Розроблено нові ліки від ожиріння та жирової хвороби печінки

04 Лютого 2019 4:07 Поділитися

Вчені з Інституту досліджень лікарських засобів Єврейського університету в Єрусалимі (Hebrew University of Jerusalem’s Institute for Drug Research) відкрили 27 нових молекул. Усі ці молекули активують спеціальний білок, який називається PPAR-дельта, і мають потенціал для лікування жирової хвороби печінки, ожиріння, діабетичної нефротоксичності та загоєння ран. Результати цього дослідження, отримання яких стало можливим завдяки новому алгоритму, були опубліковані в журналі «Science Reports, Nature». За допомогою даного алгоритму було оброблено дані щодо 1,56 млн молекул і вибрано 27 із сильним терапевтичним потенціалом, який оцінювався в Інституті геному Novartis (Novartis Genomics Institute) в Сан-Дієго, США.

Наразі ці нові молекули вивчаються в контексті лікування 2 захворювань: жирової хвороби печінки або неалкогольного стеатогепатиту та ожиріння. Наразі неалкогольний стеатогепатит є невиліковною хворобою і провідною причиною розвитку раку печінки в країнах Заходу. Активація білку PPAR-дельта має потенціал у контексті збільшення фізичної витривалості та зменшення обхвату талії шляхом стимулювання м’язових клітин спалювати більше жиру. Планується, що ефективність відкритих молекул також буде вивчена під час лікування ран та у запобіганні розвитку діабетичної нефротоксичності.

Втім оцінки вчених щодо ефективності створених молекул поки є достатньо стриманими. З такою великою групою високоактивних молекул існує значна ймовірність розробити лікування декількох поширених захворювань, однак необхідно дочекатися завершення досліджень.

Ці молекули вже викликали значний інтерес з боку представників фармацевтичної індустрії. Так, «Integra Holdings», біотехнологічна компанія Єврейського університету, визначила, що 21 з 27 виявлених молекул мають потенціал для досягнення фармацевтичного успіху, особливо в якості лікування неалкогольної жирової хвороби печінки. Крім того, Ізраїльський інститут медичних досліджень Хеллера (Israel’s Heller Institute of Medical Research) в даний час вивчає в експерименті на тваринах властивості білка PPAR-дельта в контексті покращення фізичної витривалості. Дослідники прогнозують, що через декілька років частина з цих молекул ввійде у фазу клінічних досліджень.

За матеріалами www.news-medical.net