Коментар Аптечної професійної асоціації України з приводу запропонованих нардепами змін щодо ведення аптечної діяльності

12 липня цього року групою народних депутатів у Парламенті зареєстровано законопроект № 8591 «Про внесення змін до Закону Украї­ни «Про лікарські засоби» щодо забезпечення економічної конкуренції та захисту прав пацієнтів при здійсненні роздрібної торгівлі лікарськими засобами». Констатуємо, що він жодним чином не обговорювався з професійною спільнотою України. На жаль, стало поганою традицією в нашій державі, коли деякі депутати напередодні чергових виборів до Парламенту хочуть попіаритися, нагадати про себе виборцям, приміряючи ролі «реформаторів» аптечної справи.

Нині в державі відбувається реформа галузі охорони здоров’я, у якій система забезпечення лікарськими засобами є однією зі складових. Забезпечення ліками — це цілісний ланцюжок: виробники, імпортери, дистриб’ютори, аптеки. Як не дивно, але даний законопроект чомусь стосується виключно аптек, що несе значні ризики для діяльності аптечних закладів, де працюють десятки тисяч фахівців.

Як показує вже понад річний досвід роботи програми «Доступні ліки», за якою впроваджено референтне ціноутворення, саме виробники (імпортери) мають найбільший вплив на формування цін. Бажаючи брати участь у програмі, саме виробники знизили ціни на свої препарати на 50–80%, а в деяких випадках — у кілька разів, прирівнюючи їх до європейських. І це в той час, коли аптеки працюють у межах визначеної націнки 15%.

До речі, останній реєстр цін за даною програмою від 23 липня цього року засвідчив зниження цін виробниками до 40% від попередніх. Отже, мабуть, не там деякі депутати шукають, переводячи стрілки на аптеки.

Аптечна професійна асоціація України (АПАУ) пропонує дослідити весь ланцюжок формування цін у виробника — імпортера — дистриб’ютора та аптеки. І це має бути прозоро та зрозуміло. Аби не тільки всі учасники ринку, а й пересічні громадяни побачили, що ціну завжди формує виробник (імпортер).

Про що можемо говорити вже тепер, так це про те, що аптечні заклади у своїй діяльності несуть значне соціальне навантаження, беруть участь у багатьох державних програмах, відповідно до яких встановлено націнки для аптек. Аптечні заклади мають високу конкуренцію, що насправді відповідає державі з ринковою економікою. І тому дивно в черговий раз бачити прагнення звинуватити в завищенні ціни виключно аптеки.

Впевнені, що прийняття даного законопроекту в такій редакції ніяким чином не вплине на формування ціни на лікарські засоби для споживача. Треба розуміти, що ціна може підвищитися внаслідок переробки логістики, збільшення документообігу, ускладнення системи взаєморозрахунків (дистриб’ютори, банки), практично зникнення кредитних банківських ресурсів для фрагментованого роздрібу, що, у свою чергу, може призвести ще й до дефіциту лікарських засобів для населення.

АПАУ постійно співпрацює з Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів, Міністерством охорони здоров’я та іншими органами влади з питань законотворчості, надає конструктивні пропозиції, які враховуються та втілюються в нові нормативні документи. Як результат — покращення умов діяльності фармацевтичної галузі.

Наразі АПАУ детально аналізує можливі наслідки даного законопроекту, вивчає європейський досвід та прораховує ймовірні ризики в разі його прийняття. Про все це інформуватимемо найближчим часом депутатів, ЗМІ та громадськість. Ми відкриті до дискусії щодо обговорення даного законопроекту. У вересні, коли депутати повернуться з відпусток, готові детально обговорити, запропонувати зміни та внести свої пропозиції.

За матеріалами,
наданими прес-службою АПАУ

Интересная информация для Вас:

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи