Вільний продаж та реклама спиртових настоянок: відповідь МОЗ на заяву народного депутата

09 Жовтня 2013 3:24 Поділитися

Останнім часом у ЗМІ з’явилася інформація про те, що МОЗ рекомендує українським громадянам з лікувальною метою споживати спиртові настоянки. Микола Томенко, народний депутат, голова Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації, звернувся до Генерального прокурора, Прем’єр-міністра та Президента України з вимогою втрутитися в ситуацію з вільним продажем в аптеках, кіосках Укр­пошти, супермаркетах настоянок ТМ «Цілющий»: «З хріном», «З медом та перцем», «З женьшенем», «З прополісом та медом».

На думку М. Томенка, під виглядом харчового продукту для спеціального дієтичного споживання продається горілка. За його словами, порівняння складу настоянки «З перцем та медом» зі звичайною горілкою із медом та перцем від різних виробників свідчить, що ця продукція має аналогічний склад, за винятком того, що настоянки містять на 5% менше алкоголю і мають більший термін зберігання.

«Йдеться не лише про злочинну щодо людей, а й про корупційну аферу, — зазначив М. Томенко. — Адже Державна податкова адміністрація звільнила цю продукцію від акцизу, бо вона офіційно не відноситься до алкогольних напоїв, відтак на неї не поширюються вимоги чинного законодавства щодо оподаткування та маркування марками акцизного податку, дотримання мінімальних оптово-відпускних цін».

Народний депутат також наголосив на необхідності заборонити рекламу ТМ «Цілющий» на телебаченні, проте Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення не може цього зробити, оскільки продукт не є алкогольним напоєм відповідно до експертизи МОЗ.

У відповідь на заяву М. Томенка профільне міністерство надало роз’яснення. Продукція ТМ «Цілющий» виробництва ТОВ «Золотоніський лікеро-горілчаний завод «Златогор» (Україна) належить до категорії харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання. Відповідно до висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 05.03.02-04/105013 від 26.10.2012 р. харчові продукти для спеціального дієтичного споживання — настоянки ТМ «Цілющий» — виготовлені згідно з ТУ У 15.8-36702251-
001:2011 та відповідають встановленим медичним критеріям безпеки і можуть бути реалізовані в заявленій сфері застосування (через спеціалізовані магазини й відділи, аптечну мережу та за прямими замовленнями).

МОЗ України розглянуло та погодило текст реклами настоянок ТМ «Цілющий», у якому, у тому числі, зазначено, що така продукція не є лікарським засобом, перед застосуванням потребує консультації лікаря та може реалізуватися лише в аптеках та спеціалізованих відділах торговельних мереж.

Погоджений текст реклами може бути використаний для рекламування зазначеної продукції при дотриманні законодавства про безпеку та якість харчових продуктів та про рекламу. Проте питання здійснення контролю за додержанням законодавства про рекламу не належить до повноважень міністерства.

Крім того, з метою попередження незаконного розповсюдження спеціальних харчових продуктів та їх несанкціонованої реклами МОЗ у межах своїх повноважень зверталося до Генеральної Прокуратури України та неодноразово — до Міністерства внутрішніх справ України, Державного комітету телебачення та радіомовлення України, Націо­нальної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті