Лист громадської організації до органів державної влади щодо розміщення аптечних вивісок та торгових марок

Миколаївська обласна фармацевтична асоціація

«ФармРада»

Громадська організація

Прем’єр-міністру України Азарову Миколі Яновичу

Міністерству юстиції України

Міністр Лавринович Олександр Володимирович

Міністерству охорони здоров’я

Міністр Богатирьова Раїса Василівна

Державній службі України з питань регуляторної

 політики та розвитку підприємництва

Голова Бродський Михайло Юрійович

На веб-сайті «АПТЕКА.UA online» був розміщений лист-відповідь Управління лікарських засобів та медичної продукції  МОЗ України до ВГО «Аптечна професійна асоціація України», в якому зазначено, що наказ МОЗ України від 07.09.2012 р. № 707 «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами» направлено листом від 10.09.2012 р. № 18.6784/10-05/11609 для державної реєстрації в установленому порядку до Міністерства юстиції України.

Мова йде про внесення змін до п. 2.12 Розділу ІІ Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, в частині вимог щодо заборони використання будь-яких відомостей, що містять твердження щодо рівня цін або іншої ознаки цін та соціальної спрямованості аптечного закладу, які можуть вплинути на наміри споживачів щодо придбання товарів в такому аптечному закладу. 

В той же час до Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства юстиції України, Державної служби України  з лікарських засобів, Державної служби України з питань регуляторної  політики та розвитку підприємництва, Комітету Верховної ради України з питань охорони здоров’я, Комітету Верховної Ради України з питань промисловості, регуляторної політики та підприємництва Громадської Ради при Міністерстві охорони здоров’я України (Комісії з питань діяльності фармацевтичної галузі) звернулась Запорізька регіональна фармацевтична асоціація, з приводу порушення запропонованими наказом змінами вимог Конституції України та законів України, що регулюють відносини в цій сфері. До свого звернення Запорізька регіональна фармацевтична асоціація додала меморандум Адвокатської фірми «Паритет», в якому викладено зауваження та точка зору щодо норм, які плануються ввести в дію проектом змін до Ліцензійних умов. 

ГО «Миколаївська обласна фармацевтична асоціація «ФармРада» вважає за доцільне підтримати звернення Запорізької регіональної фармацевтичної асоціації, оскільки прийняття таких змін зачіпає законні права та інтереси власників знаків товарів і послуг, зокрема певного кола суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з  оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами. Відносини, що виникають у зв’язку із набуттям і здійсненням права власності на знаки для товарів і послуг в Україні регулюються Законом України від 15.12.1993 р. № 3689-XII «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» (далі — Закон). Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами не можуть вносити обмеження або заборону використання знаків для товарів і послуг, які не передбачені вказаним законом, оскільки Закон має вищу юридичну силу.

Таким чином, внесення змін у п. 2.12 Ліцензійних умов не можуть поширюватись на вже зареєстровані в установленому порядку знаки для товарів і послуг, а також на такі знаки, що будуть зареєстровані у майбутньому відповідно до чинного законодавства. Реєстрація таких знаків та отримання свідоцтва, надають право власнику  щодо  нанесення знаку на вивіску, застосування його під час пропонування та надання будь-якої послуги, для якої знак зареєстровано, застосування в діловій документації, рекламі, мережі Інтернет (ст. 16 Закону).

Невідповідність прийнятих змін діючим законам України, єдиним наслідком буде мати чисельні судові позови та прийняття рішень на користь суб’єктів господарювання чиї охоронювані законом права порушені у наслідок прийняття даного акту та його застосування органами державного нагляду (контролю). Наслідок такої ситуації негативно впливатиме не тільки на суб’єктів господарювання, але й на авторитет державних органів, зокрема  Державної служби України  з лікарських засобів як органу ліцензування.

Фактично проблемним питанням є не зміст таких знаків, а відповідність дій  їх власника такому змісту. Проте цю проблему слід розглядати у призмі положень антимонопольного законодавства, зокрема Закону України від 11.01.2001 р. № 2210-III «Про захист економічної конкуренції». Вказаний закон передбачає, що особливості застосування законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема щодо певних галузей промисловості, можуть бути встановлені ВИКЛЮЧНО, шляхом внесення змін до цього документу.

Таким чином, зміни які пропонуються наказом МОЗ від 07.09.2012 р. № 707, виходять за межі компетенції авторів наказу та за межі регулювання відносин актом, в який зміни вносяться. Поставлена ВГО «Аптечна професійна асоціація України» проблема, повинна знайти своє вирішення шляхом внесення змін та доповнень у Закон України «Про захист економічної конкуренції» та Закон України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», ініціатором яких може бути Кабінет Міністрів України, МОЗ України тощо.

Що стосується безпосередньо наказу МОЗ від 07.09.2012 р. № 707, на наш погляд максимально мова може йти про обмеження використання відомостей, що містять твердження щодо рівня цін або іншої ознаки цін та соціальної спрямованості аптечного закладу, крім зареєстрованих у встановленому законом порядку знаків для товарів і послуг.

З повагою,
голова ГО «Миколаївська обласна фармацевтична асоціація «ФармРада»
О.Є. Пруднікова

Интересная информация для Вас:

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи