Законопроект щодо удосконалення реклами ліків звужує можливості виробників інформувати споживачів про їх властивості — ООРММП України

11 Квітня 2018 4:49 Поділитися

Як ми вже повідомляли, у березні цього року група народних депутатів зареєструвала у Верховній Раді України законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення реклами лікарських засобів, медичних виробів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації» (від 15.03.2018 р., реєстраційний № 8136). Зокрема, парламентарі виступають з ініціативою наділити МОЗ України повноваженнями щодо погодження рекламних текстів лікарських засобів. Також пропонується заборонити розміщення в рекламі лікарських засобів, медичних виробів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації зображень осіб, які не є лікарями та іншими професійними медичними працівниками, якими надаються відомості про лікувальний ефект від застосування лікарського засобу чи медичного виробу.

За результатами опрацювання законопроекту Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України (далі — ООРММП України) вважає, що деякі норми, які ним пропонуються, суттєво звужують можливості виробників інформувати споживачів про властивості лікарських засобів та можуть мати негативні наслідки для бізнесу.

ООРММП України узагальнило пропозиції вітчизняних фармвиробників — членів організації до даного законопроекту та направило відповідні звернення до комітетів Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики і з питань охорони здоров’я з проханням підтримати та врахувати пропозицію ООРММП України під час розгляду вищезазначеного законопроекту.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Об’єднання організацій роботодавців
медичної та мікробіологічної промисловості України

Голові Комітету Верховної Ради України
з питань свободи слова 
та інформаційної політики
Сюмар В.П.

Шановна Вікторіє Петрівно!

Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України (далі — ООРММП України) засвідчує Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення реклами лікарських засобів, медичних виробів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації» (від 15.03.2018 р., реєстраційний № 8136), у якому пропонується внести зміни до Законів України «Про лікарські засоби» і «Про рекламу».

ООРММП України опрацювало даний законопроект та вважає, що деякі норми, які ним пропонуються, суттєво звужують можливості виробників інформувати споживачів про властивості лікарських засобів та можуть мати негативні наслідки для бізнесу.

Зокрема, даним проектом пропонується внести зміни до ст. 26 Закону України «Про рекламу», згідно з якими погодження рекламних текстів та нагляд за дотриманням критеріїв належного рекламування лікарських засобів здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я. Дане положення має суттєві ризики щодо дотримання термінів погодження, та, як наслідок, невизначеність термінів початку рекламної кампанії, що може призводити до додаткових фінансових ризиків.

Також звертаємо Вашу увагу, що деякі норми даного законопроекту суттєво звужують можливості виробників при розробці рекламних матеріалів. Зокрема, змінами до ст. 21 Закону Украї­ни «Про рекламу» пропонується заборонити розміщення в рекламі лікарських засобів, медичних виробів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації зоб­ражень осіб, які не є лікарями та іншими професійними медичними працівниками, якими надаються відомості про лікувальний ефект від застосування лікарського засобу чи медичного виробу. Проте, згідно з ч. 7 ст. 21 Закону України «Про рекламу», у рекламі лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється участь лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів.

Враховуючи все вищезазначене, вважаємо, що проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення реклами лікарських засобів, медичних виробів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації» потребує суттєвого доопрацювання.

Звертаємося до Вас, шановна Вікторіє Петрівно, з проханням підтримати і врахувати нашу пропозицію під час розгляду даного законопроекту.

З повагою
В.К. Печаєв,
президент ООРММП України,
член колегії МОЗ України
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті