Запровадження «положення Болар» та врегулювання питання донорства крові та її компонентів: Парламент прийняв відповідний закон

02 Червня 2020 5:01 Поділитися

2 червня Парламент прийняв у другому читанні та в цілому проєкт закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо ліквідації штучних бюрократичних бар’єрів та корупціогенних чинників у сфері охорони здоров’я» (реєстр. № 2429). За відповідне рішення проголосувало 332 народних депутати.

Зауважимо, даним проєктом документа, зокрема, передбачається, що:

  • не вважатиметься порушенням патентних прав ввезення на митну територію України товарів, виготовлених з використанням винаходу (корисної моделі), для досліджень та/або використання винаходу (корисної моделі) у дослідженнях, що проводяться з метою підготовки та подання інформації для реєстрації лікарського засобу. Це так зване «положення Болар», яке має на меті скорочення часу між моментом реєстрації генеричного лікарського засобу та часом введення його у вільний обіг;
  • взяття, переробку і зберігання донорської крові та її компонентів, реалізацію їх та виготовлених із них препаратів дозволятиметься здійснювати лише спеціалізованим установам і закладам переливання крові та відповідним підрозділам закладів охорони здоров’я, що належать до сфери управління МОЗ, інших державних органів та обласних, Київської міської державної адміністрацій. Суб’єкти підприємницької діяльності зможуть придбати плазму в цих закладах, установах за цінами, що встановлюватимуться МОЗ;
  • з метою забезпечення доступу населення до безпечної і якісної донорської крові, її компонентів та препаратів у достатній кількості дозволяється здійснювати співпрацю між державними та приватними партнерами щодо розвитку вищеза­значених установ, закладів та відповідних підрозділів, з дотриманням вимог Закону України «Про державно-приватне партнерство» та Закону України «Про концесію»;
  • вивезення за межі України донорської крові та її компонентів дозволятиметься за рішенням Кабінету Міністрів України, але за умови повного забезпечення ними потреб охорони здоров’я України та лише в разі надання гуманітарної допомоги у випадках надзвичайних ситуацій або для виготовлення з них препаратів крові на умовах контрактного виробництва з обов’язковим їх поверненням в Україну у разі відсутності в нашій державі функціонуючих виробничих потужностей з виробництва препаратів крові, на яких відповідні суб’єкти господарювання можуть здійснювати діяльність з виробництва препаратів крові. Обсяги обов’язкового забезпечення потреб охорони здоров’я України донорською кров’ю, її компонентами та препаратами крові щорічно визначатимуться Урядом;
  • контроль за донорством крові та її компонентів здійснюватиме центральний орган виконавчої влади, який ще має бути створено.

Також на відміну від чинного законодавства не вважатиметься розголошенням та недобросовісним комерційним використанням посилання заявником на реєстраційну інформацію референтного/оригінального лікарського засобу та використання її в реєстраційних матеріалах, що подаються ним для реєстрації іншого лікарського засобу, що містить таку саму діючу речовину, що і референтний/оригінальний лікарський засіб.

Під час засідання Парламенту, відповідаючи на питання депутатів стосовно необхідності створення центрального органу виконавчої влади для контролю за донорством крові та її компонентів, як це передбачено проєктом, Михайло Радуцький, голова комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування, зазначив, що даний орган створюватиметься, зокрема, для контролю над якістю зібраної крові, щоб вона не була заражена різними інфекціями тощо.

У свою чергу, проти прийняття цього документа виступила Ольга Стефанишина, член депутатської фракції Політичної партії «Голос».

«Усі ми знаємо про скандальну закупівлю костюмів захисту для лікарів, де пан Максим Степанов перевитратив 40% державних коштів. Це «такса», яка панувала в Міністерстві охорони здоров’я часів Раїси Богатирьової. Cьогодні, колеги, відбувається конкурс на ключову позицію в інституції в системі охорони здоров’я. Це називається Національна служба здоров’я, яка була створена 2 роки тому для того, щоб міністр не мав одноосібного контролю над державним бюджетом. Сьогодні це 100 млрд грн. Так от, пан М. Степанов в обхід усіх конкурсів, правил та процедур сьогодні вночі проводитиме співбесіди і одноосібно призначить «смотрящого» за 100 млрд грн державних коштів. Якщо врахувати «таксу», то це 40 млрд грн., які завдяки пану М. Степанову і його «смотрящому» підуть просто в пісок. Міжнародні партнери Європейського Союзу, США, Великобританії заявили, що вони стежитимуть за цим конкурсом. То я вам скажу, це неможливо, бо пан М. Степанов засекретив усі співбесіди, які сьогодні проводитимуться. Ні ЗМІ, ні громадськість не зможуть дивитися, як призначатимуть людину, яка керуватиме 100 млрд грн коштів державного бюджету в медицині», — додала О. Стефанишина.

Також вона звернулася до народних депутатів з проханням підтримати проєкт постанови Верховної Ради України, яким пропонується звільнити М. Степанова з посади міністра охорони здоров’я України.

Однак по результатам голосування О. Стефанишина все ж таки проголосувала «За» прийняття цього проєкту.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті