Як укласти договір з Національною службою здоров’я?

04 Червня 2018 12:52 Поділитися

МОЗ України випустило 7-й випуск Дайджесту змін в охороні здоров’я, у якому серед іншого розповідається про те, як медичному закладу первинної ланки укласти договір з Національною службою здоров’я України (далі — Служба).

«Для того щоб увійти в реформу і почати отримувати більше коштів, медичний заклад має підписати договір з Національною службою здоров’я України. Цей центральний орган виконавчої влади є оператором коштів відповідно до Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»», — повідомляють у Міністерстві.

Першими отримають можливість укласти договір зі Службою заклади, що надають первинну медичну допомогу та виконали всі умови для підписання договору.

Договір передбачає, що заклад зобов’язується надавати медичні послуги пацієнтам за програмою медичних гарантій, а Служба — оплачувати їх відповідно до встановленого тарифу та коригувальних коефіцієнтів.

Перелік послуг, пов’язаних із наданням первинної медичної допомоги, визначено Порядком надання первинної медичної допомоги, затвердженим наказом МОЗ України від 19.03.2018 р. № 504, який набуває чинності 1 липня 2018 р. «Це проведення профілактики, у тому числі профілактичних оглядів, 8 основних аналізів та досліджень, профілактичні щеплення, діагностика та лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь, патологічних станів, спостереження неускладненої вагітності та супровід хронічних хворих», — уточнюють в МОЗ.

Крім того, медичні заклади мають виконати дві сервісні вимоги:

  • надання медичних послуг у черговому кабінеті первинної медичної допомоги, у тому числі у вихідні і святкові дні;
  • технічну можливість попереднього запису (телефоном або в електронній формі) пацієнтів на прийом до лікарів.

Подушний тариф (капітаційна ставка) на оплату та коефіцієнти визначаються Порядком реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2018 рік, затвердженим постановою КМУ від 25.04.2018 р. № 407.

Цього року заклад, який підпише договір зі Службою, отримуватиме кошти за пацієнтів з так званих «червоного» і «зеленого» списків. До «зеленого» списку входять пацієнти, які подали медичному закладу декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу. «Червоний список» розраховується відповідно до кількості наявного населення на території обслуговування закладу охорони здоров’я станом на 1 січня 2018 р.

Підписати договір можна буде не пізніше 5 червня 2018 р. на строк з 1 липня по 31 грудня 2018 р., або не пізніше 15 серпня на строк з 1 жовтня по 31 грудня 2018 р.

Медичний заклад, який бажає укласти договір зі Службою, найперше має зареєструватися в електронній системі охорони здоров’я через будь-яку медичну інформаційну систему (МІС). Також необхідно зареєструвати всі місця надання допомоги, уповноважених осіб та медичних працівників, які будуть залучені до виконання договору. Ці працівники повинні отримати елект­ронний цифровий підпис, адже документообіг, пов’язаний з укладенням, виконанням, зміною та припиненням договору, здійснюється в електронній формі через електронну систему охорони здоров’я. В електронній формі керівник закладу подає до Служби скріплену електронним підписом заяву. Також до неї додаються документи, визначені в оголошенні про укладення договору.

Служба розглядає заяви на відповідність умовам. Якщо рішення позитивне, Служба надсилає закладу повідомлення про намір укласти з ним договір. Упродовж 10 календарних днів після отримання повідомлення заклад надсилає Службі заповнений проект договору згідно з типовою формою. Після узгодження фінального тексту договору уповноважені особи Служби та медичного закладу підписують договір в електронній формі.

Надсилати звіти про роботу та, відповідно, отримувати кошти від Служби заклади будуть щомісячно. Сума буде перераховуватися на рахунок закладу, її обсяг буде щоразу обчислюватися за формулою, де важливим фактором є кількість пацієнтів, які подали цьому закладу декларації про вибір лікаря. За умовами договору заклад не має права вимагати та повинен забезпечити, щоб його працівники не вимагали від пацієнтів винагороди в будь-якій формі (у тому числі у вигляді благодійних внесків, будь-яких платежів на користь третіх осіб) за відповідні медичні послуги. Якщо пацієнт надішле скаргу про подібний випадок і випадок буде зафіксовано, Служба направить про це інформацію до правоохоронних органів, а у разі повторної скарги — в односторонньому порядку розірве договір. Служба може розірвати договір із закладом також, зокрема, у разі анулювання ліцензії закладу або отримання висновків про порушення закладом галузевих стандартів під час дії договору, а також у випадку залучення підрядників або працівників, які не повинні надавати такі послуги. Також договір може бути розірвано, якщо з’ясується, що заклад надав недостовірні відомості про наявне у нього оснащення або працівників та підрядників.

До речі, 25 травня 2018 р. Служба на своєму сайті ( nszu.gov.ua ) оприлюднила перше оголошення про укладення договорів про медичне обслуговування населення.

За матеріалами www.moz.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті