Законопроект «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» (щодо мови реклами в Україні)»

12 Вересня 2013 2:02 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України, статей 11,12 Закону України «Про статус народного депутата України», статті 89 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» в порядку законодавчої ініціативи вношу на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» (щодо мови реклами в Україні)».

Доповідати цей законопроект на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України Стойко І.М.

Народний депутат України І.М. Стойко

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» (щодо мови реклами в Україні)»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Стаття 10 Конституції України проголошує, що державною мовою в Україні є українська мова. Закон «Про рекламу» у своїй 6-ій статті зазначає, що реклама в Україні розповсюджується виключно українською мовою, а знаки і логотипи можуть наводитися мовою оригіналу.

Реклама є багатогранним явищем. У друкованих засобах масової інформації та на телебаченні часто використовуються цілі рекламні блоки мовою іншої держави. Тому є необхідність змінити текст Статті 6 Закону «Про рекламу», надавши її положенням чіткішого і детальнішого змісту та імперативного характеру.

2. Мета і цілі прийняття законодавчого акта

Законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» має на меті врахувати практику застосування реклами в Україні за останні роки в частині мови реклами та з огляду на багатогранність реклами диференційовано викласти вимоги щодо мови реклами.

3. Загальна характеристика та основні положення акта

Законопроект «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» розширює і уточнює можливості застосування реклами і надає законодавчим нормам чіткішого характеру з метою попередження порушення законодавства у сфері реклами. Так, у законі зазначається, що вся зовнішня і внутрішня реклама на всій території України здійснюється державною мовою. Окремо вказується на необхідність мовної уніфікації на основі державної мови в друкованих ЗМІ та в електронних засобах масової інформації та зазначається можливість використання мов національних меншин у виданнях національно-культурних товариств.

4. Стан нормативно-правової бази

Законодавство України про мови складається з Конституції України Закону України «Про мови в Українській РСР», Рішенні Конституційного Суду України у справі № 1-6/99 про офіційне тлумачення положень Статті 10 Конституції України щодо застосування державної мови органами державної влади, органами місцевого самоврядування та використання її у навальному процесі в навчальних закладах України (справа застосування української мови) від 14 грудня 1999 р., інших нормативно-правових актів та міжнародних договорів України, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України.

Прийняття поданого законопроекту не потребує внесення змін до інших законів.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація акта не потребує додаткових матеріальних витрат з державного та місцевих бюджетів.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Прийняття запропонованого проекту Закону України «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» (щодо мови реклами в Україні) сприятиме утвердженню функцій української мови як державної у сфері реклами на всій території України, а також впорядкуванню застосування мов у рекламній практиці.

Народний депутат України І.М. Стойко

Проект

від 09.09.2013 р. реєстраційний № 3222

Закон УкраЇни
Про внесення змін до статті 6
Закону України «Про рекламу»
(щодо мови реклами в Україні)

Верховна Рада України постановляє:

І. Внести до статті 6 Закону України «Про рекламу» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, N 39, ст. 181) такі зміни:

1. статтю 6 вилучити;

2. статтю 6 викласти у такій редакції:

«Мова реклами

Мовою реклами у відповідності до статті 10 Конституції України є державна мова — українська.».

ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

ІІІ. Кабінету Міністрів України у місячний термін:

  • привести свої акти у відповідність із цим Законом;
  • забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади своїх актів у відповідність із цим Законом.
Голова Верховної Ради України В. Рибак

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проекту Закону України «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» (щодо мови реклами в Україні)»

Чинна редакція Пропонована редакція
Стаття 6. Мова реклами
Мова реклами визначається статтею 26 Закону України «Про засади державної мовної політики».
Стаття 6. Мова реклами
Мовою реклами у відповідності до статті 10 Конституції України є державна мова — українська.
Народний депутат України І.М. Стойко

ВИСНОВОК

щодо результатів здійснення антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта

від 09.10.2013 р.

Назва проекту акта: проект Закону України про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» (щодо мови реклами в Україні).

Реєстр. № 3222 від 9 вересня 2013 р.

Суб’єкт права законодавчої ініціативи: народний депутат України Стойко І.М.

Головний комітет з підготовки і попереднього розгляду – Комітет з питань свободи слова та інформації.

У проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства (рішення Комітету від 9 жовтня 2013 р., протокол № 17).

Голова Комітету В. Чумак
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті