Кожен підприємець намагається збільшити обсяг виробництва своїх товарів, доходність своєї справи та прагне бути лідером на ринку. При цьому ми зобов’язані дотримуватися чинного антимонопольного законодавства, правил ділового етикету, ставитися з повагою до інших осіб та не порушувати їх прав. Ми не маємо права поширювати неправдиві відомості, які можуть завдати шкоди діловій репутації суб’єкта господарювання, інформацію, що вводить в оману. Дякуючи Богу та українським законодавцям, маємо право на захист своєї ділової репутації. І ми маємо намір ним скористатися.
По-перше, слід розібратися: що є фальсифікованим лікарським засобом? Відповідно до ст. 2 Закону України від 04.04.1996 р. № 123/96-ВР «Про лікарські засоби» фальсифікований лікарський засіб — «лікарський засіб, який умисно промаркований неідентично (невідповідно) відомостям (одній або декільком з них) про лікарський засіб з відповідною назвою, що внесені до Державного реєстру лікарських засобів України, а так само лікарський засіб, умисно підроблений у інший спосіб, що не відповідає відомостям (одній або декільком з них), у тому числі щодо складу, про лікарський засіб з відповідною назвою, що внесені до Державного реєстру лікарських засобів України».
Що є дієтичною добавкою? Відповідно до ст. 1 Закону України від 23.12.1997 р. № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» дієтична добавка — «харчовий продукт, що споживається у невеликих визначених кількостях додатково до звичайного харчового раціону, який є концентрованим джерелом поживних речовин, у тому числі білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, мінеральних речовин (цей перелік не є виключним), і виготовлений у вигляді таблеток, капсул, драже, порошків, рідин або інших формах». Відповідно до цього ж закону термін «харчовий продукт» не включає у тому числі лікарські засоби. Вказані норми закону дають нам привід стверджувати, що наведені у статті судові рішення взагалі «не з тієї опери».
Добавка дієтична Біле Вугілля-Здравофарм не є, не зобов’язана бути і ніколи не декларувалася як лікарський засіб, тому не може бути підробленим лікарським засобом. Всі наведені у статті судові рішення стосуються суто лікарських засобів та їх виробництва під добуквенно тотожними назвами. Ні тієї, ні іншої обставини в виробництві добавки дієтичної Біле Вугілля-Здравофарм не відбувається.
Далі, чи може стояти питання про кримінальну відповідальність за користування чужим товарним знаком, коли ми не використовуємо вказаний в публікації товарний знак БЕЛЫЙ УГОЛЬ/Біле Вугілля®? Чи є товар контрафактним, може бути встановлено лише компетентними органами, це не визначається суб’єктивною оцінкою учасника ринкових відносин. Для застосування ст. 229 Кримінального кодексу України необхідним є встановлення самого правопорушення, кваліфікаційними ознаками є схожість знаку настільки, що його можна сплутати та якщо внаслідок використання знаку можна ввести в оману щодо особи, яка виробляє товар.
Знаки БЕЛЫЙ УГОЛЬ/Біле Вугілля® та з іншого боку Белый уголь-Здравофарм/Біле Вугілля-Здравофарм® не є тотожними, мають відмінні риси, а ввести в оману щодо виробника у нашому випадку взагалі неможливо, тому що на упаковці в якості виробника вказано ТОВ «Здравофарм» та назва «Здравофарм» звучить у самому найменуванні товару на титульному боці упаковки товару. Тому ТОВ «Здравофарм» має достатньо підстав вважати використання знаку із зазначенням виробника («Здравофарм») правомірним.
Життя не стоїть на місці, наука розвивається і кожному з учасників ринку варто очікувати на появу більш сучасних різноманітних сорбентів, при чому доведеться утримуватися «на плаву» в боротьбі за споживача шляхом саморозвитку, підвищення характеристик товарів, надбання інших переваг: будувати цивілізований ринок та обличчя країни.
На цей час на ринку України представлено кілька дієтичних добавок на основі діоксиду кремнію (основна речовина продукту Біле Вугілля-Здравофарм) різних виробників, що створює нормальне конкурентне середовище і забезпечує право вибору споживача. В умовах поступового зростання цін на товари для здоров’я останніми роками наше підприємство здійснює соціально орієнтовану діяльність і має на меті забезпечити населення доступними і якісними дієтичними добавками. Це тягне за собою реакцію виробників, націлених на монополізацію і усунення з ринку доступних товарів для споживача будь-якими способами.
наданими ТОВ «Здравофарм»
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим