю підставу виключено з переліку відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні» від 15.12.2009 р. № 1759. Проте, як зазначалося вище, не переоформлена у встановлений строк ліцензія є недійсною. Здійснення господарської діяльності при цьому є порушенням законодавства про ліцензування.

Ст. 22 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» передбачає відповідальність за порушення його норм: за провадження господарської діяльності без ліцензії до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірах, встановлених законом.

Таким чином, ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі- КУпАП) передбачає накладення штрафу від 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 до 1700 грн.) з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини й коштів, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої при:

  • провадженні господарської діяльності без державної реєстрації як суб’єкта господарювання;
  • провадженні господарської діяльності без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону;
  • здійсненні такої господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а також без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом.

Відповідно до ст. 221 КУпАП, судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 164 цього ж кодексу.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

gorbunova 07.02.2012 10:42
Стаття 22 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» передбачає, що «Рішення про стягнення штрафів приймаються органами, на який згідно з чинним законодавством покладено функції контролю за наявністю ліцензії». Такі рішення приймаються внаслідок проведення планових або позапланових перевірок. Мається на увазі це. Стаття 164 КУпАП була згадана з метою уточнення розміру штрафу за провадження господарської діяльності без ліцензії.
gorbunova 07.02.2012 5:30
Все правильно, стаття 221 КУпАП передбачає, що до компетенції судів входить розгляд справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 164 згаданого н/а. Проте Ви ж розумієте, що слів із пісні не викинеш. Останню частину ст. 22 ЗУ "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" ніхто не відміняв.Тому на сайті Держкомпідприємництва є Лист від 14.11.2007 р. № 8580, який дає роз’яснення, а саме: «Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності (стаття 254 Кодексу України про адміністративні правопорушення). Осіб, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення визначено статтею 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Відповідно до зазначеної статті, складання протоколів про адміністративні правопорушення на підставі статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення належить до компетенції органів внутрішніх справ.»

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті