З турботою про довкілля

Тема охорони довкілля, що, безперечно, є актуальною для сьогоднішньої України, отримала продовження з виданням спільного наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Державної митної служби України № 304/793 від 10 грудня 2001 р. «Про затвердження Порядку контролю за тарою (упаковкою), у якій надходять імпортні товари, що підлягають митному оформленню в режимі випуску у вільний обіг на території України» (далі — Наказ). Наказ зареєстровано у Міністерстві юстиції України 14 січня 2002 р. за №29/6317. Повний текст його надруковано на с. 73–74 «Щотижневика АПТЕКА».

Олександр Кучеренко, віце-президент Державної компанії ? «Укрекокомресурси»

Оскільки безпосередніми виконавцями Наказу названо Державну митну службу України і Державну компанію «Укрекокомресурси», кореспондент «Щотижневика АПТЕКА» звернувся з проханням прокоментувати практичні аспекти застосування його положень до віце-президента Державної компанії «Укрекокомресурси» Олександра Кучеренка.

— Триває впровадження в Україні системи утилізації всіх видів відходів, у тому числі тих, що імпортуються. Наказ підготовлено на виконання постанови Кабінету Міністрів України № 915 «Про впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини», згідно з якою Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції України і Державній митній службі України доручено підготувати даний Наказ та його адаптацію до реальної економічної ситуації. Зокрема необхідно було розробити конкретний механізм, що визначатиме, яким чином підприємства, установи та організації, що імпортують товари в тарі й упаковці, повинні здійснювати її утилізацію, або укладати угоди на утилізацію та оплачувати надані послуги.

Оскільки згаданий Наказ поширюється не на всі види товарів, умовно його можна розцінити як експериментальний. Це пов’язане з тим, що перелік-класифікатор товарів досить великий за обсягом і всі його положення важко застосувати одночасно і повною мірою. Тому під час створення Наказу було вирішено звернутися до обмеженого переліку товарів, відпрацьовуючи практичний механізм його застосування, виявити всі недоліки, а вже потім поширити Перелік на інші види товарів.

Головною метою складання Наказу було створення якомога простішого механізму його застосування. Для проведення процедури розмитнення імпортованого товару обов’язкова наявність документа про пакування із зазначенням у ньому виду та кількості упаковки. Після цього імпортер самостійно підраховує вартість послуг з утилізації тари та упаковки і дані підсумовує.

Підставою для оформлення Аркуша про пакування і сплати за послуги з утилізації тари та упаковки є договір, який укладають з Державною компанією «Укрекокомресурси». Механізм укладання договорів такий: на митниці має бути присутній представник Державної компанії «Укрекокомресурси», з яким можна терміново укласти договір або ж із цим звернутися до обласного відділення компанії. Після проходження нескладної процедури заповнення Аркуша про пакування імпортований товар може бути реалізований на території України.

— Де імпортер може ознайомитися зі зразком Аркуша про пакування?

— Зі зразком Аркуша кожен імпортер матиме змогу ознайомитися на митниці.

— У Наказі, зокрема, вказується, що перелік товарів, на які поширюється дія даного Порядку, може змінюватися відповідно до чинного законодавства. Як це відбуватиметься?

— У Наказі зазначено, що утилізації підлягають усі види упаковки продукції, імпортованої на територію України. Буде справедливим, якщо дія даного Порядку пошириться й на інші групи товарів: закон однаковий для всіх і умови для всіх імпортерів також мають бути однаковими. Тому поступово до Переліку включатимуться інші категорії товарів.

— У пункті 3.2 Переліку зазначено, що сплату за послуги потрібно внести у термін не пізніше одного тижня. Отже, вводиться ще одна сплата за ще не реалізований товар, що ускладнить діяльність, пов’язану з імпортом. Чи передбачено певне відтермінування такого платежу?

— Імпортер фактично мусить сплачувати всі митні збори ще до факту реалізації товару. Це звичайна практика, як і у випадку сплати послуг за утилізацію тари й упаковки. По-перше, врахуйте, що розміри цієї сплати порівняно незначні, по-друге, як ви пам’ятаєте (див. «Щотижневик АПТЕКА», № 47 (318) від 3 грудня 2001 р.), на даному етапі імпортер сплачує тільки за утилізацію 5% від загальної ваги упаковки. Тому, на мою думку, сума виплат буде мізерною.

Можу додати, що на сьогодні вже діє система договорів, за якою ми отримуємо виплати, і суми, що нараховуються, справді невеликі. Для прикладу, що дуже показово, одна з фармацевтичних компаній при розмитненні товару виплатила за послуги компанії «Укрекокомресурси» 1 грн.

— Яку відповідальність передбачено за невиконання умов договору, укладеного з державною компанією «Укрекокомресурси»?

— У цьому разі не передбачено ні адміністративної, ні іншої відповідальності. Проте результатом невиконання угоди стане заборона розмитнення товарів компанії-боржника у разі наступного ввезення їх на територію України, тобто треба буде платити.

Денис Сухінін
Фото Євгена Кривші

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи