Оприлюднено проект постанови про скасування рішення Парламенту щодо медичної реформи

24 Жовтня 2017 3:11 Поділитися

Як вже повідомляло наше видання, 20 жовтня в Парламенті зареєстровано проект постанови ВРУ «Про скасування рішення Верховної Ради України від 19 жовтня 2017 р. про прийняття в цілому проекту закону України «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів» (реєстраційний № 6327-П). Ініціатором проекту документа виступили народні депутати Ігор Шурма, Михайло Папієв та Олег Мусій.

Зауважимо, що відповідно до Регламенту Голова Парламенту не зможе підписати законопроект № 6327 до розгляду Парламентом поданого проекту постанови.

Як зазначається в супровідних документах до проекту, необхідність скасування даного рішення пов’язана з рішенням Конституційного Суду України від 29.05.2002 р. № 10-рп/2002 щодо тлумачення положення ст. 49 Конституції України про надання без­оплатної медичної допомоги в державних і комунальних закладах охорони здоров’я. Цим рішенням встановлено, що дане положення треба розуміти так, що в державних та комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога надається всім громадянам незалежно від її обсягу та без попереднього, поточного або наступного їх розрахунку за надання такої допомоги. Однак законопроектом № 6327 передбачена тільки часткова оплата за рахунок держави медичної допомоги. Зокрема, це стосується медичних послуг і лікарських засобів, пов’язаних із наданням вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги. Отже, у разі прийняття проекту, якщо у застрахованої особи після надання їй безкоштовної екстреної медичної допомоги будуть відсутні фінансові можливості для часткової оплати спеціалізованої та/або високоспеціалізованої медичної допомоги, така особа не зможе реалізувати конституційне право на медичну допомогу.

Також це суперечить ст. 22 Конституції України, якою заборонено звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод під час прийняття нових або внесення змін до чинних законів.

Окрім цього, на думку ініціаторів проекту постанови, під час підготовки законопроекту № 6327 до другого читання змінено його предмет правового регулювання порівняно з першою редакцією, яку Парламент прийняв за основу 8 червня 2017 р. Оскільки аналіз текстів проектів засвідчив, що це різні документи. Прийнятий у першому читанні проект документа спрямований на визначення державних фінансових гарантій надання пацієнтам необхідних медичних послуг та лікарських засобів за рахунок коштів Державного бюджету України. Водночас підготовлений до другого читання проект документа спрямований на визначення державних фінансових гарантій надання необхідних пацієнтам послуг з медичного обслуговування (медичних послуг) та лікарських засобів належної якості за рахунок коштів Державного бюджету України, але вже за програмою медичних гарантій. А це порушує ст. 116 Регламенту Верховної Ради України (далі — Регламент), за якою пропозиції та поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, речень), який прийнятий Парламентом за основу.

Крім цього, парламентарі наголошують, що законопроект № 6327 не повинен був виноситися на голосування в Парламенті за прийняття його в цілому, оскільки І. Шурма під час засідання повідомив Голову Парламенту, що в нього є концептуальні зауваження до даного проекту документа. Однак все одно законопроект було проголосовано в цілому, що порушує ст. 102 Регламенту, згідно з якою допускається остаточне прийняття законопроекту відразу після першого чи другого читання, зокрема якщо не надійшло зауважень щодо його змісту від народних депутатів.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті