“Зентіва”: енергія двох компаній

На світовому фармацевтичному ринку вже протягом декількох років спостерігається тенденція до укрупнення компаній за рахунок їх злиття. У «Щотижневику АПТЕКА», № 36 (407) від 22 вересня 2003 р. повідомлялося про помітну подію, пов’язану з появою на  фармацевтичному ринку нового «сильного гравця» — компанії «Зентіва», що утворилася в результаті злиття компаній «Лечіва» (Чехія) і «Словакофарма» (Словаччина). Які перспективи відкриває об’єднання цих виробників і як буде будуватися робота нової компанії на  українському фармацевтичному ринку? На ці та інші запитання відповідає голова представництва компанії «Зентіва» в Україні Костянтин Лебедєв.

Костянтин Лебедєв,
голова представництва компанії «Зентіва» та менеджер
з маркетингу представництва
Оксана Близнюк-Ходоровська

— Дійсно, у 2003 р. інвестиційний фонд, що є власником компанії «Лечіва», підписав угоду про придбання компанії «Словакофарма». «Лечіва» — найбільша чеська фармацевтична компанія, що займає провідні позиції на ринках Чехії та Словаччини. У той же час, «Словакофарма» — найбільша словацька компанія, значна частина продукції якої продавалася на внутрішньому ринку й у Чехії. Таким чином, об’єднання двох виробників, діяльність яких добре доповнює один одного, дозволило створити нову компанію, питома вага якої на чеському і словацькому фармацевтичних ринках буде домінуючою. За рахунок збільшення асортименту нової компанії, об’єднання та оптимізації портфелів можливості компанії «Зентіва» істотно розширюються також і на зовнішніх ринках. Ще більш важливими є не кількісні, а якісні зміни в роботі компанії, і саме на це покладаються найбільші надії.

— На якому етапі в даний час знаходиться процес злиття компаній?

— Цей процес, природно, займає певний час. У Чехії, Словаччині й Польщі він був завершений ще восени 2003 р., на інших експортних територіях — трохи пізніше. В Україні з початку нинішнього року замість двох представництв створено одне й інтереси двох колишніх компаній «Лечіва» і «Словакофарма» представляє нова компанія «Зентіва».

— Які нові перспективи відкриваються перед цією компанією в Україні?

— По-перше, ми стаємо більш стратегічно важливим партнером для лікарів і дистриб’юторів, яким вже можемо запропонувати більший асортимент препаратів. Відповідно покращаться і рейтингові позиції обсягів продажу компанії. Якщо в 2003 р. «Лечіва» і «Словакофарма» за обсягами продажу знаходилися відповідно в 5-й і 6-й десятках серед 100 провідних фармацевтичних виробників, що реалізують свою продукцію в Україні, то об’єднана компанія, за нашими оцінками, буде займати вже в цьому році 20–25-те місце. Через 2–3 роки ми плануємо посісти місце у 2-й десятці. (За даними скринінгу аптечних продаж компанії «Бізнес-Кредит»).

— Чи сформований портфель препаратів, що представлятиме компанія «Зентіва» в Україні?

— Портфель препаратів в цілому вже сформований. Як ви розумієте, нинішній рік буде часом створення нових структур і вирішення багатьох організаційних питань. Але, незважаючи на це, ми будемо не тільки продовжувати проекти по просуванню препаратів, що існували в компаній «Лечіва» і «Словакофарма», а й виведемо на ринок декілька нових продуктів. В наступні роки портфель препаратів компанії істотно зміниться за рахунок появи в ньому нових препаратів. Саме це повинно стати основою швидкого зростання компанії.

— «Лечіва» і «Словакофарма» давно представляють продукцію на українському фармацевтичному ринку і за цей час сформували стиль і методи роботи, підходи до просування продукції. Як будуватиметься робота нової команди?

— Офіційна позиція керівництва компанії при об’єднанні наступна: «Зентіва» вибирає найкращі персонал і бізнес-процеси з трьох джерел: компаній «Лечіва», «Словакофарма» та «свіжі сили» іззовні. «Зентіва» — компанія, що, з одного боку, увібрала в себе все краще від компаній-попередниць, а з іншого — це нова компанія, що акумулює найбільш прогресивні досягнення фармацевтичного ринку. На основі цих принципів здійснювалося об’єднання й в Україні. У представництвах компаній «Лечіва» і «Словакофарма» накопичено значний досвід, сформовано позитивний імідж. Ми хочемо усталити все краще, що було у компаній-попередниць, і продовжити роботу на якісно новому рівні.

— Чи зміниться структура представництва?

— Так, структура представництва зміниться. Насамперед, збільшиться приблизно до 50 осіб кількість співробітників, оскільки обсяг робіт і спектр препаратів істотно зростають. З власне структурних змін можна відзначити те, що в компанії створюється 2 напрямки і, відповідно, 2 бізнес-відділи. Один з них буде займатися рецептурною, інший — безрецептурною групою препаратів. Для кожного напрямку роботи формується штат зовнішньої служби. У цих двох груп будуть різні цільові аудиторії, методи промоції та завдання. За рахунок подальшої спеціалізації ми плануємо підняти роботу на вищий професійний рівень.

— Якою буде політика у сфері дистрибуції?

Регіональні менеджери представництва (зліва направо): Святослав Гольчук, Катерина Гладиш, Володимир Гаваль, Галина Бондар, Ірина Дерев’янко
(фото надане компанією «Зентіва»)

— Якщо порівняти списки дистриб’юторів компаній «Лечіва» і «Словакофарма», то виявляється, що приблизно на 80% вони збігаються. Таким чином, основний склад дистриб’юторів залишиться незмінним. Всі найбільші українські дистриб’ютори, які працювали з компаніями-попередницями, будуть співпрацювати із новою компанією. Крім того, наш дистриб’юторський список поповниться за рахунок тих партнерів, що працювали лише з продукцією «Лечіва» або «Словакофарма». Планується, що цього року дистрибуцію препаратів «Зентіва» будуть здійснювати приблизно 12 компаній.

Що стосується умов роботи, то вони різко не зміняться і не будуть принципово відрізнятися від політики, яку демонструвала в галузі дистрибуції компанія «Лечіва». Незначні зміни будуть зумовлені тільки розширенням асортименту і збільшенням товарообігу. Наша політика у сфері дистрибуції була, є і буде чесною і прозорою. Ми надаватимемо рівні можливості різним дистриб’юторам, без прихованих переваг у ставленні до окремих компаній. Ми впевнені, що українським дистриб’юторам стане ще комфортніше і вигідніше співпрацювати з новою компанією.

— Як і наскільки швидко буде змінюватися корпоративний дизайн?

— Звичайно, у нової компанії буде свій корпоративний дизайн. Однак для перекладу та випуску всієї продукції в нових упаковках потрібен певний час. Тому протягом «перехідного» періоду препарати будуть поставлятися на український фармацевтичний ринок в упаковках з логотипами «Лечіва» і «Словакофарма». Разом з тим, нові продукти будуть реєструватися вже під маркою «Зентіва». Таким чином, оператори фармацевтичного ринку не будуть відчувати ніяких незручностей через злиття компаній та зміни корпоративного дизайну.

— Чого Ви очікуєте від злиття найближчим часом?

— Наші сподівання відповідають корпоративним установкам, згідно з якими компанія планує в найближчі кілька років увійти до числа провідних генерикових компаній Центральної і Східної Європи. У компанії «Зентіва» є для цього всі підстави. Вона стає більш динамічною, змінюється стиль менеджменту. Компанія, завдяки перевагам злиття, займе гідне місце на фармринку. Ми сподіваємося, що процес агресивного розвитку у позитивному його значенні, який демонстрували на українському ринку компанії «Лечіва» і «Словакофарма», буде продовжений з іще більшою інтенсивністю. n

Вікторія Матвєєва, фото Євгена Чорного

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті