«…Белый уголь пытаются подделать!», або Ще раз про добросовісну конкуренцію

 

Щодо статті «Внимание: контрафакт! Белый уголь® пытаются подделать!», розміщеної у випуску «Щотижневика АПТЕКА» № 27 (1098) від 17.07.2017 р.

Кожен підприємець намагається збільшити обсяг виробництва своїх товарів, доходність своєї справи та прагне бути лідером на ринку. При цьому ми зобов’язані дотримуватися чинного антимонопольного законодавства, правил ділового етикету, ставитися з повагою до інших осіб та не порушувати їх прав. Ми не маємо права поширювати неправдиві відомості, які можуть завдати шкоди діловій репутації суб’єкта господарювання, інформацію, що вводить в оману. Дякуючи Богу та українським законодавцям, маємо право на захист своєї ділової репутації. І ми маємо намір ним скористатися.

По-перше, слід розібратися: що є фальсифікованим лікарським засобом? Відповідно до ст. 2 Закону України від 04.04.1996 р. № 123/96-ВР «Про лікарські засоби» фальсифікований лікарський засіб — «лікарський засіб, який умисно промаркований неідентично (невідповідно) відомостям (одній або декільком з них) про лікарський засіб з відповідною назвою, що внесені до Державного реєстру лікарських засобів України, а так само лікарський засіб, умисно підроблений у інший спосіб, що не відповідає відомостям (одній або декільком з них), у тому числі щодо складу, про лікарський засіб з відповідною назвою, що внесені до Державного реєстру лікарських засобів України».

Що є дієтичною добавкою? Відповідно до ст. 1 Закону України від 23.12.1997 р. № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» дієтична добавка — «харчовий продукт, що споживається у невеликих визначених кількостях додатково до звичайного харчового раціону, який є концентрованим джерелом поживних речовин, у тому числі білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, мінеральних речовин (цей перелік не є виключним), і виготовлений у вигляді таблеток, капсул, драже, порошків, рідин або інших формах». Відповідно до цього ж закону термін «харчовий продукт» не включає у тому числі лікарські засоби. Вказані норми закону дають нам привід стверджувати, що наведені у статті судові рішення взагалі «не з тієї опери».

Добавка дієтична Біле Вугілля-Здравофарм не є, не зобов’язана бути і ніколи не декларувалася як лікарський засіб, тому не може бути підроб­леним лікарським засобом. Всі наведені у статті судові рішення стосуються суто лікарських засобів та їх виробництва під добуквенно тотожними назвами. Ні тієї, ні іншої обставини в виробництві добавки дієтичної Біле Вугілля-Здравофарм не відбувається.

Далі, чи може стояти питання про кримінальну відповідальність за користування чужим товарним знаком, коли ми не використовуємо вказаний в публікації товарний знак БЕЛЫЙ УГОЛЬ/Біле Вугілля®? Чи є товар контрафактним, може бути встановлено лише компетентними органами, це не визначається суб’єктивною оцінкою учасника ринкових відносин. Для застосування ст. 229 Кримінального кодексу України необхідним є встановлення самого правопорушення, кваліфікаційними ознаками є схожість знаку настільки, що його можна сплутати та якщо внаслідок використання знаку можна ввести в оману щодо особи, яка виробляє товар.

Знаки БЕЛЫЙ УГОЛЬ/Біле Вугілля® та з іншого боку Белый уголь-Здравофарм/Біле Вугілля-Здравофарм® не є тотожними, мають відмінні риси, а ввести в оману щодо виробника у нашому випадку взагалі неможливо, тому що на упаковці в якості виробника вказано ТОВ «Здравофарм» та назва «Здравофарм» звучить у самому найменуванні товару на титульному боці упаковки товару. Тому ТОВ «Здравофарм» має достатньо підстав вважати використання знаку із зазначенням виробника («Здравофарм») правомірним.

Життя не стоїть на місці, наука розвивається і кожному з учасників ринку варто очікувати на появу більш сучасних різноманітних сорбентів, при чому доведеться утримуватися «на плаву» в боротьбі за споживача шляхом саморозвитку, підвищення характеристик товарів, надбання інших переваг: будувати цивілізований ринок та обличчя країни.

На цей час на ринку України представлено кілька дієтичних добавок на основі діоксиду кремнію (основна речовина продукту Біле Вугілля-Здравофарм) різних виробників, що створює нормальне конкурентне середовище і забезпечує право вибору споживача. В умовах поступового зростання цін на товари для здоров’я останніми роками наше підприємство здійснює соціально орієнтовану діяльність і має на меті забезпечити населення доступними і якісними дієтичними добавками. Це тягне за собою реакцію виробників, націлених на монополізацію і усунення з ринку доступних товарів для споживача будь-якими способами.

За матеріалами,
наданими ТОВ «Здравофарм»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті