Видача листків непрацездатності із застосуванням вебсервісу: МОЗ оприлюднено проєкт документа

14 Липня 2020 11:17 Поділитися

10 липня Міністерство охорони здоров’я України (МОЗ) опублікувало для громадського обговорення проєкт наказу МОЗ «Про затвердження Порядку видачі, продовження та обліку документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність».

У супроводній документації до проєкту зазначається, що згідно з положеннями чинної Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ від 13.11.2001 р. № 455, механізм видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність (далі — листків непрацездатності), заснований на паперовій формі листків непрацездатності, тобто виписуються бланки встановленої форми.

У той же час постанова Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 р. № 328 передбачає організацію процесу видачі листків непрацездатності через взаємодію інформаційно-телекомунікаційних систем, а саме з обов’язковим внесенням даних в Електронний реєстр листків непрацездатності (далі — ЕРЛН).

Крім того, відповідно до Концепції розвит­ку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 рр., схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 р. № 67, одним із головних завдань цифрової медицини є перехід медичного документообігу в електронний формат.

Тому проєктом наказу пропонується затвердити Порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність (далі — Порядок), який регулюватиме механізм видачі листків непрацездатності шляхом внесення даних в ЕРЛН з використанням веборієнтованого сервісу.

Запровадження Порядку із застосуванням веборієнтованого сервісу слугуватиме тимчасовим рішенням, яке забезпечить електронну взаємодію медичних працівників з ЕРЛН у процесі видачі листків непрацездатності до моменту, коли функціонал медичних висновків про тимчасову непрацездатність буде повноцінно реалізовано в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я.

Порядок поширюватиметься на всі заклади охорони здоров’я будь-якої організаційно-правової форми та фізичних осіб — підприємців, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.

Внесення за допомогою вебсервісу ЕРЛН даних про випадок тимчасової втрати працездатності здійснюватиметься за реєстраційним номером облікової картки платника податків, крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті.

Варто зауважити, що протягом дії карантину, встановленого відповідно до законодавства, видача листків непрацездатності може здійснюватися лікарем, що надаватиме первинну медичну допомогу на підставі звернення та опитування пацієнта за допомогою засобів телефонного зв’язку або іншими засобами телекомунікацій з обов’язковим відповідним записом у первинно-обліковій медичній документації пацієнта, що знаходиться на амбулаторному лікуванні.

Дані, внесені в Реєстр, засвідчуватимуться кваліфікованим електронним підписом особи, яка вносить дані про тимчасову непрацездатність. Листок непрацездатності вважатиметься виданим з моменту реєстрації внесених даних про тимчасову непрацездатність у Реєстр за унікальним єдиним реєстраційним номером листка непрацездатності.

Після реєстрації листка непрацездатності в ЕРЛН пацієнту або його законному представнику за його бажанням може надаватися належним чином засвідчене особою, що видала листок непрацездатності, повідомлення про реєстрацію листка непрацездатності в паперовій формі із зазначенням єдиного реєстраційного номера листка непрацездатності, яке є візуальним поданням відповідного запису в Реєстрі.

Інформування пацієнта про видачу листка непрацездатності здійснюватиметься Пенсійним фондом України в день реєстрації даних про тимчасову втрату працездатності через електронний кабінет застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України або за допомогою смс-повідомлень, або іншими засобами телекомунікацій.

Пропозиції та зауваження щодо проєкту наказу варто надсилати протягом 15 днів з дати публікації на адресу МОЗ України у письмовому або електронному вигляді: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Директорат медичних послуг, тел.: (044) 254-04-11, e-mail: [email protected].

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті