Коментар ЮК «Правовий Альянс» до роз’яснення ДФС щодо оподаткування ПДВ медичних виробів

З 1 січня 2018 р. набув чинності Закон України від 7 грудня 2017 р. № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі — Закон).

На підставі Закону внесено зміни до абзацу другого підпункту «в» п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу України (далі — Кодекс), а саме — розширено пільги щодо застосування ПДВ.

Так, ставка ПДВ у розмірі 7% також застосована до операцій з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України всіх медичних виробів, внесених до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або вони відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджено документом про відповідність, і дозволених для надання на ринку та/або введення в експлуа­тацію та застосування в Україні.

У листі від 5 лютого 2018 р. Державна фіскальна служба України (далі — ДФС) висловила своє розуміння вказаних змін. Щодо оподаткування медичних виробів ДФС зазначає, що операції з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України медичних виробів підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою податку в розмірі 7% за умови, що такі медичні вироби:

а) дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні;

б) внесено до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення (далі — Реєстр) або вони відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність.

При цьому в документі ДФС міститься посилання на Реєстр, розміщений на веб-сайті Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі — Держлікслужба) за адресою: portal.diklz.gov.ua/PublicSite/PUB/VMList.aspx.

Незважаючи на формально вірне розуміння податковим органом положень Кодексу, вказана позиція містить для платників податків потенційний ризик, пов’язаний зі статусом Реєстру.

Правовим актом, що регулює ведення Реє­стру та наділяє Держлікслужбу відповідними повноваженнями, є наказ Міністерства охорони здоров’я України від 16 липня 2012 р. № 533 «Про затвердження Порядку зберігання Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення». Проте 2 лютого 2018 р. вказаний наказ втратив чинність на підставі наказу Міністерства охорони здоров’я від 22 грудня 2017 р. № 1690, а правовий акт, що його замінив би, відсутній.

Це означає, що наразі Реєстр (тимчасово) знаходиться поза правовим регулюванням. У такій ситуації є ризик, що платежі з ПДВ за ставкою 7% в результаті операцій з такими медичними виробами, які внесені до Реє­стру, але не відповідають вимогам технічних регламентів, у подальшому визнаватимуться ДФС такими, що повинні були сплачуватися за ставкою 20%.

У той же час наразі здійснюються спроби вирішити ситуацію. Серед іншого Асоціація «Оператори ринку медичних виробів» проводить консультації с регуляторними органами з метою врегулювання ведення Реєстру. До початку дії релевантного нормативного акта платникам податку варто самостійно оцінювати вказаний ризик під час сплати ПДВ.

Віталій Савчук,
старший юрист
ЮК «Правовий Альянс»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

AMOMD 23.03.2018 2:52
Так, наразі активно займаємось цим питанням. Маємо надію, що найближчим часом буде вирішено це питання. Детально будемо обговорювати це питання на нашому Форумі 29.03 в готелі Русь.
Роман 26.03.2018 5:51
Правовим актом, що регулює ведення Реє­стру та наділяє Держлікслужбу відповідними повноваженнями, є наказ Міністерства охорони здоров’я України від 16 липня 2012 р. № 533 «Про затвердження Порядку зберігання Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення»- звертаю увагу на те, що наказом МОЗ від 13.04.2016 № 361 Порядок ведення реєстру було замінено на порядок зберігання реєстру, тобто з моменту цього наказу (361) ніхто не міг внести жодних даних до реєстру. Тому з 2016 р. Реєстр лише зберігався! Не має жодного НПА, який би скасовував би реєстрацію медичних виробів, наразі скасовано збереження Реєстру, а не держреєстрацію.
AMOMD 26.03.2018 9:53
Романе, Ви праві, саме збереження Реєстру регламентував наказ №533. Щодо реєстрації МВ - то саму процедуру реєстрації скасовано 1.07.2015 з втратою чинності ПКМУ 1491. Але суті це на сьогодні не змінює - немає жодного НПА, який би вів, зберігав, надавав інформацію і т.д. і т.п. щодо Реєстру, а відповідно і постає питання щодо того, на що ж посилається ПК (по суті на неіснуючий юридично Реєстр). А як вказано в роз'ясненні ДФС - невідповідність одному з пунктів - 20% ПДВ.
Роман 02.04.2018 5:07
Дякую за відповідь, але я мав на увазі не процедуру реєстрації МВ, а сам факт реєстрації МВ, підтверджений свідоцтвом. Саме чинність свідоцтва про реєстрацію МВ не скасована жодним НПА.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті