Запропоновано змінити правила обліку лікарських засобів

18 Травня 2012 5:09 Поділитися

МОЗ на публічне обговорення винесено проект Інструкції з ведення обліку лікарських засобів та медичних виробів у закладах охорони здоров’я. На сьогодні чинним є документ, який видавався ще за часів існування СРСР, — наказ Міністерства охорони здоров’я СРСР від 02.06.1987 р. № 747 «Об утверждении Инструкции по учету медикаментов, переязочных средств и изделий медицинского назначения в лечебно-профилактических учреждениях, состоящих на Государственном бюджете СССР».

Дія запропонованої інструкції поширюватиметься на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, фізичних осіб — підприємців, а також на представництва зарубіжних суб’єктів господарської діяльності, які зобов’язані вести облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.

Лікарські засоби та медичні вироби в закладах охорони здоров’я обліковуються за місцем їх відповідального зберігання (знаходження) та в бухгалтерії. Керівник закладу охорони здоров’я визначає порядок приймання, зберігання, відпуску, обліку лікарських засобів та медичних виробів з урахуванням особливостей господарської діяльності закладу (установи, організації, підприємства) та затверджує його наказом.

Лікарські засоби та медичні вироби надходять від постачальників, які повинні мати відповідні ліцензії та дозволи. Під час отримання згаданої продукції матеріально відповідальна особа аптеки (приміщення для зберігання лікарських засобів) закладу охорони здоров’я розписується на кожному з 3 примірників прибуткової накладної в одержанні та прийнятті на відповідальне зберігання. Перший примірник прибуткової накладної передається до бухгалтерії, другий — залишається в аптеці (у приміщенні для зберігання лікарських засобів), третій — повертається постачальникові.

Списання лікарських засобів та медичних виробів здійснюється за балансовою або середньозваженою собівартістю. Видача лікарських засобів та медичних виробів з аптеки (приміщення для зберігання лікарських засобів) у відділення закладу охорони здоров’я здійснюється за формою № 2 «Накладна (вимога)» (додаток 2). Лікарські засоби, які підлягають предметно-кількісному обліку у закладі охорони здоров’я (їх перелік затверджено наказом МОЗ від 19.07.2005 р. № 360), виписуються на окремих накладних (вимогах) зі штампом, печаткою закладу й затверджуються керівником. У них повинні вказуватися номери історій хвороб, прізвища, імена та по батькові пацієнтів, для яких виписані лікарські засоби.

Матеріально відповідальною особою аптеки на підставі прибуткових та видаткових документів проводяться записи до форми № 3 «Реєстр отриманих прибуткових накладних» (додаток 3) та до форми № 4 «Реєстр виданих накладних (вимог)» (додаток 4). Бухгалтер проставляє в накладних (вимогах) ціну та суму за кожним найменуванням, а також загальний підсумок за обліковим документом (у грн.).

Списані лікарські засоби та медичні вироби з терміном придатності, що минув, підлягають вилученню з обігу відповідно до наказу МОЗ України від 22.11.2011 р. № 809 «Про затвердження Порядку встановлення заборони (тимчасової заборони) та поновлення обігу лікарських засобів на території України». На підставі звітів структурних підрозділів закладу охорони здоров’я (аптек, приміщень для зберігання лікарських засобів, відділень) про надходження та відпуск (використання) лікарських засобів та медичних виробів бухгалтерська служба складає зведений бухгалтерський журнал про рух лікарських засобів та медичних виробів у розрізі структурних підрозділів за формою № 9 (додаток 9).

Облік лікарських засобів та медичних виробів, отриманих у якості гуманітарної допомоги, ведеться за загальним порядком, але окремо від обліку продукції, придбаної закладом за рахунок коштів загального або спеціального фондів кошторису доходів та видатків відповідно до Порядку розподілу товарів, отриманих як благодійна допомога, та контрол­ю за цільовим розподілом благодійної допомоги у вигляді наданих послуг або виконання робіт, затвердженого постановою КМУ від 17.08.1998 р. № 1295.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*