Проект змін до постанови КМУ від 22.07.2015 р. № 622 «Деякі питання здійснення державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі»

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ДО ПРОЕКТУ ПОСТАНОВИ
КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
«ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
від 22 липня 2015 року № 622»

1. Обґрунтування необхідності прийняття постанови

На сьогодні жодним законодавчим актом прямо не визначено, що спеціалізовані організації, які здійснюють закупівлі, закуповуватимуть виключно ті лікарські засоби, які не виробляються локальними виробниками або не представлені на українському ринку.

Таким чином, керівництво держави поставило в нерівні умови вітчизняних та зарубіжних виробників лікарських засобів, надавши останнім преференції в державній реєстрації лікарських засобів та оподаткуванні. Відтак можливість участі вітчизняних виробників у централізованих закупівлях через міжнародні організації наразі під питанням.

22 липня 2015 р. Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 622 «Деякі питання здійснення державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі».

Метою постанови є виконання вимог Закону України від 19.03.2015 року № 269-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів та медичних виробів шляхом здійснення державних закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі» щодо визначення на підзаконному рівні особливостей вибору спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі, укладення МОЗ угод щодо таких закупівель, та інших особливостей здійснення державних закупівель.

Підпунктом 2 пункту 1 постанови КМУ № 622 передбачено укладення Міністерством охорони здоров’я письмових домовленостей (меморандум, угода, базова угода, договір, контракт тощо) щодо закупівель товарів і послуг за рахунок бюджетних коштів у спеціалізованих організацій (за Законом це — спеціалізовані фонди, організації та механізми ООН, Міжнародна асоціація забезпечення медикаментами (International Dispensary Association), Королівська Агенція Великобританії (Crown Agents), Глобальний механізм із забезпечення лікарськими засобами (Global Drug Facility), Партнерство у сфері постачання та управління поставками (Partnership for Supply Chain Management).

Натомість, у тексті постанови відсутня норма про можливість вітчизняних виробників лікарських засобів брати участь у закупівлях товарів і послуг за рахунок бюджетних коштів у спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі та надають урядам держав та/або центральним органам виконавчої влади послуги з організації та проведення процедур закупівлі.

Відсутність у постанові такої прямої норми може призвести до того, що вітчизняні виробники будуть відсторонені від закупівель, адже ВООЗ та ЮНІСЕФ орієнтовані на закупівлю ліків, які пройшли процедуру прекваліфікації ВООЗ.

Тобто прогалина у постанові може призвести до порушення засад недискримінації учасників, передбачених положеннями статті 5 Закону України «Про здійснення державних закупівель».

У той же час аналіз переліку лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються на підставі письмових домовленостей щодо закупівлі із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, затвердженого постановою КМУ від 8 жовтня 2015 р. № 787, показав, що близько 36% позицій лікарських засобів представлені на ринку України вітчизняними виробниками.

Таким чином, у разі прийняття запропонованого проекту постанови кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 року № 622» Міністерство охорони здоров’я матиме можливість не допустити дискримінації вітчизняних фармацевтичних виробників та раціонально акумулювати кошти державного бюджету під час здійснення закупівель.

Проектом постанови КМУ пропонується доповнити постанову КМУ № 622 положенням, відповідно до якого Міністерством охорони здоров’я під час підготовки та укладення письмових домовленостей (меморандум, угода, базова угода, договір, контракт тощо) щодо закупівель із спеціалізованими організаціями, будуть ураховуватися інтереси вітчизняних виробників лікарських засобів та забезпечене їх право та можливість брати участь у таких закупівлях.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України є усунення дискримінації вітчизняних виробників лікарських засобів під час закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі, а також забезпечення економічної доступності лікарських засобів для населення.

Шляхами досягнення мети є прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 року № 622».

3. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють: Конституція України, Закон України «Про здійснення державних закупівель», Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів та медичних виробів шляхом здійснення державних закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі».

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Введення в дію вимог цієї постанови не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови Кабінету Міністрів України потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною фіскальною службою України, Державною регуляторною службою України та Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Впливу на регіональний аспект немає. Проект постанови не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті постанови Кабінету Міністрів України відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови Кабінету Міністрів України не потребує проведення консультацій з громадськістю.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови не є регуляторним актом.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови Кабінету Міністрів України дозволить раціонально акумулювати кошти Державного бюджету України під час здійснення закупівель та не допустити дискримінації вітчизняних фармацевтичних виробників під час проведення вказаних процедур закупівель лікарських засобів.

Міністр охорони
здоров’я України
Олександр Квіташвілі

ПРОЕКТ

розроблено Об’єднанням організацій роботодавців

медичної та мікробіологічної промисловості України

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від _________ року № _____

Київ

Про внесення змін
до постанови Кабінету Міністрів України
від 22 липня 2015 року № 622

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Доповнити постанову Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 року № 622 «Деякі питання здійснення державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі» пунктом 2 наступного змісту:

«2. Міністерству охорони здоров’я у письмових домовленостях щодо закупівель, які укладаються із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, включити положення, якими передбачити участь у таких закупівлях вітчизняних виробників лікарських засобів, зареєстрованих в Україні, та виробництво яких відповідає вимогам належної виробничої практики (GMP), на засадах недискримінації учасників, передбачених статтею 5 Закону України «Про здійснення державних закупівель», та без будь-яких вимог, що обмежують конкуренцію і призводять до дискримінації учасників.

Під час заключення письмових домовленостей між Міністерством охорони здоров’я України і спеціалізованими організаціями передбачити закупівлю лікарських засобів вітчизняного виробництва без прекваліфікації ВООЗ.»

У зв’язку з цим пункт 2 вважати відповідно пунктом 3.

Прем’єр-міністр України
А. Яценюк

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*