Кримінальну відповідальність за порушення у сфері клінічних досліджень та державної реєстрації ліків може бути скасовано — ЄБА

20 Серпня 2018 1:56 Поділитися

Комітет Верхов­ної Ради України з питань законодавчого забезпечення та правоохоронної діяльності розділяє стурбованість Європейської Бізнес Асоціації (далі — Асоціація) щодо наслідків від можливого застосування кримінальної відповідальності у сфері доклінічного вивчення, клінічних випробувань та державної реєстрації лікарських засобів. Відтак, зміни до Кримінального кодексу України (далі — КК України) можуть бути розглянуті депутатами вже восени. Відповідного листа отримав Комітет з охорони здоров’я Асоціації 15 серпня 2018 р.

Так, у 2012 р. під час прийняття положення про кримінальну відповідальність за порушення порядку доклінічного вивчення, клінічних випробувань та державної реєстрації лікарських засобів, ступінь суспільної небезпеки не було належним чином розглянуто і враховано. Відтак, кримінальна відповідальність була встановлена, по суті, за процедурні порушення, без урахування суті та ступеня їх наслідків. Крім того, закон фактично встановив однакову кримінальну відповідальність за порушення з різним ступенем суспільної небезпеки. Запроваджена ст. 321-2 КК України кримінальна відповідальність не має аналогів в європейському законодавстві та міжнародній практиці. Натомість за порушення відповідних встановлених порядків, — тобто, по суті, процедурні порушення — у законодавстві країн — членів ЄС передбачена адміністративна відповідальність.

Ця ситуація посилює загальну напругу у сфері — через існування загального тиску з боку державних органів влади на суб’єктів фармацевтичної галузі, включаючи науковців — фахівців з експертизи. Бізнес-спільнота занепокоєна, що наявність цієї статті ККУ може бути використана недобросовісними дія­чами в якості інструменту ще більшого тиску на суб’єктів фармацевтичної галузі. Загалом ситуація не сприяє розвитку сфери охорони здоров’я і вже завдає шкоди іміджу України на міжнародній арені.

Лист на адресу Асоціації підтверджує, що депутати Комітету розглянуть питання необхідності винесення на розгляд Парламенту проекту закону про внесення відповідних змін. Тож, шанс скасувати надмірну відповідальність, встановлену в КК України, з’явився. Бізнес-спільнота сподівається, що він зможе бути реалізований депутатами Верховної Ради України вже восени цього року.

Нагадаємо, Асоціація звернулася до Прем’єр-міністра України, голови Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я та голови Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності з проханням звернути увагу та долучитися до вирішення питання, що тривалий час турбує фармацевтичну спільноту.

За матеріалами, наданими ЄБА
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Віктор 22.08.2018 8:53
До истории этой проблемы. Основанием для внесения таких норм у Комитете ВР по здравохранению была версия, что ДЕЦ регистрирует препараты без документов в течении 2-3 дней. Чуш полная, но так было. Что на самом деле было. Как известно, основная проблема здравоохранения - это разворовывание бюджетных средств через централизованные закупки лекарств и медтехники. С медтехникой решили быстро и всем известно как. По лекарствам. Тендерным комитетом предварительно проводились договоренности по величине отката. По итогам формировали лоты, где был набор большого количества препаратов и препарат-метка, который есть только у фирмы, с которой договорились по сумме откату. после объявления - многие фирмы бежали в тогдашний фармцентр, чтобы зарегистрировать препарат-метку, но увы - процес этот долгий. Известно, что в Украине, воровство выше млн дол - может быть только с ведома первых лиц Государства. Для борьбы с этими хищениями, СБУ (конфеденциально) "просило" немедленно зарегистрировать 2-3 препарата-метки - всеравно каких фирм. Что и делалось - давалась команда экспертам: отложить все и немедленно сделать экспертизу документов препаратов-метки. В результате - при вскрытии конвертов в тендерном комитете оказывалось, что препарат-метка был у нескольких фирм с малыми ценами. Было массовое недовольство, в том числе и со стороны Министров, которые обеспечивали ВСЕГДА это воровство. Поскольку такие операции проводились под патронатом СБУ, то все это и прикрывалось СБУ, т.е. не было нарушений законодательства, которое не регламентирует минимальные сроки регистрации. А далее все по известному сценарию - включается крик в продажной прессе Комитета ВР - караул без документов регистрируют за 2 дня (сделай проверку и не ори!) и как следствие внесение изменения в ККУ - при ошибке експерта - от 5 до 15 лет тюрьмы. Сбил ребенка на "зебре" насмерть - до 8 лет; дал положительное заключение на препарат, которого не хотят видеть на тендере - от 5 до 15 лет. Плюс, что бы таких фокусов не было - вынесли торги за территорию Украины.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті