«Берингер Інгельхайм»: допомога майбутнім фахівцям

19–20 червня у Житомирі проходив Всеукраїнський конкурс професійної майстерності студентів вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів I–IV рівнів акредитації за фахом «фармація». Цей конкурс вже вп’яте проводиться на базі Житомирського фармацевтичного коледжу ім. Г.С. Протасевича. Його організатором виступає Міністерство охорони здоров’я України за підтримки Управління охорони здоров’я Житомирської обласної держадміністрації. Основною нагородою для переможців, які зайняли перше, друге і третє місця, є можливість без іспитів стати студентами університету, академії або інституту, що готують фахівців фармацевтичного профілю. Призові місця в  нинішньому році розподілилися таким чином. Перше місце зайняв єдиний конкурсант чоловічої статі — студент Житомирського фармацевтичного коледжу ім. Г.С. Протасевича Сергій Нетяжко, друге — учениця Луцького базового медичного коледжу Юлія Пшенична і третє — випускниця Рівненського державного базового медичного коледжу. Починаючи з минулого року, учасників цього конкурсу підтримує фармацевтична компанія «Берінгер Інгельхайм». Вона започаткувала спеціальні «Берінгеровські стипендії», які отримують переможці протягом усього часу навчання у вищому спеціалізованому навчальному закладі (див. «Щотижневик АПТЕКА» № 21(392) від 02.06.03).

Роман Константиновський

Роман Константиновський
вітає переможців конкурсу

Про участь компанії в цьому конкурсі розповідає Роман Константиновський, менеджер з проектів представництва компанії «Берінгер Інгельхайм» в  Україні:

— Минулого року ми прийняли рішення виділяти спеціальні стипендії переможцям цього конкурсу, які стають студентами спеціалізованих навчальних закладів. Підтримка тих, хто готується стати фармацевтом, логічно вписується в загальний контекст діяльності компанії «Берінгер Інгельхайм» та її українського представництва. Ми вважаємо реалізацію цього проекту вдалою інвестицією у розвиток української фармації. Дві переможниці торішнього конкурсу вже успішно навчаються на  фармацевтичному факультеті Національного медичного університету ім. О.О. Богомольця й у Національному фармацевтичному університеті та одержують наші стипендії. Порівняно з минулим роком, змагатися у професійній майстерності стало більше учасників. У цьому році до попередніх навчальних закладів приєдналися Миколаївський і Херсонський базові медичні коледжі. Тобто нині у конкурсі взяло участь 15 студентів, а якщо згадати, що в першому конкурсі їх було всього 6, то стане зрозуміло, що популярність й авторитет конкурсу щорічно зростає.

Спочатку студенти виконували тестові завдання, щоб виявити рівень своєї базової теоретичної підготовки зі спеціальних предметів. Потім на  них чекали практичні завдання. І якщо з теоретичною частиною усі справилися дуже добре, то рівень оволодіння практичними навичками у конкурсантів був досить різним: не всі студенти повністю готові до того, щоб після закінчення коледжів працювати за першим столом, спілкуватися з відвідувачами аптек.

Нам дуже цікаво підтримувати проведення конкурсу. Однак не лише цим обмежується співробітництво зі спеціальними навчальними закладами України. За сприяння компанії розроблено курс лекцій з маркетингу, який, зокрема, допомагає формувати навички роботи з медичними представниками фармацевтичних компаній, адекватно оцінювати надану ними інформацію. Цей навчальний курс нині викладається у 8 спеціальних навчальних закладах, в тому числі, й у Житомирському фармацевтичному коледжі ім. Г.С. Протасевича. Сподіваємось, що він допоможе випускникам швидше зорієнтуватися у сучасній ринковій ситуації. Ми бачимо, як з кожним роком збільшується кількість бажаючих одержати фармацевтичну освіту, що свідчить про її престижність, розвиток фармацевтичного ринку та зростання в Україні потреби у кваліфікованих кадрах. Хотілося б привітати всіх учасників конкурсу, які продемонстрували високий рівень підготовки, а в  першу чергу, звичайно, переможців. Я впевнений, що після закінчення навчання вони стануть справжніми фахівцями.

З проханням поділитися своїми враженнями щодо організації та підсумків конкурсу кореспондент «Щотижневика АПТЕКА» звернулася до голови журі — Тимофія Каленюка, завідувача кафедрою технології ліків та біофармації, декана фармацевтичного факультету Львівського державного медичного університету ім. Д. Галицького, доктора фармацевтичних наук. Він, зокрема, сказав:

— Цього року програма була досить складною. Вона охоплювала 5 навчальних професійно орієнтованих дисциплін за спеціальністю «фармація»: технологія організації і економіка фармації, технологія ліків, фармакогнозія, фармацевтична хімія та фармакологія. Звичайно, для конкурсантів це була напружена робота. Конкурс складався з двох етапів: теоретичного та практичного. Теоретична частина програми включала 30 тестових завдань з кожної дисципліни, тобто разом — 150 тестових завдань. За кожну правильну відповідь студент отримав один бал. Друга частина конкурсу полягала в тому, що учасники повинні були продемонструвати своє вміння застосовувати теоретичні знання з цих учбових дисциплін на  практиці. Оцінка проводилася за 20-бальною системою. Під час проведення конкурсу виявилося, що всі конкурсанти добре знають теоретичну частину, майже всі вони набрали найвищу кількість балів. Що стосується практичної, — тут ми побачили різний рівень підготовки. У середньому за виконання практичного завдання з різних предметів конкурсанти отримали від 10 до 20 балів. Отже, тим учасникам, які стали переможцями, вдалося отримати максимально можливу кількість балів.

Вважаю, що такі конкурси дуже потрібні. Враховуючи те, що наша країна стоїть на порозі підписання Болонської конвенції, в наступному році вже повинні бути зроблені практичні кроки з приєднання до інтеграційного процесу. Автори концепції єдиного європейського освітнього простору, яка покладена в основу Болонської конвенції, вважають, що «болонський процес» — це не уніфікація, а взаємопроникнення навчальних систем різних країн Європи. Якщо говорити про нас, то йдеться про зближення навчально-методичних підходів, які є в різних закладах освіти. Тому цей конкурс — дуже добра школа, особливо для «молодих» навчальних закладів. Результати, які ми отримали, дають можливість педагогічним радам закладів, що брали участь в конкурсі, вносити корективи у програми з теоретичної і практичної підготовки своїх студентів. Оцінюючи організаційну й методичну частину проведення конкурсу, я б рекомендував на  майбутнє зробити першу, теоретичну, частину конкурсу жорсткішою, з більш складними завданнями. Цього ж року більшість тестових завдань мала перший рівень складності, що не давало змоги диференціювати обсяг знань учасників. Такі тести можна використовувати лише як прохідний бал, допуск до наступного етапу конкурсу.

Свою думку про те, навіщо потрібні подібні конкурси, висловила Світлана Бондар, завідуюча медико-фармацевтичним відділенням Кіровоградського медичного коледжу:

— Наші студенти беруть участь у цьому конкурсі з самого початку його заснування. Для них це прекрасний шанс показати свої знання, порівняти свою підготовку з майстерністю інших учнів. А нам, викладачам, конкурс дає можливість поспілкуватися з колегами, дізнатися про щось нове, щоб потім використати це у своїй практичній діяльності. Студенти, як лакмусовий папірець, виявляють сильні й слабкі місця нашої роботи. Саме на цьому конкурсі ми маємо змогу побачити всі плюси та мінуси нашої навчальної програми, методик викладання, зорієнтуватися, на яких напрямках нам потрібно сконцентрувати подальші зусилля, які недоліки виправити. На мою думку, з кожним роком конкурсна програма вдосконалюється, ускладнюються тестові завдання, особливо ті, що спрямовані виявити практичні навички учнів.

В очікуванні результатів конкурсу

В  очікуванні результатів конкурсу.
Студенти Житомирського фармацевтичного
коледжу ім. Г.С. Протасевича

Фармацевтична наука розвивається дуже швидко, постійно з’являються нові лікарські засоби. Тому, якщо ми прагнемо виховати справжніх професіоналів, нам потрібно постійно бути в курсі цих змін. Організатори конкурсу також не стоять осторонь цього, тому у конкурсній програмі враховуються сучасні тенденції розвитку фармації. Щорічно ми аналізуємо виступи наших конкурсантів і робимо відповідні висновки. Щоб виявити найсильніших студентів, ми проводимо в коледжі відбірковий тур. Учні з цікавістю і відповідальністю ставляться до цих заходів. Щороку кількість бажаючих спробувати свої сили зростає: якщо 5 років тому в нас було 6 претенденток на участь у конкурсі, то цього року між собою змагалися вже 24 наші студентки. Кращою виявилася Наталя Павленко, яка й представила наш навчальний заклад на цьому конкурсі. І хоча перемога їй не дісталася, ми в цілому задоволені рівнем знань, який вона продемонструвала. Однак ми побачили, що деякі дисципліни нам треба «підтягти».

Хотілося б побажати, щоб у подальшому у конкурсній програмі було більше практичних завдань, за допомогою яких майбутні фармацевти показували своє вміння спілкуватися з відвідувачами аптеки. Учні добре знають теорію, спеціальні дисципліни, але не занадто впевнено почувають себе в тих випадках, коли потрібно виявити ініціативу, підказати щось пацієнтові. Проте важливою складовою частиною професії фармацевта є його вміння надавати рекомендації щодо безрецептурних препаратів, ефективно спілкуватися з відвідувачем аптеки, і цього не слід забувати.

За останні кілька років популярність професії фармацевта значно зросла. Відкриваються нові вузи і факультети, в яких можна одержати спеціальну освіту. Я вважаю, що участь у таких конкурсах дає можливість викладачам різних навчальних закладів обмінятися досвідом з колегами. Це досить важливо насамперед для тих вузів, де спеціальність «фармація» введена нещодавно. Конкурси завжди стимулюють професійний ріст як студентів, так і викладачів.?o

Вікторія Матвеєва, фото Євгена Чорного

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті