Як відомо, на сьогодні для надання пропозиції та подальшого продажу медичних виробів, що придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, оператори ринку медичних виробів у своїй діяльності зобов’язані керуватися нормами встановлення граничних надбавок, передбачених постановою КМУ від 17.10.2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і медичні вироби» (далі — постанова № 955), та Порядком формування цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, щодо яких запроваджено державне регулювання, який затверджено постановою КМУ від 25.03.2009 р. № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» (далі — постанова № 333 та Порядок окремо).
Так, відповідно до пп. 2 п. 1 постанови № 955 на лікарські засоби (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів), оптово-відпускні ціни на які внесені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби, і медичні вироби, які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10%, що нараховуються для лікарських засобів до задекларованої зміни оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів і для медичних виробів — до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, а граничні торговельні (роздрібні) надбавки — не вище ніж 10%, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків.
Відповідно до п. 2 Порядку гранична постачальницько-збутова надбавка є максимально допустимим її розміром, який може враховуватися суб’єктом господарювання, що здійснює оптову торгівлю, при визначенні ціни товару.
Відповідно до п. 3 Порядку гранична торговельна (роздрібна) надбавка є максимально допустимим її розміром, який може враховуватися суб’єктом господарювання при реалізації товару через аптечну мережу.
П. 5 Порядку встановлюються алгоритми, за якими суб’єктом господарювання здійснюється формування цін, зокрема:
1) ціна одиниці імпортованого товару визначається суб’єктом господарювання, що здійснює оптову торгівлю, за формулою
Ціт = Мв (Кдр / Кмв),
де Ціт — ціна одиниці імпортованого товару;
Мв — ціна одиниці товару, зазначена в декларації митної вартості;
Кдр — середній курс гривні, встановлений на міжбанківському валютному ринку України на дату, що передує даті реалізації товару, до іноземної валюти, за якою здійснюється закупівля товару;
Кмв — офіційний курс гривні до іноземної валюти, встановлений Національним банком України (далі — НБУ) на дату митного оформлення товару, за якою здійснюється його закупівля.
Втім, починаючи з 1 серпня 2018 р., на адресу Асоціації «Оператори ринку медичних виробів» (AMOMD)™ почали надходити звернення від членів Асоціації, які зазначають, що такий показник, як Кдр, відсутній на офіційному сайті НБУ.
Це спричиняє неможливість сумлінним операторам ринку медичних виробів брати участь у публічних закупівлях та продавати установам медичні вироби, що придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.
З метою вирішення ситуації по суті Асоціація вже звернулася з відповідними запитами на адресу профільних відомств. На сьогодні є окреме доручення від Секретаріату Кабінету Міністрів України до НБУ щодо надання роз’яснення ситуації, що виникла.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим