Солодкий рак: цукор сприяє агресивному пухлинному росту

25 Жовтня 2017 2:51 Поділитися

Група молекулярних біологів із Бельгії провела 9-річне дослідження для з’ясування впливу споживання цукру на стимуляцію зростання пухлин. Результати спостережень нещодавно опубліковано у журналі «Nature Communications».

Відомо, що існують відмінності енергетичного обміну непухлинних та пухлинних клітин. Перші отримують енергію аеробним шляхом, який пов’язаний із споживанням кисню та вивільненням діоксиду вуглецю.

Пухлинні ж клітини можуть отримувати енергію шляхом прямої ферментації глюкози. Енергетична продукція у цьому разі менша, ніж при типових біохімічних реакціях. Цей феномен має назву ефект Варбурга.

Автори дослідження спостерігали за процесом ферментації глюкози дріжджами та помітили, що він стимулює зростання пухлин. «Клітини дріжджів та ракових пухлин мають спільні незвичні особливості ферментації глюкози з отриманням енергії», — зазначають дослідники. Вважається, що зв’язок між агресивним пухлинним ростом та споживанням цукру опосередковується через «пухлинні» гени, що кодують білки Ras.

Потенційно існує можливість того, що цукор, який ми споживаємо, може «розбудити» пухлинні клітини та спонукати їх до розмноження.

Керівник дослідження професор Йохан Тевелейн (Johan Thevelein) з Левенського католицького університету (Katholieke Universiteit Leuven), Бельгія, відмітив, що інтенсивне захоплення цукру раковими клітинами ініціює зачароване коло безперервної стимуляції розвитку та зростання ракових пухлин.

Таким чином, отримані дані мають бути враховані у рекомендаціях щодо харчування для здорових людей при високому ризику злоякісних новоутворень та хворих на рак.

За матеріалами, наданими Асоціацією дієтологів України