Уряд пропонує зміни до законодавства про застосування РРО

Кабінетом Міністрів Украї­ни подано новий законопроєкт «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо контролю та відповідальності суб’єктів господарювання», який спрямований на пом’якшення відповідальності фізичних осіб — підприємців за порушення, пов’язані із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та впровадження ризикорієнтованого підходу для здійснення перевірок контролюючими органами. Проєкт зареєстрований у Парламенті 02.01.2020 р. за № 2711.

Документом передбачено внесення певних уточнень у Закон України від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», які, згідно з пояснювальною запискою, зумовлені зверненнями з боку представників мікро- та малого підприємництва щодо застосування РРО і програмних РРО та відсутністю розуміння можливих витрат при їх застосуванні. Також зазначено, що програмні РРО поки не є доступними для повноцінного тестування, а їх використання може зумовлювати ризик незабезпечення надійності захисту інформації від спотворення, неналежного виконання фіскальних функцій.

У зв’язку із зазначеним, Уряд вважає за необхідне пом’якшити відповідальність за порушення законодавства у сфері використання РРО, особливо програмних РРО, для суб’єктів господарювання (крім тих, які здійснюють високорентабельні види діяльності з істотними ризиками ухилення від оподаткування) та посилити аналітичну складову діяльності контролюючого органу щодо визначення ризиків при плануванні перевірок.

Проєктом передбачено, по-перше, доповнення до п. 7 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР у вигляді нової норми, яка встановлює щодо програмних РРО обов’язкову вимогу стосовно можливості формування та передачі ними фіскальних звітів та електронних фіскальних звітних чеків в автоматичному режимі із використанням даних фіскального серверу контролюючого органу. Крім того, ст. 15 пропонується доповнити новими частинами, якими визначити що:

  • документальні перевірки проводяться залежно від ступеня ризику, визначеного відповідно до критеріїв;
  • фактичні перевірки проводяться за підставами, визначеними Податковим кодексом України.

При цьому перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються виключно Міністерством фінансів.

Щодо пом’якшення відповідальності законопроєкт № 2711 пропонує наступні зміни до вищезгаданого закону:

  • збільшити поріг невідповідності на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті РРО з 10 до 20% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року;
  • виключити програмні РРО зі ст. 17.5, яка встановлює відповідальність за відсутність надрукованої контрольної стрічки або нестворення її в електронній формі;
  • виключити програмні РРО зі ст. 17.10, яка встановлює відповідальність за неподання звітності, пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО через дротові або бездротові канали зв’язку в разі обов’язковості її подання.
Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Інші статті розділу


Останні новини та статті