Відповідно до Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» одним із завдань органів Державної контрольно-ревізійної служби (далі — КРУ) є перевірка державних закупівель.
На виконання згаданого закону 05.06.2009 р. наказом № 137 Головне контрольно-ревізійне управління України затвердило Методичні рекомендації з проведення органами КРУ перевірок державних закупівель (далі — Рекомендації) (с. 21–23).
Згідно з Рекомендаціями основним завданням перевірок державних закупівель є контроль за забезпеченням правильності, ефективності і законності використання державних коштів при закупівлі товарів, робіт і послуг. Об’єкти перевірки державних закупівель — управлінські рішення керівництва бюджетних установ, організацій та підприємств, планові документи, господарські договори, фінансово-господарські операції, дані бухгалтерського обліку, фінансової і статистичної звітності, тендерна документація та інші документи, що стосуються проведення процедур закупівель на всіх стадіях їх здійснення.
Базовий елемент перевірки — визначення та оцінка оптимального, раціонального використання державних коштів, їх впливу на результати фінансово-господарської діяльності об’єкта контролю, показники його фінансової звітності.
Відповідно до Рекомендацій органами КРУ здійснюється перевірка:
- дотримання законодавства щодо створення Тендерного комітету;
- річного плану закупівель та змін до нього на відповідність кошторису, державній програмі (для підприємств — фінансовому плану на відповідний період);
- порядку визначення процедур закупівель;
- дотримання вимог законодавства про державні закупівлі в частині прозорості їх здійснення;
- відповідності тендерної документації (кваліфікаційної документації) вимогам законодавства;
- відповідності тендерних (цінових) пропозицій вимогам тендерної документації (запрошенням до участі в торгах) та законодавству;
- документів, що підтверджують видачу тендерної (кваліфікаційної) документації, та реєстру отриманих тендерних пропозицій;
- наявності, відповідності затвердженій формі та достовірності складання протоколів розкриття тендерних пропозицій;
- дотримання порядку розгляду та оцінки тендерних пропозицій, визначення переможця, акцепту тендерних пропозицій;
- порядку складання звіту про результати процедури закупівлі;
- правильності застосування процедури закупівлі в одного учасника або торгів з обмеженою участю;
- процедури укладання договорів на закупівлю товарів, робіт і послуг на предмет дотримання законодавства та відповідності умов укладених договорів вимогам тендерної документації, умовам тендерної пропозиції;
- виконання умов договорів, наявності підстав для перерахування коштів;
- правильності відображення операцій із закупівлі в бухгалтерському обліку;
- інших документів, що стосуються діяльності Тендерного комітету та закупівель, які перевіряються.
Звертаємо увагу на те, що в частині ІІІ Рекомендацій «Перевірка дотримання вимог законодавства у сфері державних закупівель» є посилання на?Закон України від 18.12.2008 р. № 694 «Про внесення змін до деяких законів України щодо мінімізації впливу фінансової кризи на розвиток вітчизняної промисловості». Цей закон втратив чинність згідно з рішенням Конституційного Суду України від 14.07.2009 р. № 18 рп/2009 (див. «Щотижневик АПТЕКА» № 28 (699) від 20.07.2009 р. та на сайті — www.apteka.ua).
Наказ КРУ від 05.06.2009 р. № 137 набув чинності в день підписання.
Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим