Юридична консультація
Тривалість робочого тижня та відпустка фармацевта

Зателефонувавши у редакцію «Щотижневика АПТЕКА», ви можете запитати про те, що вас цікавить. Відповіді на найбільш актуальні запитання будуть надруковані на сторінках щотижневика. Запитання можна також передати в редакцію факсом або електронною поштою.

Тел./факс: (044) 238-68-60 (багатоканальний).
E-mail: [email protected]

Якої тривалості повинен бути робочий тиждень у фармацевта (провізора) приватної аптеки?

Згідно зі ст. 50 Кодексу законів про працю України (КЗпПУ) нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.

Закон дозволяє підприємствам на свій розсуд при укладенні колективного договору встановлювати лише меншу норму тривалості робочого часу, ніж 40 годин.

Стаття 51 КЗпПУ встановлює скорочену тривалість робочого часу для окремих категорій працівників, що пов’язано з особливостями праці неповнолітніх, а також із впливом шкідливих та небезпечних факторів, притаманних певним видам робіт, професіям, посадам.

Право на скорочений робочий тиждень тривалістю 36 годин мають працівники, зайняті на роботах, визначених у Переліку виробництв, цехів, професій та посад зі шкідливими умовами праці, що дає право на скорочений робочий тиждень, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 163 від 21 лютого 2001 р. Підприємства зобов’язані встановлювати скорочений робочий тиждень працівникам, професія, посада чи робота яких зазначена в Переліку. Так, аптека зобов’язана встановити 36-годинний робочий тиждень для працівників, які зайняті виробництвом лікарських засобів, стерильних препаратів та медичних виробів, зазначених у цьому Переліку. Форма власності аптеки (приватна) в даному випадку значення не має, оскільки згідно зі ст. 3 КЗпПУ законодавство про працю регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами.


Чи можна в період відпустки працівника аптеки табелювати іншого працівника, що виконує його обов’язки, як такого, що працює на 1,5 посадового окладу?

Законодавство про ліцензування операцій з продажу медикаментів, а саме:

1. Наказ Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Міністерства охорони здоров’я України № 3/8 від 12 січня 2001 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами»;

2. Наказ Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Міністерства охорони здоров’я України № 38/63 від 16 лютого 2001 р. «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з переробки донорської крові та її компонентів, виготовлення з них препаратів, господарської діяльності з медичної практики та проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт (крім робіт на об’єктах ветеринарного контролю)»;

3. Постанова Кабінету Міністрів України № 447 від 12.05.97 р. «Про впорядкування діяльності аптечних закладів та затвердження Правил роздрібної реалізації лікарських засобів»

встановлює особливості кількісного складу працівників аптеки. Аптека, аптечна база (склад) повинні бути вкомплектовані не менше ніж двома штатними спеціалістіми, які мають відповідну спеціальну освіту, що відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам. Якщо аптеки здійснюють виробництво лікарських засобів, кількість зазначених штатних спеціалістів не може бути меншою ніж 3.

Якщо аптека здійснює реалізацію наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, то, згідно з Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства охорони здоров’я України № 39/66 від 20.02.2001 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 березня 2001 р. за № 224/5415, однією зі спеціальних вимог провадження господарської діяльності з розроблення, виробництва, виготовлення, зберігання, перевезення, придбання, пересилання, ввезення, вивезення, відпуску, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів є наявність у штаті підприємницької структури не менше двох дипломованих спеціалістів (провізор, лікар) відповідної кваліфікації.

Щодо Вашого питання, то у разі тимчасової відсутності працівника на роботі трудове законодавство не забороняє доручати виконання його обов’язків іншим працівникам, що потрібно розглядати як сполучення професій чи посад.

Оскільки працівник, який перебуває у відпустці, не виключається зі штату аптеки, тимчасове виконання його обов’язків одним працівником аптеки (за відсутності більшої кількості спеціалістів), на наш погляд, не є порушенням Ліцензійних умов. Однак треба мати на увазі, що посади завідувачів, заступників завідувачів аптеки, аптечної бази (складу) можуть заміщатися лише фахівцями з вищою фармацевтичною освітою (провізорами).

Не допускається займати посади завідувача аптеки, аптечної бази (складу) за сумісництвом.

Оксана Цуцол, адвокатська компанія «Жариков і Синиченко»,тел.: (044) 495-15-11

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті