Рак молочної залози: блокування запального гена може використовуватися для лікування агресивних пухлин

19 Червня 2020 5:46 Поділитися

Результати нового дослідження демонструють, що існує можливість відключити ген, відповідальний за агресивну форму раку молочної залози. Блокування гена не тільки зменшує пухлини, а й запобігає їх метастазуванню.

За даними Американського товариства боротьби з раком (American Cancer Society), в США приблизно у 1 з 8 жінок розвивається рак молочної залози.

У 2019 р. лікарі діагностували близько 268 600 нових випадків інвазивного раку молочної залози у жінок в США, у той час як близько 41 760 осіб померли від цієї хвороби.

Приблизно одна п’ята випадків раку молочної залози – це більш агресивна форма, відома як потрійний негативний рак молочної залози, який важко піддається лікуванню.

Естроген і прогестерон не сприяють зростанню потрійних негативних пухлин, тому препарати, що блокують ці гормони, неефективні.

Згідно з дослідженням, проведеним в Медичній школі Університету Тулана (Tulane University School of Medicine), США, молекула, яка відключає певний ген в потрійних негативних пухлинах, може стати багатообіцяючим альтернативним методом лікування.

Вчені повідомляють про своє відкриття в журналі «Nature Scientific Reports».

Ефект генного мовчання

Команда вчених розпочала свою роботу з дослідження культури клітинної лінії, яка була отримана у пацієнтки з потрійним негативним раком молочної залози.

Дослідники порівняли ефекти виключення 2 відомих генів раку молочної залози, один з яких називається Rab27a, а інший TRAF3IP2.

Щоб дезактивувати або «змусити замовкнути» гени, вчені вплинули на них за допомогою молекул коротких шпилькових РНК, які називаються «lentiviral-TRAF3IP2-shRNA». Такі нитки РНК перешкоджають тому, щоб певний ген був прочитаний для отримання білка.

Дослідники виявили, що відключення TRAF3IP2 має більш руйнівний вплив на метаболічні шляхи в клітинах, що пов’язані з раком, ніж блокування Rab27a.

Вчені підтвердили це, відключивши гени індивідуально у мишиної моделі раку молочної залози.

Вимкнення Rab27a уповільнювало зростання пухлини у мишей, однак невелика кількість ракових клітин все ж поширювалося організмом.

Коли дослідники відключили TRAF3IP2, це не тільки блокувало зростання нової пухлини, а й запобігло метастазуванню терміном до 1 року.

«Це захоплююче відкриття показало, що TRAF3IP2 може зіграти роль нової терапевтичної мішені в лікуванні раку молочної залози», – говорить доктор Реза Ізадпана (Reza Izadpanah), доцент в Медичній школі університету Тулейн (Tulane University School of Medicine), США, який очолював дослідження .

Майбутні дослідження «для подальшої перевірки» результатів

Наразі вчені направили запит до Управління з контролю за продуктами і лікарськими засобами США (Food and Drug Administration – FDA), щоб почати клінічні випробування якомога швидше.

Дослідники пишуть, що, по-перше, їм потрібно буде підтвердити свої результати шляхом трансплантації клітин раку молочної залози від пацієнтів до мишей в процесі ксенотрансплантації.

«Обмеженням цього дослідження є те, що ми використовували одну клітинну лінію раку молочної залози, щоб досліджувати потенційну роль блокування Rab27a і TRAF3IP2 на ріст пухлини. Наші майбутні дослідження будуть включати використання ксенотрансплантатов, отриманих від пацієнтів, для подальшої перевірки цих фундаментальних результатів in vivo та in vitro », – зазначають дослідники.

За матеріалами www.medicalnewstoday.com