European Business Association 12 листопада 2002 р.

Голові Верховної Ради України пану Володимирові Литвину
Головам депутатських фракцій та груп Верховної Ради

Вельмишановні пані та панове!

Дозвольте висловити нашу стурбованість з приводу законопроекту «Про внесення змін до закону України «Про податок на додану вартість» № 2326 від 22.10.2002 р., що надійшов на розгляд парламенту за ініціативи депутатів В. Ландика та П. Матвієнка.

Згідно із зазначеним законопроектом пропонується скасувати пільгу на ПДВ операцій з продажу лікарських засобів та виробів медичного призначення, посилаючись на необхідність поповнення прибуткової частини бюджету на 1,3 млрд грн., можливість залучення цих коштів за рахунок прибутків аптечної мережі та незначного впливу на кінцеву ціну ліків для споживачів.

У зв’язку з вищезазначеним дозвольте звернути Вашу увагу перш за все на те, що економічні показники, на яких грунтуються розрахунки зазначеного законопроекту, мають суттєві допущення. За даними Держкомстату України, фактично обсяг фармацевтичного ринку у 2001 р. становив 3,027 млрд грн., а реальна сума ПДВ в такому разі складала лише 605 млн грн.

Суттєвим для держави та її громадян є те, що на тлі відсутності мінімального рівня забезпечення громадської системи охорони здоров’я ліками, в тому числі життєво необхідними, занепаду закладів та системи охорони здоров’я в цілому, що прямо пов’язано з відсутністю законодавчого регулювання галузі та волі щодо її реформування та впровадження гармонійно діючої системи державного та недержавного медичного страхування (відповідальність несуть Парламент та Уряд країни) окремі політичні сили виходять лише з вузьких фінансових інтересів, не переймаючись сумнівним, з міркувань етики, фактичним вилученням коштів безпосередньо від хворих та непрацездатних, яким держава не тільки не надає суттєвої допомоги, але й не робить кроків щодо вирішення проблем галузі в майбутньому.

Крім того, просимо Вас взяти до уваги, що введення ПДВ на лікарські засоби суттєво дезорганізує систему постачання та забезпечення ними в цілому перш за все за рахунок існування граничних націнок, у тому числі на життєво необхідні препарати, що регламентуються підзаконними актами та регіональним регулюванням, чого, мабуть, не врахували шановні автори законопроекту. Можливості щодо забезпечення ліками державних закладів охорони здоров’я також зменшаться на ставку ПДВ або потребуватимуть негайної компенсації за рахунок того ж бюджету, або їх фактично не буде у зв’язку з неспроможністю надавати навіть мінімальний обсяг невідкладної допомоги.

Стосовно споживачів лікарських засобів, то найбільших втрат зазнають важкохворі та пацієнти з хронічними захворюваннями, які потребують тривалого застосування високовартісних препаратів. Фінансовані лише за рахунок власних коштів, значні за кількістю (мільйони споживачів) групи пацієнтів разом з уведенням ПДВ отримають Ваш смертний вирок від онкологічних, гематологічних хвороб, інфаркту міокарда, інсульту, цукрового діабету та багатьох інших, що потребують тривалого лікування з використанням ефективних і, зрозуміло, високовартісних препаратів.

Інтереси держави та її громадян, зокрема, в галузі охорони здоров’я та забезпечення ліками, потребують перш за все термінового розроблення і впровадження правової бази державного та приватного медичного страхування, суттєвої реформи системи охорони здоров’я. В той же час цей процес має супроводжуватися реформуванням законодавства про оподаткування прибутку підприємств, прибутковий податок та вдосконаленням митних тарифів, що врешті-решт призведе до підвищення платоспроможності населення. Запровадження таких реформ сприятиме відшкодуванню хоча б частини вартості лікування за рахунок приватних чи державних страхових фондів і лікарняних кас або медичних закладів. Лише в такому разі перегляд чинної системи оподаткування фармацевтичної галузі не носитиме антинародної спрямованості і відбудеться без гострих соціальних конфліктів.

Дозвольте сподіватися, що наші аргументи будуть прийнятними для Вас. Введення ПДВ має безпосередній вплив на виробників лікарських засобів, бо сплачує податок фактично споживач, але ситуація, що складеться після таких кроків як у галузі охорони здоров’я, так і в державі в цілому, непокоїть нас і спонукає до якомога більшої прозорості, інформованості та відповідальності всіх зацікавлених сторін перед суспільством.

З повагою Юрій Петрусь, виконавчий директор ЄБА

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи