Відкритий лист АПАУ голові Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я

Голові Комітету
Верховної Ради України
з питань охорони здоров’я
Бахтєєвій Т.Д.

Шановна Тетяно Дмитрівно!

АПАУАптечна професійна асоціація України як всеукраїнська громадська організація, яка об’єднує представників фармацевтичної галузі у більшості регіонів держави, засвідчую­чи свою повагу, змушена звернутися до Вас з метою недопущення поглиблення економічної та соціальної кризи в країні.

На засіданні Верховної Ради України 6 жовтня 2009 р. у першому читанні за основу був прийнятий проект Закону України «Про мораторій на підвищення цін і тарифів на лікарські засоби і вироби медичного призначення» (від 02.12.2008 р. № 3426).

Даним законопроектом планується встановлення мораторію на підвищення цін на всі види лікарських препаратів вітчизняного та зарубіжного виробництва, що використовуються населенням України та лікувальними закладами, на рівні цін, що склалися станом на 1 липня 2008 р.

Прийняття цього закону виллється у катастрофічні наслідки для всієї фармацевтичної, а за нею і медичної галузей у масштабах всієї країни з таких підстав.

Відомо, що більшість лікарських засобів (понад 70%), які використовують населення України та лікувальні заклади, є імпортного виробництва, а 90% лікарських засобів вітчизняного виробництва виробляються із застосуванням імпортної сировини — субстанцій, які в Україні підлягають державній реєстрації як лікарські засоби і, відповідно, також підпадають під цінове обмеження. Тому їх собівартість напряму залежить від курсу гривні до іноземних валют. Стає очевидним, що встановлення цін на рівні, які склалися станом на 1 липня 2008 р., коли 1 долар США дорівнював 4,85 грн., просто унеможливить закупівлю імпортних медикаментів та субстанцій за курсом 8,30 грн. за один долар США (за курсом придбання валюти суб’єктами господарювання на міжбанківській валютній біржі). А це в свою чергу потягне за собою не тільки припинення ввезення та реалізації новітніх імпортних лікарських засобів, але й зупинку виробництва вітчизняних лікарських засобів та виробів медичного призначення, оскільки і те, і інше буде приносити катастрофічні збитки. У результаті чого неминуче виникне колапс у забезпеченні лікарськими засобами, в тому числі й життєво-необхідними, населення України, у якого питання охорони здоров’я залишається однією із найболючіших і невирішених проблем.

Слід зауважити, що зазначений проект закону був поданий ще 2 грудня 2008 р. У той час і впродовж наступного періоду була зроблена низка кроків, які сприяли подоланню економічної кризи у фармацевтичній галузі та дозволили без будь-яких необґрунтованих підвищень цін покращити забезпечення населення лікарськими засобами з розширенням асортименту майже до докризового рівня. Прийняття даного проекту закону зробить всю роботу в цьому напрямку не тільки марною, але й підірве довіру до влади населення, яке в прямому розумінні страждатиме через брак сучасних медикаментів.

Крім того, прийняття зазначеного закону суперечить Конституції України (п. З ст. 116 проведення цінової політики віднесено до повноважень Кабінету Міністрів України) і вже чинному Закону України (ст. 10 Закону України «Про ціни і ціноутворення»), за яким зміна рівня державних фіксованих та регульованих цін і тарифів на окремі види продукції, товарів і послуг здійснюється в порядку і в терміни, що визначаються тими органами, які стверджують або регулюють ціни (тарифи).

Сам проект закону є не тільки таким, що суперечить законодавству, але може виявитися збитковим для Державного бюджету України, оскільки у пояснювальній записці до нього не міститься жодного економічного обґрунтування доцільності його прийняття, про що, до речі, свідчить і висновок Головного науково-експертного управління від 22 вересня 2009 р.

Хочемо додати, що заручниками ситуації, яка складеться одразу після прийняття зазначеного закону, знову невиправдано стануть найдрібніші учасники фармацевтичного ринку — аптеки. За нашими даними, на сьогодні порівняно з кінцем минулого року роздрібні націнки на медикаменти не тільки не підвищилися, але й навпаки, значно знизилися. Крім того, необхідно врахувати, що встановлення граничних цін на рівні півторарічної давнини в умовах економічної нестабільності та падіння купівельної спроможності гривні позбавить аптеки можливості закуповувати і реалізовувати населенню дійсно якісні ліки провідних виробників світу, що відкине фармацевтичну галузь Украї­ни на багато років назад і відкриє шлях для фальсифікованої та неякісної продукції. А в цій ситуації найбільше постраждає саме населення України, яке просто не в змозі буде отримати сучасну фармацевтичну допомогу.

Зважаючи на викладене, з метою запобігання катастрофічній ситуації на фармацевтичному ринку, просимо Вас, шановна Тетяно Дмитрівно, терміново втрутитися в ситуацію навколо прийняття Закону України «Про мораторій на підвищення цін і тарифів на лікарські засоби і вироби медичного призначення» (від 02.12.2008 р. № 3426) і докласти всіх можливих зусиль щодо його неприйняття.

З повагою

президент АПАУ М.Ф. Пасічник

Прим. ред. — аналогічні звернення АПАУ було направлено також Президенту України, Прем’єр-міністру України, Голові Верховної ради України, міністру охорони здоров’я та міністру економіки України.

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи