15 листопада 2012 р. відбулося чергове, завершальне в цьому році, засідання Громадської ради при МОЗ України, до складу якої входить і наше спеціалізоване видання.
У рамках процедур, встановлених Положенням про Громадську Раду при МОЗ України та Регламентом Громадської ради при МОЗ України, Олег Мусій, голова Громадської ради при МОЗ України та президент «Всеукраїнського лікарського товариства», поінформував зібрання про заміну в складі Громадської ради представників деяких громадських організацій відповідно до поданих заяв та вибуття з її складу ряду членів через систематичне (понад 2 рази) невідвідування засідань без підтвердження поважних причин (7 осіб), після чого провів досить жваве голосування з приводу вступу до лав дорадчого органу нових представників інститутів громадянського суспільства (6 осіб), — отже, в рамках динамічного оновлення склад Громадської ради зменшився на 1 особу й нині налічує 144 члени.
Окремий блок порядку денного пройшов під гаслом «Проблемні питання нормативного регулювання фармацевтичної галузі» — так звучала тема доповіді Юрія Савка, заступника голови Громадської ради при МОЗ України та виконавчого директора Асоціації виробників інноваційних ліків «АПРАД». Оратор торкнувся низки найбільш актуальних питань, що турбують сьогодні всю фармацевтичну спільноту і можуть негативно вплинути на доступність лікарських засобів для пацієнтів, насамперед:
- ліцензування імпорту лікарських засобів (пропонуючи звернутися до органів державної влади щодо відміни даної процедури);
- підтвердження відповідності вимогам належної виробничої практики (підтримуючи відтермінування запровадження вимоги надавати при імпорті препаратів підтвердження сертифікатів GMP, виданих інспекторатами країн із жорсткою регуляторною системою).
Також Ю. Савко підняв проблему якості зворотного зв’язку із органами державної влади, висловивши жаль, що звернення чи пропозиції громадських організацій та професійних асоціацій враховуються недостатньо.
У відповідь Інна Демченко, перший заступник голови Державної служби України з лікарських засобів (далі — Держлікслужба) надала аргументацію з боку державного органу, зокрема:
- запевнила, що, незважаючи на зволікання деяких виробників, процедури підтвердження відповідності/видачі сертифікатів відповідності вимогам належної виробничої практики проводяться інтенсивно, планово та безперебійно;
- наголосила, що ліцензування імпорту лікарських засобів є загальновживаною практикою у країнах Європейського Союзу, на вступ до якого Україна отримала додатковий шанс у фармацевтичній царині шляхом приєднання Держлікслужби до Міжнародної системи співробітництва фармацевтичних інспекції (PIC/S).
Посадовець також повідомила останні зведення щодо оперативної діяльності Держлікслужби на теренах боротьби з фальсифікатом (зокрема, у рамках «львівської справи»), зазначивши, що Держлікслужба ні в великому, ні в малому не піде на компроміс стосовно якості лікарських засобів для населення країни, — такий компроміс їй забороняють не лише офіційні функціональні повноваження, покладені на Держлікслужбу державою і безпосередньо Указом Президента України від 08.04.2011 р. № 440/2011, а й чітка та свідома професійна й громадянська позиція кожного її фахівця.
До обговорення даної тематики живо долучилися лікарське крило та пацієнтський сектор, вималювалася насичена «квадратно-діагональна» дискусія з 4 основними кутами: «пацієнт — лікар — виробник ліків — регулятор обігу ліків», — яка не залишила байдужою аудиторію представників інститутів громадянського суспільства. Сподіваємося, це стосуватиметься й наших читачів: докладніше читайте у наступному номері «Щотижневика АПТЕКА» та на сайті www.apteka.ua.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим