Рекомендації Держлікслужби суб’єктам роздрібної торгівлі щодо реалізації пілотного проекту

Рекомендації Держлікслужби суб’єктам роздрібної торгівлі щодо реалізації пілотного проектуНа сайті Державної служби України з лікарських засобів (Держлікслужба) розміщено інформацію стосовно пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на лікарські засоби для лікування осіб з гіпертонічною хворобою (далі — пілотний проект), яку рекомендують використовувати аптечним працівникам під час спілкування з пацієнтами. Пропонуємо її до уваги наших читачів.

З метою підвищення економічної доступності лікарських засобів у першу чергу для соціально незахищених хворих на гіпертонічну хворобу Кабінет Міністрів України 25 квітня 2012 р. прийняв постанову № 340 «Про реалізацію пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на лікарські засоби для лікування осіб з гіпертонічною хворобою» (далі — постанова).

Згідно з вищезазначеною постановою реалізація пілотного проекту відбувається в 2 етапи.

Перший етап — встановлення та оприлюднення граничного рівня оптово-відпускних цін на лікарські засоби з використанням механізму визначення порівняльних (референтних) цін на ліки, включені до пілотного проекту;

Референтна (порівняльна) ціна на лікарський засіб — це ціна, яка визначається упов­новаженим державним органом на основі порівняння вартості препаратів, аналогічних за:

  • формою випуску (наприклад таблетки, капсули тощо);
  • міжнародною непатентованою назвою (МНН) діючої речовини та її вмістом у тому чи іншому препараті;
  • кількістю одиниць (доз) лікарського засобу в одній упаковці (наприклад кількість таблеток).

Другий етап – запровадження механізму часткового відшкодування коштів. Для цього слід відпрацювати механізм часткового відшкодування вартості ліків (реімбурсації) за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів. МОЗ та Міністерство фінансів мають визначити обсяги необхідного фінансування з державного та місцевих бюджетів.

На сьогодні реалізується перший етап пілотного проекту.

Даною постановою передбачено встановлення доступних цін на генеричні лікарські засоби, що зареєстровані в Україні. Це інгібітори АПФ: еналаприл та лізиноприл; блокатори бета-адренорецепторів — бісопролол, метопролол, небіволол; антагоністи кальцію — амлодипін та ніфедипін.

Відповідно до вказаної постанови КМУ роздрібна націнка на лікарські засоби, визначені наказом МОЗ від 01.06.2012 р. № 419 «Про затвердження реєстру граничного рівня оптово-відпускних та порівняльних (референтних) цін на лікарські засоби для лікування осіб з гіпертонічною хворобою станом на 1 червня 2012 року», не має перевищувати 25% закупівельної ціни. У той самий час гранична ціна не має перевищувати 37,5% роздрібної надбавки.

На сьогодні існує Реєстр граничного рівня оптово-відпускних та порівняльних (референтних) цін на лікарські засоби для лікування осіб з гіпертонічною хворобою на 1 червня 2012 р., затверджений наказом МОЗ від 01.07.2012 р. № 419.

Від аптечного закладу не вимагається наявності всіх без винятку найменувань препаратів, що містяться у вказаному Реєстрі. Головне, аби споживач міг обрати лікарський засіб з тих, що беруть участь у пілотному проекті, у прийнятному для нього ціновому діапазоні — як дорогий, так і дешевий.

Пілотний проект розповсюджується виключно на генеричні лікарські засоби, зареєстровані в Україні (вітчизняні та зарубіжні) та виробляються з дотриманням вимог належної виробничої практики, які використовуються для лікування хворих на гіпертонічну хворобу.

Зауважимо, що для запобігання підвищенню цін на лікарські засоби українського виробництва між Міністерством охорони здоров’я України, Об’єднанням організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України та виробниками лікарських засобів 30 квітня 2012 р. було укладено Меморандум порозуміння.

Необхідно звернути увагу на те, що препарати пілотного проекту відпускаються за рецептом лікаря.

Провізору (фармацевту) необхідно постійно та ввічливо проводити роз’яснювальну роботу серед відвідувачів аптек щодо наявності в аптечних закладах препаратів з однаковою діючою речовиною та дозуванням за різними цінами. Інформувати пацієнтів про можливості взаємозамінності препаратів та їх комбінування в межах визначеного в проекті списку препаратів.

Водночас у разі звернення пацієнтів з рецептами лікаря, де вказана МНН, провізору (фармацевту) необхідно повідомити в першу чергу про наявність лікарського засобу за найнижчою ціною.

Наступним етапом стане запровадження часткового відшкодування (реімбурсації) на придбання лікарських засобів, що входять до Пілотного проекту. Для цього МОЗ разом з Міністерством фінансів до 1 вересня 2012 р. мають визначити джерела та достатній розмір фінансування для реалізації пілотного проекту й подати на розгляд Кабінету Міністрів України законопроект про внесення відповідних змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік».

Таким чином, пацієнти з рецептами звертатимуться в аптеки за ліками, де будуть сплачувати лише частину їх вартості, а решту вартості лікарського засобу буде відшкодовувати аптеці держава.

На другому етапі реалізації пілотного проекту, коли пацієнт у рамках реімбурсації захоче придбати дешевші ліки, рецепт стане фінансовим документом, без якого відшкодування коштів не проводитиметься. Отже, пацієнт сам буде зацікавлений у наявності рецепта.

Оскільки всі препарати — учасники пілотного проекту мають статус рецептурних, для їх придбання в аптеку необхідно надати рецепт, який виписується на рецептурних бланках форми № 1 (ф-1) із зазначенням МНН у достатній кількості для прийому пацієнтом протягом 1 міс з обов’язковим зазначенням дози.

Звертаємо увагу, що відшкодування коштів не проводитиметься, якщо рецепт буде заповнено невірно (не зазначена МНН лікарського засобу), тобто, витрачені на ліки кошти аптека не отримає.

Прохання надавати свої зауваження та пропозиції з вищевикладеного питання до Департаменту державного регулювання оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами в електронному та письмовому вигляді на адресу babiychuk@diklz.gov.ua.

За матеріалами www. diklz.gov.ua

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Александр 07.08.2012 11:23
Непогано було б запровадити відповідальність і лікарів за неправильно виписані рецепти. Хворий, який звернеться з таким "бракованим" рецептом в аптеку буде незадоволений якраз роботою фармацевта /провізора/ і всі зауваження скерує на них. А наші ескулапи можуть навіть не дізнатися про прикрі випадки з їх пацієнтами.
Антон 07.08.2012 2:15
Неплохо решили проблему. Только от государства можно не ждать компенсации за проданные лекарства. Проще всего это сделать за счет аптеки.типичный подход.
Виталий 07.08.2012 2:53
ну полный бред...!!!
Ігор Богданович 08.08.2012 3:21
Тобто коли наступить 2 етап (будуть відшкодовуватись кошти)покупцю,який прийде з не правильно виписаним рецептом потрібно відмовити?Гроші ж бо не відшкодують?Хто відповідає за те що хворий не отримає препарат? ЛІкар?МОЗ?Керівництво держави?...
Елена 30.08.2012 2:53
интересно, в Украине большинство аптек принадлежат ФОПам, а если ФОП 2 категории, он вообще не имеет права принимать денежные средства от юр. лиц, согласно Налогового кодекса. Такие ФОПы только населению предоставляют услуги и реализуют товар. Это бред аптекам компенсировать, пусть оптовикам компенсируют, а в аптеку уже приходит товар по заниженной цене
Светлана 07.09.2012 6:15
І КОЛИ НАСТАНЕ РЕАЛІЗАЦІЯ ДРУГОГО ЕТАПУ ПРОЕКТУ? А ТО ВЖЕ ХВОРІ ПРИХОДЯТЬ І ВИМАГАЮТЬ БЕЗКОШТОВНОГО ВІДПУСКУ ЛІКІВ.І ПО ЯКІЙ ЦІНІ ВІДПУСКАТИ?
Оксана 22.09.2013 12:54
Уважаемая, Елена, почему Вы пишете, что ФОП на 2 группе не может принимать компенсацию по пилотному проекту. Согласно Податкового Кодекса друга група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або ПРОДАЖ товарів. Ведь аптека РЕАЛИЗУЕТ товар. А реализация разрешена как населению так и юр. лицам

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті