Якщо ремонт не можна закінчити, його необхідно припинити

Кадрові перестановки у вищих органах державної влади в Україні завжди викликають певну напругу в суб’єктів господарювання, особливо вона відчувається в операторів ринку соціально значимих товарів, до яких належить і фармацевтичний ринок.

А закінчення каденцій окремих гілок влади супроводжується зазвичай регуляторним сплеском серед усіх гілок влади, коли оператори ринку соціально значущих товарів стають на деякий час заручниками політичних технологій.

За прикладом далеко ходити не треба — 2009 р., коли діючий уряд намагався ввести граничний рівень націнки, депутати від опозиції взагалі заявляли про необхідність введення мораторію на підвищення цін і тарифів на лікарські засоби й вироби медичного призначення, причому пропонували заморозити ціни на рівні попереднього року.

2012 р. не став винятком. На засіданні РНБО 25 травня 2012 р. Президент України Віктор Янукович доручив Генеральній прокуратурі та МОЗ України вжити заходів щодо посилення державного контролю за цінами на ліки. Він також зазначив, що звернеться до Верховної Ради щодо невідкладного прийняття всіх змін до законодавства, необхідних для врегулювання ситуації на ринку ліків в Україні.

У свою чергу 23 травня голова Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я Тетяна Бахтеєва під час обговорення постанови Кабінету Міністрів України від 25.04.2012 р. № 340 висловила пропозицію щодо введення референтних цін та реімбурсації не на пілотну групу препаратів, а на широкий перелік лікарських засобів.

Вона також повідомила, що Комітет разом із МОЗ готує законопроект про введення 7% ПДВ на лікарські засоби.

До 1 червня МОЗ України на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25.04.2012 р. № 340 розробило та оприлюднило наказ МОЗ України «Про затвердження Порядку розрахунку граничного рівня оптово-відпускних цін на лікарські засоби для лікування осіб з гіпертонічною хворобою та порівняльних (референтних цін) на такі засоби», а також наказ МОЗ України «Про затвердження реєстру граничного рівня оптово-відпуск­них та порівняльних (референтних) цін на лікарські засоби для лікування осіб з гіпертонічною хворобою станом на 1 червня 2012 року».

Міністерству охорони здоров’я разом з Міністерством фінансів до 1 вересня 2012 р. доручено визначити джерела фінансування для реалізації пілотного проекту в розмірі, достатньому для часткового відшкодування вартості лікарських засобів для лікування осіб з гіпертонічною хворобою, подати на розгляд Кабінету Міністрів України законопроект про внесення відповідних змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» та забезпечити його супроводження у Верховній Раді України.

Наразі невідомо, з яких джерел буде фінансуватися часткове відшкодування вартості ліків і коли воно розпочнеться.

Отже, прийнято дуже важливе регуляторне рішення, яке має принести певний економічний ефект.

А ще хочеться нагадати, що вже стало щотижневою «доброю традицією» ініціювання внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами. Це ніяк не сприяє прогнозованості умов ведення фармацевтичного бізнесу.

Тому хіба не логічно було б припинити щонайменше до кінця року внесення будь-яких змін до нормативних актів, що стосуються обігу лікарських засобів, і відслідкувати, як уже введені новації працюватимуть.

Олександр Устінов
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*