МОЗ розроблено новий порядок обігу ліків та медичних виробів у закладах охорони здоров’я та ФОП

6 квітня 2018 р. Міністерством охорони здоров’я України на громадське обговорення винесено проект Порядку обігу лікарських засобів та медичних виробів у закладах охорони здоров’я та фізичних осіб — підприємців (далі — проект Порядку).

Проект розроблено з метою:

  • врегулювання порядку обігу лікарських засобів та медичних виробів;
  • запровадження компонентів електронної системи обміну медичною інформацією;
  • впровадження електронних рецептів, визначення вимог до них.

Розробники проекту документа зазначають, що впровадження електронної форми рецептів підвищить прозорість та підконтрольність операцій щодо призначення лівів, обліку операцій з відпуску лікарських засобів, вартість яких підлягає державному відшкодуванню.

Крім цього, у Міністерстві визнають, що назріла необхідність переглянути, концептуально оновити та зробити сучасними аспекти базового документа з обігу лікарських засобів, який впорядковує:

  • виписування рецептів;
  • порядок відпуску лікарських засобів і медичних виробів з аптек;
  • облік та знищення документів з питань обігу лікарських засобів, які відповідно до законодавства підлягають додатковим заходам контролю.

Розроблений проект Порядку об’єднує всі правила та вимоги до обігу лікарських засобів, у тому числі й тих, що містять підконтрольні речовини або є сильнодіючими/отруйними, та медичних виробів як у медичних, так і в аптечних закладах.

Проектом наказу МОЗ України передбачено:

1. Затвердити оновлені відповідно до сучасних вимог:

  • правила виписування рецептів на лікарські засоби та медичні вироби;
  • порядок відпуску лікарських засобів та медичних виробів з аптек та їх структурних підрозділів;
  • переліки отруйних та сильнодіючих лікарських засобів за міжнародними непатентованими або загальноприйнятими назвами.

2. На виконання постанови КМУ від 13 травня 2013 р. № 333 «Про затвердження Порядку придбання, перевезення, зберігання, відпуску, використання та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у закладах охорони здоров’я» затвердити:

  • форми журналів з питань придбання, перевезення, зберігання, відпуску, використання та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у закладах охорони здоров’я та фізичних осіб — підприємців (ФОП), та інструкцій щодо їх заповнення;
  • інструкцію про порядок зберігання, обліку та знищення рецептурних бланків та замовлень;
  • порядок розрахунку норм обсягів зберігання лікарських засобів, які містять наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, у закладі охорони здоров’я в цілому, а також у розрізі його відділень, постів, кабінетів;
  • інформаційний лист для хворого або особи, яка здійснює за ним догляд (члена сім’ї, опікуна або піклувальника) про правила поводження з лікарськими засобами, до складу яких входять підконтрольні речовини, недопущення їх немедичного використання;
  • листок призначення лікарських засобів, до складу яких входять підконтрольні речовини, хворим, які отримують лікування в стаціонарних або амбулаторних умовах.

Крім цього, проектом наказу МОЗ України передбачено визнати такими, що втратили чинність, накази МОЗ України:

Разом з тим для суб’єктів господарювання, на яких будуть поширюватися норми, зазначені у проекті Порядку, передбачено перехідний період для їх впровадження.

Проект документа врегульовує питання, пов’язані із запровадженням електронного рецепта. Його виписуватиме уповноважена на це в інформаційно-телекомунікаційній системі суб’єкта господарювання особа і підписуватиметься він електронним цифровим підписом, підтвердженим з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису.

Суб’єкт господарювання самостійно прийматиме рішення про запровадження електронних рецептів, крім випадків, коли вимоги щодо обов’язкового виписування електронного рецепта встановлені нормативно-правовими актами для рецептів на лікарські засоби, медичні вироби, які відпускаються на пільгових умовах (безоплатно чи з доплатою) або вартість яких підлягає державному відшкодуванню (повністю або частково).

Торговельна назва на рецепті може зазначатися, якщо лікарський засіб:

  • не має міжнародної непатентованої назви;
  • належить до лікарських засобів біологічного походження, до подібних біологічних лікарських засобів (біосимілярів);
  • є комбінованим лікарським засобом;
  • відпускається на пільгових умовах (безоплатно чи з доплатою).

Проектом серед іншого надано право аптекам інформувати про наявність в аптеці лікарських засобів та супутніх товарів, їх вартості за допомогою інтернет-ресурсу. Визначено, яку інформацію має містити відповідний сайт аптеки. Підприємство, що здійснює послуги інформування за допомогою інтернет-ресурсу, має забезпечити дистанційно консультаційний супровід громадян спеціалістами з фармацевтичною освітою. При цьому про дистанційну реалізацію лікарських засобів мова не йде, такий вид діяльності залишається поза законом.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Андрій 10.04.2018 7:50
Згідно цієї постанови рецепти нарешті не треба буде підписувати в завідуючого (чи інших керівників), нарешті лікар одноособово завіряе рецепт без зайвої бюрократії. Не бачу в проекті наказу про вимогу ставити "круглу печатку закладу", ця вимога теж нарешті скасована для всіх рецептів, знаходжу це як позитивний крок. Наші рецепти на сьогодні від кількості штампів і печаток виглядвають як новорічні ялинки, такого не має ніде в цівілізованому світі.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті