Пропозиції компанії «Ацинус» щодо проекту правил реалізації лікарських засобів

Початок нового тисячоліття ознаменувався змінами на фармацевтичному ринку України. Розробляються нормативні акти, що регламентують процес оптової та роздрібної реалізації лікарських засобів для населення. На фармацевтичному ринку відбувається здорова конкуренція між фірмами, коли кожна з них прагне якомога краще обслужити покупця, щоб бути першою і кращою. Боротьба за покупця та задоволення його потреб стало пріоритетною метою діяльності суб’єктів підприємництва, що займаються роздрібною реалізацією лікарських препаратів. Поряд з позитивними змінами зараз помітна (що також неминуче) деяка жорсткість вимог до ведення фармацевтичного бізнесу в Україні, спроби грубого витиснення окремих суб’єктів господарювання з ринку шляхом створення інколи несприятливих для них умов.

Тому обговорення нових законопроектів для фірми «Ацинус» стало звичною і, як ми вважаємо, необхідною справою. У зв’язку з цим хотілося б відзначити і новий проект «Правил реалізації лікарських засобів», під час вивчення якого у нас виникли деякі зауваження та пропозиції.

№ розділу, пункту, абзацу

Зміст за проектом

Пропозиції щодо викладення

П. 1.2

Оптова реалізація лікарських засобів — це діяльність суб’єктів господарювання щодо забезпечення аптек і закладів охорони здоров’я лікарськими засобами шляхом оптової закупівлі, поставки, а також зберігання, транспортування, продажу їх за договорами купівлі-продажу та іншими цивільно-правовими договорами, в тому числі консигнаційними, які передбачають передачу прав власності на товари

Оптова реалізація лікарських засобів — це діяльність суб’єктів господарювання щодо забезпечення закладів охорони здоров’я лікарськими засобами шляхом оптової закупівлі, поставки, зберігання та відчуження їх за договорами купівлі-продажу, поставки за іншими цивільно-правовими договорами

П. 1.3

Роздрібна реалізація лікарських засобів — це діяльність суб’єктів господарювання щодо забезпечення населення і закладів охорони здоров’я (лікувально-профілактичних, санітарно-профілактичних, закладів медико-соціального захисту, інших відповідних закладів) лікарськими засобами шляхом закупівлі, зберігання та реалізації (продажу) їх безпосередньо громадянам через аптечну мережу для медичного застосування без права перепродажу незалежно від форми розрахунків

Роздрібна реалізація лікарських засобів — це діяльність суб’єктів господарювання щодо забезпечення населення і закладів охорони здоров’я лікарськими засобами шляхом закупівлі, зберігання та відчуження (продажу) їх закладам охорони здоров’я та безпосередньо громадянам через аптечну мережу для медичного застосування без права перепродажу незалежно від форми розрахунків

П. 2.15, абз. 3

Зберігання лікарських засобів у складських приміщеннях, які не належать суб’єкту господарювання, забороняється

Зберігання лікарських засобів у складських приміщеннях, які не належать суб’єкту господарювання, без відповідного на це Договору, забороняється

П. 2.18

Режим роботи аптечної бази (складу) встановлюється суб’єктом господарювання за погодженням з місцевими органами влади і керівниками підприємств, організацій та установ за місцем їх розташування (за умови оренди)

Режим роботи аптечної бази (складу) встановлюється суб’єктом господарювання самостійно за погодженням з місцевими органами влади

П. 3.1

Аптечна база (склад) має бути розміщена в окремо розташованих спеціально обладнаних будинках або займати ізольоване приміщення з окремим входом у капітальній споруді за наявності облаштованого вантажно-розвантажувального майданчика для під’їзду машин (рампа з навісом) подалі від вікон приміщень, де постійно перебувають люди

Аптечна база (склад) має бути розміщена в окремо розташованих спеціально обладнаних будинках або займати ізольоване приміщення з окремим входом у капітальній споруді за наявності облаштованого вантажно-розвантажувального майданчика для під’їзду машин (рампа з навісом) на безпечній (визначеній законодавчими актами) відстані від вікон приміщень, де постійно перебувають люди

П. 4.4, абз. 7

Аптека може також здійснювати дрібнооптову реалізацію (за безготівковим розрахунком) лікарських засобів лише закладам охорони здоров’я та дошкільним навчальним закладам для вжиття ними лікувально-профілактичних заходів

Аптека може також здійснювати дрібнооптову реалізацію (за безготівковим розрахунком) лікарських засобів закладам охорони здоров’я, підприємствам, установам, організаціям та навчальним і дошкільним закладам для вжиття ними лікувально-профілактичних заходів

П. 4.4, абз. 8

Аптеки в установленому порядку можуть створювати відокремлені структурні підрозділи у вигляді аптечних пунктів і аптечних кіосків, що розташовуються у містах, селищах та селах, де функціонує аптека, до якої вони належать

Аптеки в установленому порядку можуть створювати відокремлені структурні підрозділи у вигляді аптечних пунктів і аптечних кіосків, що розташовуються у регіоні (області, районі), де функціонує аптека, до якої вони належать

П. 4.4, абз. 9

Аптечні пункти розміщуються у будинках, де функціонують заклади охорони здоров’я, аптечні кіоски — на вокзалах, в аеропортах та готелях

Аптечні пункти розміщуються у будинках, де функціонують заклади охорони здоров’я, аптечні кіоски — на вокзалах, в аеропортах та готелях, ринкових майданчиках, непродовольчих секціях ринків та ярмарків, торгових центрів і комплексів

П. 4.4, абз. 11

Не допускається розміщення аптечних кіосків на територіях пішохідних переходів (наземних, підземних), транспортних зупинок, ринків (ярмарків), ринкових майданчиків, станціях метрополітену, в  продовольчих магазинах та продовольчих секціях (відділах) торговельних центрів (комплексів)

Не допускається розміщення аптечних кіосків на територіях пішохідних переходів (наземних, підземних), транспортних зупинок, станціях метрополітену, в  продовольчих магазинах та продовольчих секціях (відділах) торговельних центрів (комплексів)

П. 4.4, абз. 12

Поставка лікарських засобів та виробів медичного призначення до аптечних пунктів або аптечних кіосків здійснюється лише через аптеку, до якої вони належать

Поставка лікарських засобів та виробів медичного призначення до аптечних пунктів або аптечних кіосків здійснюється через аптеку чи аптечний склад, до яких вони належать

П. 4.6

Суб’єкт господарювання незалежно від форми власності та підпорядкування повинен забезпечити:

— наявність в аптеці лікарських засобів обов’язкового асортименту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення для надання долікарняної медичної допомоги

Суб’єкт господарювання незалежно від форми власності та підпорядкування повинен забезпечити:

— наявність асортименту лікарських засобів, дозволеного даній аптеці для реалізації, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення для надання долікарняної медичної допомоги

П. 4.8, абз. 3

Зберігання у приміщеннях аптеки, аптечного пункту, аптечного кіоску лікарських засобів, які їм не належать, забороняється

Зберігання у приміщеннях аптеки, аптечного пункту, аптечного кіоску лікарських засобів, які їм не належать, без відповідного на це Договору (схову, доручення тощо) забороняється

П. 4.11

Реалізація з аптеки (її підрозділів) засобів, які не віднесені до лікарських, а також не зареєстрованих в Україні як вироби медичного призначення, забороняється

Реалізація з аптеки (й підрозділів) засобів, які не віднесені до лікарських, а також не зареєстрованих в Україні як вироби медичного призначення, забороняється. Винятком є мінеральна вода, лікувальна косметика та дитяче харчування

П. 4.12

Суб’єкт господарювання повинен забезпечити інформування споживачів лікарських засобів про роздрібні ціни за допомогою ярликів (цінників) на зразках лікарських засобів, що є у продажу. На зворотному боці мають бути підпис особи, відповідальної за формування ціни, і дата, завірені печаткою суб’єкта господарювання

Суб’єкт господарювання повинен забезпечити інформування споживачів лікарських засобів про роздрібні ціни за допомогою ярликів (цінників) на зразках лікарських засобів, що є у продажу. На зворотному боці мають бути дата і підпис особи, відповідальної за формування ціни

П. 4.14

Відповідно до чинного законодавства під час продажу лікарських засобів розрахунки зі споживачами проводяться через належним чином зареєстровані та внесені до Державного реєстру електронні контрольно-касові апарати з обов’язковою видачею касового чека

Відповідно до чинного законодавства під час продажу лікарських засобів фізичним особам розрахунки зі споживачами проводяться через належним чином зареєстровані та внесені до Державного реєстру електронні контрольно-касові апарати з обов’язковою видачею касового чека

П.4.23, абз. 3

В аптеках, розташованих у сільській місцевості, посади завідувача, заступника завідувача можуть займати фахівці з середньою фармацевтичною освітою за умови проходження ними атестації в установленому порядку

В аптеках, розташованих у сільській місцевості, посади завідувача, заступника завідувача можуть займати фахівці з середньою фармацевтичною освітою

П.5.3, абз. 4

Структурні підрозділи аптеки — аптечні пункти, аптечні кіоски — мають розміщуватися в окремих приміщеннях (кімнатах) тільки в капітальних спорудах за умови окремого входу, підведення інженерних комунікацій (водопостачання, каналізації, теплопостачання), наявності вентиляції

Структурні підрозділи аптеки — аптечні пункти, аптечні кіоски — мають розміщуватися в окремих приміщеннях (кімнатах) тільки в капітальних спорудах за умови забезпечення в даному приміщенні необхідних санітарно-гігієнічних умов

П. 5.14

Кімната персоналу повинна бути обладнана холодильником, меблями для організації вживання їжі, а також відпочинку

Кімната персоналу може бути обладнана холодильником, меблями та приладами для організації вживання їжі, а також відпочинку

П. 6.4

Підставою до проведення перевірок є план-графік перевірок, який затверджується керівником органу контролю або його заступником. До планів-графіків проведення перевірок дотримання Ліцензійних умов, провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами можуть бути внесені відповідні зміни в установленому порядку через потребу проведення перевірок або з інших поважних причин

Підставою до проведення планових перевірок є план-графік перевірок, який затверджується керівником органу контролю або його заступником. До планів-графіків проведення перевірок дотримання Ліцензійних умов, провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами можуть бути внесені відповідні зміни в установленому порядку через потребу проведення перевірок або з інших поважних причин

Генеральний директор ЧПФ “Ацинус”

Григорій Урсол

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті