Лист ООРММПУ Прем’єр-міністру України та в.о. міністра охорони здоров’я щодо централізованих закупівель ліків через міжнародні організації

13 Жовтня 2016 4:33 Поділитися

106142

№ 01/274 від 27.09.2016 р.
Прем’єр-міністру України
Гройсману В.Б.
Шановний Володимире Борисовичу!

Вітчизняні підприємства фармацевтичної галузі — члени Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України (далі — ООРММП України) висловлюють Вам свою щиру повагу та змушені звернутися з проханням втрутитися в ситуацію, яка склалася останнім часом у сфері закупівель лікарських засобів та медичних виробів за кошти державного бюджету і вимагає негайного вирішення, а саме.

Відповідно до Закону України від 19 березня 2015 р. «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів та медичних виробів шляхом здійснення державних закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі», було прий­нято постанову Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 р. № 622 «Деякі питання здійснення державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі». Даною постановою передбачено особливості відбору міжнародних спеціалізованих організацій, які уповноважені здійснювати закупівлі лікарських засобів та медичних виробів, і встановлені вимоги до укладання Міністерством охорони здоров’я України угод щодо закупівель лікарських засобів та медичних виробів такими спеціалізованими організаціями.

Досвід закупівель ліків та медичних виробів за кошти державного бюджету, виділені на 2015 р., показав, що процедури закупівель проходять непрозоро, з порушенням вимог чинного законодавства України.

Із замовлених ще у 2015 р. лікарських засобів та медичних виробів за перераховані з жовтня 2015 р. міжнародним організаціям кошти державного бюджету для закупівлі вкрай необхідних країні препаратів та вакцин станом на липень 2016 р. було закуплено лише 48%.

Також наголошуємо, що на даний час за багатьма програмами не закуплено необхідну номенклатуру лікарських засобів, що нівелює можливість повноцінного комплексного лікування таких соціально небезпечних хвороб, як гепатити та туберкульоз. При цьому за послуги із закупівель Україна повинна сплатити спеціалізованим міжнародним організаціям близько 111 млн грн.!

Така ситуація склалася вперше за 25 років незалежності України і поставила під загрозу тисячі життів громадян країни, компрометуючи саму ідею міжнародних закупівель.

Аналізуючи дану ситуацію, наголошуємо, що вона стала можливою лише з причини непрофесійного підходу до підготовки угод з міжнародними спеціалізованими організаціями. Відсутність в них ряду встановлених українським законодавством вимог та норм призвела до закритості й непрозорості проведення тендерних процедур закупівель спеціалізованими організаціями, при цьому ЮНІСЕФ взагалі не оголосила про проведення тендерних закупівель та уклала договори на поставку препаратів «за зачиненими дверима» в Копенгагені, не надавши можливо­сті вільно конкурувати виробникам даної продукції. Наслідком цього стало недопущення суб’єктів господарювання до процедури закупівлі, що встановило штучні бар’єри для резидентів України (вітчизняних фармвиробників), порушило правила чесної й прозорої конкуренції і унеможливи­ло закупівлю ефективних та якісних лікарських засобів за найнижчою ціною. Як приклад, за оприлюдненими головою Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я Ольгою Богомолець даними, ЮНІСЕФ закуплено базовий препарат від ВІЛ/Снід Алувіа на 3 млн дол. США дорожче, ніж МОЗ у 2014 р.

Також, всупереч чинному законодавству України, МОЗ не забезпечило супровід процеду­ри закупівель за кошти українського бюджету, порушивши вимоги пп. 3 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 р. № 622, а саме: не було оприлюднено інформацію щодо оголошення тендерної процедури, відповідної тендерної документації, протоколів розкриття учасників процедури закупівель, а також публічно не оголошено переможців (шляхом викладення протоколів щодо оцінки пропозицій учасників та протоколів відхилення пропозицій).

Ми звертаємо Вашу увагу і на відсутність будь-якого контролю з боку держави якості та термінів придатності лікарських засобів, які за результатами закупівлі постачаються на митну територію України, оскільки станом на сьогодні зазначену функцію не покладено на відповідний орган — Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками.

Зважаючи на негативний досвід здійснення закупівель міжнародними організаціями за результатами 2015 р., а також з метою усунення будь-яких штучних бар’єрів для участі в тендерних закупівлях усіх учасників ринку на рівних засадах, як резидентів України, так і нерезидентів, приведення угод у відповідність до чинного законодавства України, ООРММП України звернулося до Міністерства охорони здоров’я України з вимогою внести зміни та доповнення до угод між МОЗ України та відповідними спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі у межах виконання бюджетних програм на митній території України із забезпечення виконання медичних заходів державних програм у сфері охорони здоров’я (Пропозиції додаються).

Також з метою забезпечення прозоро­сті процесу державних закупівель, підвищення довіри бізнесу та боротьби з корупцією в сфері закупівель вважаємо за доцільне встановити норму, за якою міжнародні спеціалізовані організації повинні будуть проводити процедуру закупівель ліків та медичних виробів з викори­станням си­стеми публічних електронних закупівель РroZоrro.

На даний час жодної відповіді від МОЗ не отримано.

Враховуючи все вищезазначене, звертаємося до Вас, шановний Володимире Борисовичу, з проханням підтримати нашу ініціативу та надати доручення керівництву МОЗ щодо внесення відповідних змін і доповнень до чинних угод між МОЗ України та відповідними спеціалізованими організаціями, що дозволить забезпечити проведення процесу закупівлі вкрай необхідних країні лікарських засобів та медичних виробів міжнародними спеціалізованими організаціями прозоро та в межах чинного законодавства України.

Пропозиції щодо внесення змін та доповнень до угод, укладених МОЗ України з міжнародними спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі в межах виконання бюджетних програм на митній території України із забезпечення виконання медичних заходів державних програм у сфері охорони здоров’я:

1) забезпечити обов’язкове проведення тендерних закупівель на митній території України за процедурами й вимогами чинного законодавства, використовуючи систему публічних електронних закупівель РroZоrro;

2) розробити та затвердити типові форми тендерної документації щодо умов проведення публічних закупівель за участю міжнародних організацій (відповідно до пп. 1 п. 1 постанови КМУ № 622);

3) здійснити заходи з обов’язкового офіційного оприлюднення на веб-сайті МОЗ та на веб-порталі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних закупівель, оголошень про проведення тендерів та протоколів відкриття пропозицій учасників тендерних закупівель;

4) оприлюднити на офіційному веб-сайті МОЗ критерії оцінки учасників під час визначення переможців закупівель;

5) встановити єдині вимоги для участі в процедурі закупівель як резидентів, так і нерезидентів України на рівних умовах та засадах добросовісної конкуренції;

6) встановити жорсткі вимоги та чіткі правила щодо:

  • визначення конкретних термінів розкриття тендерних пропозицій та строків укладання договорів за результатами здійснення закупівлі з обов’язковим оприлюдненням на сайті МОЗ України цінових пропозицій усіх учасників закупівлі;
  • визначення єдиної валюти для здійснення закупівель для всіх учасників процедури;
  • забезпечення суворого контролю за якістю та дотриманням термінів придатності лікарських засобів, що визначені до закупівлі;
  • обов’язкового виконання графіків поставок лікарських засобів та медичних виробів із відповідним зазначенням штрафних санкцій за несвоєчасне виконання вимог договору щодо графіку поставок.
Керівники підприємств:
ПАТ «Науково-виробничий центр «Борщагівський хіміко-фармацевтичний завод»
ПАТ «Фармак»
Корпорація «Артеріум»
ТОВ «Фармацевтична компанія «Здоров’я»
ПрАТ «Біофарма»
ПАТ «Київський вітамінний завод»
АТ «Лекхім»
ТДВ «ІНТЕРХІМ»
ТОВ «Юрія-Фарм»
ТОВ «Кусум Фарм»
ТОВ «Фармекс Груп»
ТОВ «Фарма Старт»
ТОВ «Дослідний завод «ГНЦЛС»
АТ «Лекхім-Харків»
ПАТ Хімфармзавод «Червона зірка»
TOB Харківське фармацевтичне підприємство «Здоров’я народу»
ПрАТ «Технолог»
Українсько-іспанське фармацевтичне підприємство ТОВ «Сперко Україна»
ПАТ «Фітофарм»
ПАТ «Стома»
ЗАТ «Інфузія»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті