Проект закону «Про мораторій на підвищення цін і тарифів на лікарські засоби і вироби медичного призначення» від 02.12.2008р. №3426

Проект закону «Про мораторій на підвищення цін і тарифів на лікарські засоби і вироби медичного призначення», внесений депутатами від КПУ Петром Симоненком і Володимиром Матвєєвим (від 02.12.2008р. реєстраційний №3426). На цей проек­т 22.09.2009р. було надано висновок Головного науково-експертного управління.

Законопроект було прийнято в першому читанні постановою Верховної Ради України вiд 06.10.2009 р. № 1627-17

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

Необхідність прийняття зазначеного Закону України зумовлена низьким прожитковим мінімумом, що не дає змоги більшості громадян країни в отриманні повноцінної медичної допомоги, а також фінансовою кризою, низькою заробітною платою, пенсією, грошовою підтримкою окремих категорій громадян, що в свою чергу зменшує тривалість життя, сприяє росту захворювань на туберкульоз, рак, СНІД, серцево-судинних захворювань тощо.

Враховуючи ситуацію, що склалася в охороні здоров’я на тлі глобальної економічної кризи, низьку долю грошового забезпечення на медичні послуги в споживчій корзині, зростає необхідність обмежити підвищення цін на медичні препарати і послуги.

2. Цілі і завдання прийняття законопроекту

Метою законопроекту є встановлення мораторію на підвищення цін на всі види лікарських препаратів і медичних послуг на періо­д фінансової кризи. Вказаний проект направлений на посилення соціального захисту найбільш незахищених верств населення.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту Закону

Проект закону ставить за мету поліпшення послуг охорони здоров’я за рахунок припинення цинічного пограбування більшості населення через непомірно високі націнки на лікарські препарати від виробника до споживача. Закон передбачає обмеження необґрунтованих, а отже, злочинних дій учасників ринку ліків.

4. Стан нормативно-правової бази

Згідно ст. 49 Конституції України медична допомога повинна надаватися безкоштовно, тобто регулюється Конституцією Украї­ни, законами про ціни і ціноутворення та іншими нормативно — правовими актами.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту закону не вимагає додаткових фінансових витрат.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків

Проект закону в разі прийняття дозволить понизити соціальну напругу в суспільстві, поліпшити медичне обслуговування, захистити найуразливішу частину населення, конституційне право громадян України на медичну допомогу з боку держави.

Народні депутати України П.М.Симоненко В.Й. Матвєєв

Проект

ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО МОРАТОРІЙ НА ПІДВИЩЕННЯ ЦІН І ТАРИФІВ НА ЛІКАРСЬКІ ЗАСОБИ І ВИРОБИ МЕДИЧНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ

Стаття 1. На період фінансової кризи до встановлення розміру мінімальної заробітної плати і пенсій на рівні прожиткового мінімуму та до погашення заборгованості із виплат заробітної плати, стипендій та грошового забезпечення студентів, курсантів та учнів запровадити мораторій на підвищення цін на всі види лікарських препаратів вітчизняного та закордонного виробництва, що використовуються населенням України та лікувальними закладами. Лікарські препарати вітчизняного виробництва реалізуються за цінами, регульованими державою, лікарські препарати закордонного виробництва за цінами, що склалися станом на 1липня 2008р.

Стаття 2. Цей Закон набуває чинності з дня його опублікування.

Голова Верховної Ради України

ГОЛОВНЕ НАУКОВО-ЕКСПЕРТНЕ УПРАВЛІННЯ ВИСНОВОК від 22.09.2009р.

У проекті Закону передбачається на період фінансової кризи до встановлення розміру мінімальної заробітної плати і пенсій на рівні прожиткового мінімуму та до погашення заборгованості із виплат заробітної плати, стипендій та грошового забезпечення студентів, курсантів та учнів запровадити мораторій на підвищення цін на всі види лікарських препаратів вітчизняного та закордон­ного виробництва, що використовуються населенням України та лікувальними закладами. Лікарські препарати вітчизняного виробництва реалізуються за цінами, регульованими державою, лікарські препарати закордонного виробництва за цінами, що склалися станом на 1липня 2008р.

Розглянувши зазначений законопроект, Головне управління вважає за доцільне висловити щодо його положень наступне.

Звертаємо увагу, що встановлення на рівні закону мораторію на підвищення цін на всі види лікарських препаратів вітчизняного та закордонного виробництва не узгоджується з пунктом 3ст. 116Конституції України, згідно з яким забезпечення проведення цінової політики віднесено до повноважень Кабінету Міністрів України, та ст. 10 Закону України «Про ціни і ціноутворення», за якою зміна рівня державних фіксованих та регульованих цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг здійснюється в порядку і в строки, що визначаються тими органами, які затверджують або регулюють ціни (тарифи).

Крім того, зазначене положення суперечить також рішенню Конституційного суду України від 2березня 1999р. №2-рп/99та від 10лютого 2000р. №2-рп/2000. Зауважимо, що на сьогоднішній день урядом здійснюється комплекс заходів щодо регулювання цін на зазначеному ринку, які передбачають державне регулювання цін (встановлення граничних торговельних та/або постачальницько-збутових надбавок (націнок) на вказану продукцію.

У пояснювальній записці автори проекту стверджують, що реалізаці­я проекту закону не вимагає додаткових фінансових витрат, що заперечується змістом ч. 6ст. 191Господарського кодексу України, за якою органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування при встановленні фіксованих цін, застосування яких унеможливлює одержання прибутку суб’єктами підприємництва, зобов’язані надати цим суб’єктам дотацію відповідно до закону.

Положеннями законопроекту передбачається, що Закон набуває чинності з дня його опублікування. У цьому зв’язку звертаємо увагу на те, що відповідно до ст. 27 Бюджетного Кодексу України до зазначеного проекту закону суб’єктом законодавчої ініціативи мають бути додані пропозиції про видатки, які належить скоротити, та/або пропозиції про джерела додаткових доходів для покриття збільшення видатків.

Крім того, законопроект потребує експертного висновку Міністерства фінансів України щодо визначення вартісної величини впливу на доходну чи видаткову частину бюджетів та для пропозицій щодо доцільності їх прийняття, можливості та терміну.

Керівник Головного управління В. Борденюк

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті