Методичні рекомендації щодо проведення перевірок держзакупівель

Методичні рекомендації щодо проведення перевірок держзакупівельВідповідно до Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» одним із завдань органів Державної контрольно-ревізійної служби (далі — КРУ) є перевірка державних закупівель.

На виконання згаданого закону 05.06.2009 р. наказом № 137 Головне контрольно-ревізійне управління України затвердило Методичні рекомендації з проведення органами КРУ перевірок державних закупівель (далі — Рекомендації) (с. 21–23).

Згідно з Рекомендаціями основним завданням перевірок державних закупівель є контроль за забезпеченням правильності, ефективності і законності використання державних коштів при закупівлі товарів, робіт і послуг. Об’єкти перевірки державних закупівель — управлінські рішення керівництва бюджетних установ, організацій та підприємств, планові документи, господарські договори, фінансово-господарські операції, дані бухгалтерського обліку, фінансової і статистичної звітності, тендерна документація та інші документи, що стосуються проведення процедур закупівель на всіх стадіях їх здійснення.

Базовий елемент перевірки — визначення та оцінка оптимального, раціонального використання державних коштів, їх впливу на результати фінансово-господарської діяльності об’єкта контролю, показники його фінансової звітності.

Відповідно до Рекомендацій органами КРУ здійснюється перевірка:

  • дотримання законодавства щодо створення Тендерного комітету;
  • річного плану закупівель та змін до нього на відповідність кошторису, державній програмі (для підприємств — фінансовому плану на відповідний період);
  • порядку визначення процедур закупівель;
  • дотримання вимог законодавства про державні закупівлі в частині прозорості їх здійснення;
  • відповідності тендерної документації (кваліфікаційної документації) вимогам законодавства;
  • відповідності тендерних (цінових) пропозицій вимогам тендерної документації (запрошенням до участі в торгах) та законодавству;
  • документів, що підтверджують видачу тендерної (кваліфікаційної) документації, та реєстру отриманих тендерних пропозицій;
  • наявності, відповідності затвердженій формі та достовірності складання протоколів розкриття тендерних пропозицій;
  • дотримання порядку розгляду та оцінки тендерних пропозицій, визначення переможця, акцепту тендерних пропозицій;
  • порядку складання звіту про результати процедури закупівлі;
  • правильності застосування процедури закупівлі в одного учасника або торгів з обмеженою участю;
  • процедури укладання договорів на закупівлю товарів, робіт і послуг на предмет дотримання законодавства та відповідності умов укладених договорів вимогам тендерної документації, умовам тендерної пропозиції;
  • виконання умов договорів, наявності підстав для перерахування коштів;
  • правильності відображення операцій із закупівлі в бухгалтерському обліку;
  • інших документів, що стосуються діяльності Тендерного комітету та закупівель, які перевіряються.

Звертаємо увагу на те, що в частині ІІІ Рекомендацій «Перевірка дотримання вимог законодавства у сфері державних закупівель» є посилання на?Закон України від 18.12.2008 р. № 694 «Про внесення змін до деяких законів України щодо мінімізації впливу фінансової кризи на розвиток віт­чизняної промисловості». Цей закон втратив чинність згідно з рішенням Конституційного Суду України від 14.07.2009 р. № 18 рп/2009 (див. «Щотижневик АПТЕКА» № 28 (699) від 20.07.2009 р. та на сайті — www.apteka.ua).

Наказ КРУ від 05.06.2009 р. № 137 набув чинності в день підписання.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті