Провідні об’єднання у галузі медіа виступають проти включення заборони реклами ліків до Коаліційної угоди

19 Листопада 2014 3:48 Поділитися

Провідні об’єднання у галузі медіа виступають проти включення заборони реклами ліків до Коаліційної угоди15 листопада на офіційному сайті Блоку Петра Порошенка опубліковано робочий варіант проекту Коаліційної угоди Верховної Ради України VIII скликання. 19 листопада під час  засідання КМУ Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк публічно заявив про те, що готовий поставити підпис під остаточною редакцією цієї угоди. Пропонуємо увазі читачів звернення провідних об’єднань у галузі медіа щодо включення заборони реклами ліків до вищезазначеного проекту.

Президенту України Порошенку Петру Олексійовичу

Керівникам парламентських фракцій Верховної Ради України VIII скликання, що беруть участь у створенні Коаліційної угоди

«Блок Петра Порошенка» Луценку Юрію Віталійовичу

«Народний фронт» Яценюку Арсенію Петровичу

«Самопоміч» Гопко Ганні Миколаївні

«Батьківщина» Тимошенко Юлії Володимирівні

Радикальна партія Ляшку Олегу Сергійовичу

Шановний пане Президенте та народні депутати України!

Провідні об’єднання галузі медіа — Індустріальний телевізійний комітет, Незалежна асоціація телерадіомовників, Українська асоціація видавців періодичної преси, Всеукраїнська рекламна коаліція — засвідчують Вам свою щиру повагу та звертаються до Вас із зауваженням до проекту Коаліційної угоди Верховної Ради України VIII скликання (надалі — Проект), опублікованого 15 листопада 2014 р. на веб-сайті Блоку Петра Порошенка.

Просимо вас звернути увагу на те, що запропоноване пунктом 4.4 Розділу VI («Реформа системи охорони здоров’я») проекту введення заборони реклами лікарських засобів є неприйнятним та має бути вилучено з його тексту.

Розуміючи турботу авторів вищезгаданого пункту щодо шкідливого впливу безконтрольного застосування населенням лікарських засобів, ми абсолютно впевнені, що пропоновані законодавчі зміни не здатні вирішити більш глибинних проблем в сфері охорони здоров’я, що до цього призводять і вже протягом тривалого часу потребують фундаментальних та комплексних змін. Натомість прийняття цих змін призведе до непропорційно більшої шкоди, аніж користі та завдасть катастрофічного удару по незалежних ЗМІ, які існують за рахунок рекламних надходжень.

За оцінками експертів, розміщення реклами лікарських засобів залежно від типу ЗМІ становить 15–40% загального обсягу їх доходів. Позбавлення ринку ЗМІ такої значної частини надходжень в умовах загальнонаціональної кризи неможливо компенсувати за жодних обставин, що призведе до значних скорочень працівників, зникнення великої кількості ЗМІ та зниження можливості вітчизняних медіа створювати якісний продукт та конкурувати з іноземними ЗМІ, що є надзвичайно важливим в умовах інформаційної війни.

Слід також зазначити, що практика запровадження подібних обмежень в світі практично відсутня. Так, до прикладу, з усіх країн Європи реклама ліків обмежується лише в Норвегії і виключно на телебаченні. Серед країн СНД заборона реклами запроваджувалася лише у Азербайджані у 2006 р. Втім через те, що у 2007 передкризовому році ця заборона стала причиною значного занепаду фармацевтичного ринку, у червні 2010 р. вона була скасована з метою порятунку галузі.

Більше того, введення заборони реклами лікарських засобів суперечать зобов’язанням Украї­ни в межах Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом, Додаток XXXVIІ («Політика з питань аудіовізуальної галузі») до глави 15 розділу V якого передбачає, що Україна зобов’язується протягом 2 років адаптувати своє законодавство до Директиви № 2007/65/ЕС про аудіовізуальні медіапослуги, яка передбачає заборону реклами виключно рецептурних лікарських засобів, що відповідає поточному регулюванню цього питання у законодавстві України.

Також важливо розуміти, що реклама, будучи інструментом підвищення обізнаності споживачів щодо асортименту продукції, що є на ринку, розширює можливий спектр альтернатив вибору та сприяє конкуренції. Обмеження реклами ліків забере у споживачів право та можливість доступу до необхідної їм інформації, зокрема про властивості та ціни на лікарські засоби, можливості та варіанти як відповідального самолікування, так і профілактики захворювань, а також унеможливить прозору конкуренцію і, таким чином, опосередковано створить усі передумови для підвищення вартості ліків. У результаті споживачі зможуть отримувати таку інформацію виключно від лікарів та аптекарів.

Подібні ініціативи є нічим іншим як спробою підмінити необхідність проведення реформ шляхом запровадження популістських змін до Закону України «Про рекламу». Ґрунтовних прогнозів наслідків прийняття таких змін ніколи не надавалося.

Вважаємо, що запровадження заборони реклами лікарських засобів є неконструктивним кроком для вирішення проблеми безконтрольного споживання ліків населенням, а також до їх здешевлення, що не матиме користі ні для споживачів, ні для засобів масової інформації. Ми виступаємо проти прийняття подібних змін та просимо вас вилучити пункт про заборону реклами лікарських засобів із тексту Коаліційної угоди.

Сподіваючись на розуміння та підтримку,

Асоціація «Індустріальний телевізійний комітет»

Незалежна асоціація телерадіомовників

Українська асоціація видавців періодичної преси

Всеукраїнська рекламна коаліція

Асоціація «Незалежні регіональні видавці України»

За матеріалами прес-центру
Асоціації «Індустріальний телевізійний комітет»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Ігор 19.11.2014 5:34
Рекламу на ліки треба було заборонити ще давно. Користі для населення від неї нема ніякої.
Виталий 20.11.2014 9:44
Інформацію про властивості та показання ліків лікар повинен читити в спец виданнях. А пацієнт без рекомендації лікаря не повинен займатися самолікуванням. Видання нехай займаються рекламою здорового способу життя, а не ліків "АЙ МОЛОДЕЦЬ!". Заборонити рекламу всіх ліків обов'язково.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті