Добровільність використання печаток: Державна регуляторна служба України роз’яснює нюанси

10 Квітня 2015 12:12 Поділитися

documentiУ зв’язку зі зверненнями народних депутатів України, депутатів районних рад, представників бізнесу та громадських організацій Державна регуляторна служба України інформує.

1. Закон України від 15.04.2014 р. № 1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» (далі — закон № 1206) спрямований на відмову від обов’язковості та перехід до добровільності використання печаток суб’єктами господарювання приватного права.

Згідно зі ст. 81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів. Юридична особа приватного права може створюватися та діяти на підставі модельного статуту в порядку, визначеному законом.

Постановою КМУ від 16.11.2011 р. № 1182 затверджено модельний статут товариства з обмеженою відповідальністю, п. 5 якого встановлює, що товариство має самостійний баланс, рахунки в банках, печатку зі своїм найменуванням, ідентифікаційним кодом, штампи, бланки, може мати фірмовий знак, а також знак для товарів і послуг та інші реквізити.

Якщо в установчих документах юридичної особи приватного права зазначено про наявність печатки, її слід використовувати.

2. Згідно зі ст. 4 Закону України «Про господарські товариства» акціонерне товариство, товариство з обмеженою і товариство з додатковою відповідальністю створюються і діють на підставі статуту, повне й командитне товариство — засновницького договору.

Установчі документи мають містити відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад засновників та учасників, найменування та місцезнаходження, розмір та порядок утворення статутного (складеного) капіталу, порядок розподілу прибутків та збитків, склад та компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, за якими необхідна кваліфікована більшість голосів, порядок внесення змін до установчих документів та порядок ліквідації і реорганізації товариства. До установчих документів може бути включено інші умови, що не суперечать законодавству України.

3. Відповідно до ст. 13 Закону України «Про акціонерні товариства» установчим документом акціонерного товариства є статут. Він може містити й інші положення, що не суперечать законодавству.

4. Згідно зі ст. 74 Господарського кодексу України (далі — ГК України) державне комерційне підприємство є суб’єктом підприємницької діяльності, діє на основі статуту або модельного статуту і несе відповідальність за наслідки своєї діяльності усім належним йому на праві господарського відання майном згідно з ГК України та іншими законами, прийнятими відповідно до ГК України.

Ст. 76 ГК України встановлено, що казенне підприємство є юридичною особою, має відповідні рахунки в установах державного банку, печатку зі своїм найменуванням.

При цьому на сьогодні діє наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.07.2012 р. № 870 «Про затвердження примірних статутів державного комерційного підприємства і казенного підприємства», який передбачає наявність у зазначених підприємств печатки з їх найменуванням.

Відповідно до ст. 78 ГК України комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Особливості господарської діяльності комунальних унітарних підприємств визначаються відповідно до вимог, встановлених ГК України щодо діяльності державних комерційних або казенних підприємств, а також інших вимог, передбачених законом.

Тому, враховуючи вищевикладене, зазначені у цьому пункті підприємства мають застосовувати печатки у своїй діяльності.

5. Законом України № 1206 не передбачено норм, що встановлюють необхідність приведення підзаконних нормативно-правових актів у відповідність з ним. Проте відповідно до ч. 4 ст. 4 Цивільного кодексу України актами цивільного законодавства, зокрема, є постанови Уряду, які відповідно до ст. 117 Конституції України є обов’язковими до виконання.

Враховуючи вищевикладене, усі норми чинних актів законодавства щодо використання печаток та штампів у документах кадрового діловодства під час оформлення податкових накладних тощо підлягають застосуванню.

6. П. 29 Закону № 1206 було внесено зміни до ст. 25 і 36 Закону України від 10.04.2014 р. № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель» та виключено необхідність скріплення печаткою пропозиції учасника під час процедури відкритих торгів чи запиту пропозиції.

Державна регуляторна служба України також просить звернути увагу на роз’яснення з порушених питань, надані листами Національного банку України від 11.12.2014 р. № 25-110/74213 (щодо використання юридичною особою печатки у процесі банківського обслуговування) та Міністерства юстиції України від 14.08.2014 р. № 6820-0-4-14/8.1 (щодо відмови від обов’язковості та переходу до добровільності використання печаток суб’єктами господарювання приватного права).

За матеріалами www.dkrp.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті