Ініціативи Національного банку України (НБУ)
1. НБУ спростив порядок повернення інвестицій в Україні. Для цього правління НБУ ухвалило
Клієнти уповноважених банків, які бажають здійснити валютну операцію, зможуть не подавати документи, які знаходяться в публічному доступі. А саме — виписку з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та копію сертифіката суб’єкта оціночної діяльності, виданого Фондом державного майна.
Крім того, клієнти уповноважених банків зможуть не надавати переклад повідомлень та документів Товариства всесвітніх міжбанківських фінансових телекомунікацій (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunications — SWIFT), текст яких викладено водночас і іноземною, і українською (або російською) мовами.
Також відповідно до пропозицій Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) НБУ спростив валютні операції за кредитними договорами, укладеними резидентами з міжнародними фінансовими організаціями. До валютних операцій за такими договорами уповноважені банки не будуть застосовувати додаткові заходи для виявлення ознак фінансових операцій, які можуть призвести до здійснення уповноваженим банком ризикової діяльності, що загрожує інтересам вкладників чи інших кредиторів банку.
Також під час повернення інвестиційного вкладу скасовано вимогу щодо подання до уповноваженого банку виписки про фактичне надходження іноземної валюти в Україну або документів, що підтверджують формування інвестиційного вкладу за рахунок реінвестицій.
2. НБУ знизив облікову ставку. З 27 травня облікова ставка становитиме 18% річних (раніше — 19%) — про це йдеться у рішенні правління Національного банку України від 26 травня 2016 р. № 25-рш «Про регулювання грошово-кредитного ринку». У НБУ повідомили, що зниження ставки стало можливим завдяки стійкій тенденції до уповільнення споживчої інфляції.
Ініціативи Верховної Ради України
Розширено перелік осіб, яких приймають на роботу без випробування. Верховна Рада України ухвалила відповідний
Законопроекти
1. Запровадження офшорного збору. У Верховній Раді України 23.05.2016 р. зареєстровано
Законопроектом пропонується до 01.01.2020 р. запровадити офшорний збір 5% з операцій з перерахування коштів вітчизняними суб’єктами господарювання на користь нерезидентів, зареєстрованих в офшорах чи територіях з низьким рівнем оподаткування.
Законопроект містить ряд винятків, що не є об’єктами оподаткування офшорним збором, зокрема суми:
- грошових коштів, які перераховуються банківськими установами за міжбанківськими розрахунками за власними операціями;
- зобов’язань за рішенням суду, зокрема з відшкодування шкоди, сплати неустойки тощо;
- грошових коштів або вартість майна, що були раніше одержані платником офшорного збору від нерезидента, що зареєстрований в офшорній зоні, та повертається такому нерезиденту, зокрема під час повернення основної суми кредиту (позики), попередньої оплати, предмета оренди (лізингу) тощо.
2. Офшорний збір — для розвитку вітчизняної промисловості. Також у Парламенті зареєстровано 23.05.2016 р.
Законопроектом пропонується доповнити джерела формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів офшорним збором. Кошти, отримані до спеціального фонду Державного бюджету України від офшорного збору (далі — спеціальний фонд) пропонується спрямувати на наступні цілі:
- державну підтримку експортної діяльності шляхом страхування, перестрахування, гарантування, часткової компенсації відсоткової ставки за експортними кредитами (в розмірі до 20% всіх відрахувань, отриманих до спеціального фонду);
- державну підтримку інвестиційної діяльності та державне інвестування через фінансування, кредитування та гарантування інвестиційних проектів, визначених пріоритетними територіальними громадами та Урядом (у розмірі до 20% всіх відрахувань, отриманих до спеціального фонду);
- державну підтримку малого і середнього бізнесу реального сектору економіки шляхом часткової компенсації відсоткової ставки за кредитами (в розмірі до 20% всіх відрахувань, отриманих до спеціального фонду);
- фінансування облаштування індустріальних парків через запровадження відповідних бюджетних програм та надання цільових субвенцій місцевим бюджетам (у розмірі до 20% всіх відрахувань, отриманих до спеціального фонду);
- державні закупівлі промислової продукції вітчизняного виробництва (у розмірі до 20% всіх відрахувань, отриманих до спеціального фонду).
3. Податкова амністія для фізичних осіб. 23.05.2016 р. було зареєстровано і
Податкова амністія може бути застосована до фізичних осіб (у тому числі самозайнятих) щодо розкриття інформації щодо:
- грошових коштів у готівковій та безготівковій формі на рахунках у фінансових установах та валютних цінностей в Україні та за її межами;
- доходів, за рахунок яких було придбано рухоме та нерухоме майно, акції, майнові права на об’єкти інтелектуальної власності, якщо вартість окремого об’єкта становить понад 20 000 грн.;
- доходів у формі права вимоги та інших майнових прав, підтверджених документально, сума сплати податків за які становить понад 20 000 грн., якщо загальна сума цих доходів становить понад 200 000 грн.
Платники мають право протягом 90 днів після затвердження Кабінетом Міністрів України форми декларації узгодити своє податкове зобов’язання та протягом 10 днів після узгодження його сплатити. До таких платників не застосовується відповідальність за ухилення від оподаткування, неподання та несвоєчасне подання податкової звітності щодо доходів, визначених у відповідній податковій декларації.
Крім того, об’єкти податку на доходи фізичних осіб пропонують доповнити непідтвердженими доходами, до яких застосовуватиметься ставка 30%, якщо платник не надасть відповідь на запит контролюючого органу щодо підтвердження доходів або було одержано доказ подання недостовірної інформації платником щодо своїх доходів та витрат. Також непідтвердженість доходів може довести податковий орган під час проведення перевірок такого платника податку.
4. Гармонізація вітчизняного законодавства у сфері автомобільного транспорту з актами ЄС (повторне подання).
- забезпечення чесних умов конкуренції завдяки однаковому застосуванню спільних правил допуску до діяльності оператора вантажних та/або пасажирських автомобільних перевезень;
- використання реєструвального обладнання (тахографів) на автотранспорті;
- встановлення мінімальних вимог щодо організації робочого часу для поліпшення здоров’я та забезпечення безпеки осіб, які здійснюють автотранспортну діяльність, покращення безпеки на дорогах та створення рівних умов конкуренції;
- створення системи періодичної підготовки водіїв автотранспортних засобів для надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів, яка базується на набутті необхідних знань з правового забезпечення надання послуг;
- запровадження чітких, спільних з країнами — учасницями ЄС правил щодо часу керування, перерв та періодів відпочинку водіїв автотранспортних засобів, залучених до здійснення національних і міжнародних автомобільних перевезень, шляхом впровадження скоординованих дій між Україною та країнами — учасницями ЄС відповідно до принципу пропорційності;
- гармонізація умов конкурентоспроможності серед різних видів перевезень всередині держави та стосовно дорожньо-транспортного сектору зокрема, а також покращення умов праці водіїв та забезпечення безпеки під час здійснення таких автомобільних перевезень;
- вирішення питання інституційного забезпечення контролю робочого часу водіїв для міжнародних та внутрішніх перевезень автомобільним транспортом;
- обладнання обмежувачами швидкості автомобільних транспортних засобів категорій М2, МЗ, N2, N3 (автобуси та вантажні автомобілі), внаслідок чого знижуються ризик потрапляння таких автомобільних транспортних засобів у дорожньо-транспортні пригоди та потенційні масштаби наслідків таких дорожньо-транспортних пригод;
- встановлення мінімальних вимог до системи періодичної технічної перевірки придатності до експлуатації зареєстрованих автотранспортних засобів та створення умов взаємного визнання результатів перевірок придатності до експлуатації транспортних засобів між державами — членами ЄС і Україною. Нагадуємо, що до роботи над законопроектом долучилися також і представники Федерації роботодавців автомобільної галузі. У своїх пропозиціях до тексту документа федерація відстоювала за ст. 36 проекту закону «Про внесення змін до Закону України «Про дорожній рух» позицію щодо усунення широких трактувань зобов’язань виробників транспортних засобів надання інформації про колісні транспортні засоби (КТЗ), а саме:
– чітке визначення переліку інформації про КТЗ, що може бути передана виробником;
– чітке визначення кола осіб, яким така інформація може бути передана;
– визначення поняття «незалежного оператора».
Ініціативи Кабінету Міністрів України (КМУ)
1. Уряд спростив митні процедури. КМУ прийняв
«Єдине вікно» — це електронна система обміну даних, що спрощує і зменшує кількість митних процедур. Інформація про вантаж, який проходить через кордон, буде автоматично з’являтися на митних пунктах і в усіх службах контролю.
Так, концепція «Єдиного вікна» передбачає, що митний, санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний та інші види контролю здійснюватимуться за допомогою електронного обміну даними без паперових документів, печаток і штампів.
Ініціативи Мінекономрозвитку України
1. В Україні відкриються 15 регіональних центрів підтримки бізнесу. В державі запроваджено програму ЄС «EU4BUSINESS», у рамках якої між Європейським Союзом та ЄБРР було підписано Угоду про відкриття в регіонах України 15 центрів підтримки малого та середнього бізнесу (МСБ).
Перші центри підтримки бізнесу вже працюють у Львові та Києві. У червні аналогічний центр відкриється в Харкові, потім — в Одесі, Івано-Франківську, Рівному, Хмельницькому, Вінниці, Чернігові, Миколаєві, Кіровограді, Полтаві, Дніпрі, Краматорську та Запоріжжі.
Особливу увагу центри підтримки МСБ приділятимуть підприємцям-початківцям у сфері сільського господарства, енергоефективності, екологічного господарювання, підвищення якості суспільних послуг та інфраструктури, інноваційних технологій.
Важливою складовою програми «EU4BUSINESS» є створення фонду гарантування кредитів обсягом 100 млн євро, що надасть можливість підприємцям отримати кредитні ресурси для власного розвитку. Також передбачається, що до 12 млн євро буде використано для прямого фінансування. Не менше 50 малих та середніх підприємств зможуть отримати кошти від ЄБРР.
(Довідково: «EU4BUSINESS» — це продовження програми «Підтримка України з боку ЄС у відновленні економіки» (EU SURE), яка складається з 4 компонентів: підтримка процесу дерегуляції через Офіс ефективного регулювання (Better Regulation Delivery Office — BRDO); відкриття 15 регіональних центрів МСБ; фонду гарантування кредитів для МСБ та програми навчання для підприємців. Загальний бюджет програми до 2020 р.становить 95 млн євро).
Ініціативи Міністерства юстиції України
Змінено форми заяв у сфері державної реєстрації бізнесу. Міністерство юстиції затвердило
1) про державну реєстрацію припинення відокремленого підрозділу юридичної особи;
2) про держреєстрацію змін до відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань.
Ініціативи Державної фіскальної служби України (ДФС)
ДФС оприлюднила консультацію щодо порядку визначення митної вартості, у якій мова йде про те, що під час вступу до Світової організації торгівлі Україною взято зобов’язання забезпечити приведення національного законодавства з питань визначення митної вартості у відповідність з нормами міжнародного права, зокрема положень ст. VII
Таким чином,
Порядок та методи визначення митної вартості товарів є однаковими для всіх товарів і не залежать від митниці оформлення та суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, які їх переміщують.
Ставки ввізного мита встановлені
Товари, які класифікуються за одним і тим же кодом згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), можуть мати вартість різних порядків, наприклад, новий товар чи той, що був у використанні, або товари, які включаються до так званої кошикової товарної підкатегорії, до якої потрапляє велика кількість неоднотипного товару.
Вартість окремих товарів значною мірою залежить від біржових котирувань та відповідних світових цін, які можуть змінюватися щоденно, щотижня, щомісяця. Таким чином, однакова ціна, яка розраховується заздалегідь, може не відповідати дійсній вартості товару, що сформується на момент укладення угоди щодо оцінюваних товарів.
На сьогодні ДФС забезпечено імплементацію положень
Також наразі ДФС оперативно доводиться цінова інформація, яка може використовуватися митницями під час контролю правильності визначення митної вартості товарів лише як довідкова і не може бути підставою для її коригування. Цінову інформацію ДФС отримує від державних інформаційних агентств та підприємств, галузевих асоціацій, органів виконавчої влади.
Ініціативи Світової організації торгівлі (СОТ)
На 1 та 3 червня 2016 р. заплановано засідання Органу СОТ з огляду торговельної політики, під час якого буде проводитися третій огляд торговельної політики Об’єднаних Арабських Еміратів.
Згідно з встановленою процедурою на зазначеному засіданні будуть обговорюватися 2 основні документи — Звіт уряду Об’єднаних Арабських Еміратів, а також Звіт, підготовлений Секретаріатом СОТ, які охоплюватимуть широке коло питань щодо інвестиційної та торговельної політики цієї країни (документи WT/TPR/G/338 і УТ/ТРГІ/8/338).
Зазначаємо, що згідно з графіком СОТ у поточному році також відбудуться огляди торговельної політики Китаю, Сінгапуру, Російської Федерації, Кореї, Сполучених Штатів Америки та інших країн.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим